FenerbahçeUzakdoğu'ya açılan kapı

Uzakdoğu'ya açılan kapı

09.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fenerbahçe Kulübü, son yılların en büyük trendlerinden biri olan Hello Kitty ile anlaştı, dev bir pazara adım attı.

Uzakdoğuya açılan kapı

CELAL UMUT EREN

Haberin Devamı

Yıllık 3.7 milyar euro cirosu bulunan Japonya kökenli dev şirketin pazarlama ve halkla ilişkiler konusunda dünyanın en iyilerinden biri olması sarı-lacivertli kulübe büyük avantaj ve gelir sağlayacak. Fenerium ürünlerinin satışı hız kazanacak, özellikle Uzakdoğu’nun Fenerbahçe’ye ilgisi artacak.

Fenerbahçe’de yeni sponsor olarak açıklanan Hello Kitty büyük bir sürpriz yaşattı. Geçtiğimiz yıl İtalya’nın köklü kulüplerinden Milan’a sponsor olarak hem Avrupa pazarına giren hem de futbol branşına adım atan Hello Kitty’nin haklarına sahip Sanrio şirketi, şimdi İstanbul’da daha büyük bir maceraya atılıyor.

Fenerium’da Fenerbahçe’nin resmi ürünlerinin yanında Hello Kitty’nin olması, her yönüyle Milan ile yapılan anlaşmayı anımsatıyor. Milan Store’larda yapılan özel ürünler ile Fenerium’da satılacak ürünler birbirine paralel olacak.

Haberin Devamı

Buradaki en önemli püf nokta ise üretilen ürünlerin dünyanın dört bir yanına dağılması. Japonya ve ABD’de geniş bir pazara sahip olan Hello Kitty ve Sanrio, özellikle çocuk ve kadınlar üzerinde ciddi bir hakimiyete sahip. Yıllık 3.7 milyar euro cirosu olduğu belirtilen Sanrio şirketinin pazarlama ve halkla ilişkiler konusunda dünyanın en iyilerinden biri sayılması Fenerbahçe’ye büyük bir avantaj ve gelir sağlayacak.

Sarı-lacivertli kulübün başkanı Aziz Yıldırım ve yönetimin uzun süredir planlarında olan Uzakdoğu ve ABD pazarına açılma şansı da bu sayede elde edilecek.

Dev şirketin İtalya’da en popüler kulüp mağazalarından birine sahip olan Milan’dan sonra Türkiye’de de Fenerium ile işbirliğine gitmesi oldukça dikkat çekiyor.

Ortak anlaşma

Milan ve Fenerbahçe ile Hello Kitty arasında yapılan anlaşmada önemli bir detay dikkat çekiyor. Milan Store ve Fenerium’larda ürünlerini satışa sunacak Sanrio, kulüplerle ortak hareket edecek.

Ekstra bir ücret ödemeyecek Hello Kitty, isminin kullanılmasına izin verip, satıştan ortak bir kazanç sağlanmasına olanak sağlayacak. Ayrıca tüm dünya üzerinde oldukça etkin bir pazarlama gücüne sahip şirket sayesinde Fenerbahçe ürünlerinin satışı hız kazanacak.

Haberin Devamı

‘Bu bir lisans anlaşmasıdır’

Fenerium Genel Müdürü Mümtaz Karakaya, imza töreninde Fenerbahçe’nin sadece erkeklere ait bir spor kulübü olmadığını belirtti, “En az erkekler kadar kadınlar, kız ve erkek çocukları da kulübümüzün birer parçasıdır. Özellikle 20 Eylül 2011’de 55 bin kişi ile bu stadı doldurup; kulübüne ve kulübünün değerlerine sahip çıkarak gönüllerde taht kurmuşlardır” dedi.

