Dilek Gappi

Dilek Gappi

dilek.gappi@dogangazetecilik.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Biliyorsunuz, İzmir genel seçim sürecinde, proje vaadlerine boğuldu.
Özellikle AK Parti’nin İzmir’den aday gösterdiği iki Bakanın ardından Büyükşehir Belediyesi de gelecek projelerini açıkladı ve hepimizde şu kanı oluşturdu. “Galiba seçim sonrası İzmir bu kez şeytanın bacağını kıracak”
Seçimin ardından maalesef gündem henüz pek de istediğimiz gibi değişmedi.
Daha belediyeler arası çok kavgalar, tartışmalar gündemde ve gelecek nesil ile biz kent için umutlananlar farkında ki, yalnızca zaman kaybediyoruz..
Peki gerçekten bu kentte değişen ne olabilir ?
Seçim sürecinde İzmir’e en büyük umutlardan birini veren isim kuşkusuz Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’dı.
Bakan Yıldırım, “35 İzmir” projesi ile adeta başımızı döndürdü. Yıldırım’ın verdiği sözü tutan, söylediklerinin arkasında olmasıyla güven oluşturmuş bir kişiliği var.
Öyleyse sözünü ettiği bazı projelerde altyapı çalışmaları başlamış olmalı ve bunu öğrenmenin yollarından biri de İzmir’in çalışkanlığı, işine olan bağlılığı ile tanınan, sevilen bürokratı, Karayolları Bölge Müdürü Erol Altun’la konuşmak....
Onların başlattığı çalışmalar, bu kentin umudu, mutluluğu...
Şunu söylemek mümkün; şanslıyız çünkü Karayolları dolu dizgin çalışıyor. İzmir’in dört yanında faaller ve yeni çalışmalara da hazırlanıyorlar.
Altun’un altını özenle çizdiği bir konu var ki, ilk bakışta, “Bir bürokrat Bakanını övüyor” gibi görünebilir ama öyle değil. Gerçeklerden söz ediyor. 2008 yılında Karayollarının Ulaştırma Bakanlığı’na bağlanmasından bu yana çalışmalarını çok hızlandırdıklarını, çünkü Bakan Yıldırım’ın her konuda önlerini çok açtığını belirtiyor Altun.
“Bizim çalışmaların önemli bir kısmı finans ve bürokratik olanaklara bağlı olarak ilerler. Son yıllarda Bakanımız sayesinde büyük hız kazandık” demesi, gerçeğin bir ifadesi...
Altun’la gece gündüz sürdürdükleri son çalışmaları konuşuyoruz.
- Yaz sıcakları çalışmaları pek etkilemiyor galiba...
Yaz kış fark etmiyor, bu yaz çalışmalarımız daha çok arttı. Dört koldan çalışılıyor.
- Şu anda hangi çalışmalarınız var ?
Çevre yolunda uzatmalar oldu, onları yapıyoruz. Kuzeyde çevre yolu Çandarlı Limanı’na kadar gidecek. Sıcak asfaltlama çalışmalarımız Aliağa’dan Yeni Şakran’a kadar devam ediyor. Bayındır’da yeni yol çalışmalarımız sürüyor. Karaburun yolunu yapıyoruz. Belkahve Ambarlı Kavşağında köprülü kavşak çalışması var. Manisa Sabuncu beli tüneline de başlıyoruz.
- Bu tünel ne zaman biter ?
Birkaç gün sonra, Sayın bakanımız sözleşme imza töreni yapacak. İki yılda biter.
- İzmir İstanbul Otoyolu için siz de çalışıyor musunuz?
Evet, İzmir-İstanbul Otoyolu’nda belli alanların kamulaştırmları bizim tarafımızdan sürüyor. İzmir-Kemalpaşa arasındaki yolun alt işlemleri hemen hemen hazır.
- Kamulaştırmada sorun yaşıyor musunuz?
Karşımıza çıkan sorunları yasal süreci içinde çözüyoruz. Bir sıkıntı doğduğunda kadastro hakem tayin ediyor. Otoyolda yaklaşık 2 bin dönümlük bir arazide, kamulaştırma çalışmamız devam ediyor. Şirketlerin başlaması için zemini hazırladık. Ufak tefek sıkıntılar var onlar gideriliyor.
- Eskiden kamulaştırmalar daha büyük sorun olurdu...
Çünkü kaynak bulmak sıkıntılıydı. Şimdi Bakanımız ihtiyacı zamanında tedarik ediyor. Finansın tedarik edilmesi bizde çalışmaların süratlenmesini sağlıyor. Binali Bey’le çalışmaya başladıktan sonra hızımız birkaç kat daha arttı.

Çıkış noktası, Yeşildere Mehmetçik Parkı

- İzmir için, tüp geçit, tünel gibi büyük projeler düşünüyor. Bu konuda bir çalışmanız var mı ?
Tünel çalışmalarını biz yürütüyoruz. Tünel, Konak Köprülü Kavşak’tan başlayacak, Yeşildere Caddesi Mehmetçik Parkı’na kadar sürecek. Bu mesafe yaklaşık 5 dakikaya inecek. Bana göre İzmir’e fayda getirecek, trafiği rahatlatacak en önemli proje bu olacak. Yeşildere 2 x 3 hızlı akan, ana bir arter buradan çevre yoluna ulaşılması kolay olacak. Büyükşehir Belediyesi’nin uçan yol dediği yola da bağlanılacak. İzmir’in merkezi böylece etrafında çevre yolu ile oluşturulan dairesel ringe bağlanmak için üçüncü bir alternatif sunulmuş oluyor. Tünel ile trafiğin tıkanmasına yol açan trafiği bir miktar daha çekmiş olacağız.
- Tünel Mürselpaşa’dan gitmeyecek miydi?
Bu şekilde değişti.
- Şehir trafiği hayli rahatlayacak görünüyor...
Evet sıkışmış arterlerleri oldukça rahatlatacak.
- Ne kadar sürede başlar ?
Çoğu çalışmamız hazır. Tahmin ediyorum 5-6 ay sonra başlar. Sözkonusu alanda pek kamulaştırma yok.
- Tünel çalışmalarını da, Karayolları imkanlarınız dahilinde mi yapıyorsunuz?
Evet, kendi ekibimiz, birimlerimiz var ihtiyaç duyduğumuz noktalarda hizmet alımı yapıyoruz.
- Hazır tünel çalışmalarına başlamışken, Alsancak’tan da geçecek bir tünel yapsanız diyorum, o bölge çok mu zor?
Teknikte zor diye bir şey yok ancak yatırım bedeli ile elde edilecek sonucun uyumlu olması gerekir. Kordon’dan geçecek tünel daha maliyetli ve sıkıntılı olur ama ihtiyaca halinde düşünülebilir.

Karaburun’a 52 km’lik yol

İzmir için önemli çalışmalardan biri de Karaburun Yolu. Virajlarıyla meşhur Karaburun’a 12 metre genişliğinde 1. sınıf devlet yolu yaptıklarını söyleyen Altun, gerçekleştirdikleri yolu şöyle anlatıyor:
“ Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nün oradan başladık. Balıklıova’ya kadar, mevcut yolun yukarısından yeni bir yol olarak geçiyor.
Balıklıova’dan sonra ise mevcut yollar çakışıyor, buralarda özellikle küçük belde girişlerinde bazı kamulaştırmalar yapacağız. 25 kilometrelik kesimin toprak işleri bitti. Önümüzdeki yılın sonunda Karaburun yolu tamamen biter. Bu yol Karaburun yarımadasını İzmir’e, Türk turizmine kazandıracaktır.”