İzmir’de çıkmaza giren konulardan birisi Lojistik Köy’ kurulmasıdır ki, bu konudaki gelişmelerin neden durduğunu daha sonra yazacağım. Kemalpaşa’da mı, Torbalı Pancar’da mı olsun derken, TOBB’un ayırdığı maddi kaynak da bu arada uçup gitti. TCDD, şimdi Kemalpaşa’da daha, dar kapsamlı bir Lojistik Merkez kuruyor. Ancak asıl istenen dev bir lojistik köy ve belki de şans Aliağa’ya gülecek.
Nemrut Limanları, Nemport, hızla artan ve lojistiği düşünülmeden üst üste onay verilen devasa yatırımlar derken Aliağa’da şimdi yeni bir sorun başgösterdi.
Bölgeye yılda 50 milyon ton yük, 5 bin gemi gelince yeterli lojistik altyapının olmaması ilçeyi kilitliyor. Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, demiryollarında yaşanan bazı problemler nedeniyle karayollarında nakliyeye ağırlık verildiğini, plansız yapılan birçok yatırım da buna eklenince, ilçede sıkıntıların katlandığını söylüyor.
Sıkıntının yaşandığı yerleri önceki gün Saka ile birlikte gezdik. Saka, liman önlerinde saatlerce süren kuyrukları gösterirken; gecikmeler nedeniyle işletmelerin, limanların ve halkın eziyet çekmeye başladığını aktardı. Tecrübeli başkan, çözümü büyük ölçüde “Lojistik Köy” kurulmasında görüyor.
Çandarlı’da yapımına başlanan Kuzey Ege Limanı ile karmaşıklık daha da artmadan Aliağa’da bir lojistik merkez şart görünüyor. Bu formül yüklerin indirilmesini formüle ederken, trafiği de rahatlatacak. Saka, bunun için kolları sıvadı ve en doğru modeli görmek adına dünyanın en büyük yük limanlarıı olan Hamburg’da, Bremen’de araştırmalar yaptı.
Kendilerine ilk etapta 1000 dönümlük bir yerin yetebileceğini söyleyen Saka, Ulaştırma Bakanı Yıldırım’ın desteğiyle bu lojistik sıkıntıyı aşabileceklerine inanıyor.
Limanlar geliştikçe, Ege?Bölgesi’nin yükleri buraya yığılmaya başladı ve sıkıntıyı görmek için Aliağa’dan bir kez geçmek bile yetiyor.