Karakaya, “Bizler Fenerium olarak tüm taraftarlarımıza olduğu gibi kadın ve çocuklarımıza da güzel ürünler sunmak için çaba harcıyoruz. Bu amaçla da dünya pazarının en önemli markalarından Sanrio ile Hello Kitty karakterini Fenerium markası altında birleştirdik. Bu bir sponsorluk değil; lisans anlaşmasıdır. Bu alanda dünyanın en büyük markası İtalya’nın Milan takımından sonra Fenerbahçe’yi seçmiştir” ifadelerini kullandı.

Andrea Baccalini: Çok mutluyuz

Sanrio Satış Müdürü Andrea Baccalini, Sanrio’nun insanları sosyal iletişime teşvik eden bir şirket olduğunu vurguladı. Baccalini, “F.Bahçe’ye bu davetlerinden dolayı teşekkür ediyorum. Sanrio’nun felsefesi her zaman küçük hediyeler büyük gülücüklerdir. Çalışmalarımızı her zaman bunun üzerine oturtuyoruz. Burada yeni partnerimizle olmaktan mutluyuz” dedi.

Haberin Devamı

Los Angeles, Milano ve İstanbul

Sanrio şirketinin spor dünyasıyla ilişkisi ve özellikle büyük şehirlerdeki etkisi dikkat çekiyor. NBA’de Los Angeles kulüpleri; LA Clippers ve LA Lakers kulübünün resmi ürünleri, NFL kulüplerinin önemli bir kısmında ve son olarak Avrupa futbolunda Milan ve F.Bahçe ile pazar gelişti. Ayrıca Hello Kitty ürünleri Kanada’da golf merkezlerinde de sergileniliyor. Toronto ve Vancouver’daki golf sahalarında kadın ve çocukların ilgisini çekebilmek adına birçok ekipmana Hello Kitty yerleştiriliyor.

Turist planı

Milan ile Hello Kitty arasındaki anlaşma Japon futbolseverlerinin İtalyan kulübüne ilgisini artırmıştı. Hatta Milan’ın tesisleri Milanello ve San Siro Stadı’nda birçok etkinlikler düzenlenmiş ve Uzakdoğu’dan futbolseverler buraya akın etmişti. Öte yandan son yıllarda sportif açıdan gerileyen Milan’ın taraftar kaybetmeme adına yaptığı bu hamle ile Japonya ve ABD’de yeniden futbolseverlerin özellikle de çocuk taraftarların dikkati çekilmek istenmişti.

Haberin Devamı

Bu proje ciddi anlamda da geri dönüş sağladı. Milan maçlarında Japon taraftarların etkisi görüldü. Ayrıca NBA’de LA Lakers ve LA Clippers maçlarında da Hello Kitty ürünleri birçok turistin ilgisini maçlara yoğunlaşmaya başladı.

Manchester United projesi

Hello Kitty’nin son 2 senedir Avrupa futboluna adım atması dikkat çekse de ilk girişimler 16 sene öncesine dayanıyor. 2000 yılında ilk olarak İngiliz devi Manchester United ile görüşen Hello Kitty ürünleri futbol çevrelerinde adını duyurmaya başladı. Hatta birçok örnek ürün ManU’nun resmi mağazasında sergilendi. Kısa süreli bir ortaklık uzun soluklu olamadı.

Aziz Yıldırım kızı ile geldi

Başkan Aziz Yıldırım’ın eşi Gonca Yıldırım ve kızı Yaz ile birlikte katıldığı imza töreninde yönetici Ozan Balaban, Fenerium Genel Müdürü Mümtaz Karakaya, Sanrio Firması Satış Müdürü Andrea Baccalini ile futbolculardan Josef de Souza ve Fabiano Ribeiro eşi ve çocuklarıyla yer aldı.

Asbaşkanlardan Ozan Balaban, “104 şube, 110 milyonun üstünde cirosuyla Fenerium bugün Türkiye’deki birçok tekstil firmasından daha büyük. Fenerium’un bünyesine bu kadar önemli bir firmayı katmaktan gururluyuz” dedi.

Uzakdoğuya açılan kapı

Yazarlar