ING Basketbol Süper Ligi‘Türkiye ileri çıktı’

‘Türkiye ileri çıktı’

28.06.2018 - 02:30 | Son Güncellenme:

EuroLeague’in CEO’su Bertomeu, son 5 yıldaki gelişmelerin Türk basketbolunu yeni bir düzeye taşıdığını söyledi, “Türkiye Ligi kıtadaki en güçlü liglerden. Sahadaki ve bençteki yetenekler, güçlü olan rekabetçi yapıyı bir üst seviyeye taşıdılar” dedi.

‘Türkiye ileri çıktı’

Avrupa basketbolunun en önemli organizasyonu olan EuroLeague’in CEO’su Jordi Bertomeu, P&G Genel Müdürü Tankut Turnaoğlu ve Head&Shoulders Global Brand Director Ognjen Kapetonovic geride kalan sezonu değerlendirdi.

Haberin Devamı

İlk olarak sözü Bertomeu aldı.

-Türk basketbolunun son yıllardaki yükselişi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Son on yılda Türk basketbolundaki gelişmeden memnunuz. Özellikle son 5 yılda meydana gelen gelişmeler Türk basketbolunu yeni bir düzeye taşıdı. Türkiye Ligi kıtadaki en güçlü liglerden biri. Sahadaki ve bençteki yetenekler, Türk takımlarının güçlü olan rekabetçi yapısını bir üst seviyeye taşıdılar. Fenerbahçe Doğuş’un EuroLeague şampiyonluğu, Darüşşafaka’nın ise 7Days EuroCup Trophy’i kazanması Türkiye’yi bir adım ileriye taşıdı.

-Euroleague’in en başarılı coachu olan Obradovic hakkında ne düşünüyorsunuz?

Zeljko hakkında söylenmiş olanlara farklı bir şey eklemek zor. Zeljko, birlikte çalışma keyfini yaşadığım profesyonellerden birisi ve 25 yıldan fazla süredir koçluk yapmasına rağmen, her zaman bir şeyler öğreniyor.

Haberin Devamı

-Ekpe Udoh ve Bogdan Bogdanovic’in yokluğu, Fenerbahçe’nin performansını nasıl etkiledi?

Her yıl, çeşitli oyuncuların NBA’de oynamak üzere ayrılması, kabullenmemiz gereken bir şey. Datome, Sloukas ya da Kalinic, geçen sezon Fenerbahçe’nin kazandığı şampiyonlukta belirleyici rol oynadılar ve takımda devam ediyorlar. Melli ile Wannamaker gibi sezonda yüksek performans gösteren yeni oyuncular geldi ve eminim ki, bir sonraki sezonda yeni yüzler gelerek takıma, Final Four’da yeniden mücadele etmesinde yardımcı olacak.

-Head&Shoulders ile yaptığınız işbirliği EuroLeague’e ne kadar katkıda bulundu?

Sponsorlarımız, ligin büyümesi için temeldir. H&S gibi bu kadar önemli ve dünyaca tanınan bir markanın Euroleague’in özgüven sponsoru olması bizim için değerli. Entegre bir iletişim modeli ile H&S’ın ‘kazanmak kafada başlar’ mesajının herkese ulaştığını görüyorum.

‘İki Türk takımının finali müthiş olur’

Sporun her alanında desteklerini sürdüren P&G’nin Genel Müdürü Tankut Turnaoğlu, H&S ile genç yeteneklerin önünü açmak adına desteklerinin süreceğini açıkladı. Fenerbahçe Doğuş’un performansını değerlendiren Turnaoğlu, en beğendiği oyuncuları da sıraladı.
-Euroleague’in geçtiğimiz sezonu hakkında neler söylersiniz?
Euroleague gibi bir organizasyonda sponsorlar arasında yer almak bizim için bir gurur kaynağı oldu. ‘Kazanmak kafada başlar’ mottomuzla ‘Özgüven’ sponsoru olduğumuz Euroleague’de dört büyük takım bize büyük bir final heyecanı yaşattılar. Umarım önümüzdeki sene Euroleague’de iki Türk takımının finalini izleriz. Bu hem Türkiye hem de H&S olarak gurur duyacağımız ve görmek isteyeceğimiz bir tablo olur.
-Euroleague sponsorluğunun markanıza katkısını nasıl değerlendirirsiniz?
Bunu sadece sponsorluk olarak görmüyor, özgüveni yüksek, kendinden emin ve cesaretli bir nesil yetiştirerek spora ve sporcularımıza destek olduğumuzu düşünüyoruz.
-Fenerbahçe Doğuş’un Final Four’da yer almasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Fenerbahçe Doğuş gibi başarılı bir takımın bu sene 4. kez finalde oynayarak bizi gururlandırması, hem Türkiye hem de P&G olarak bizi heyecanlandırdı. Umarım önümüzdeki yıl kendilerini kupayı kaldırırken izleriz.
-EuroLeague takımları özelinde değerlendirdiğinizde bu sene en beğendiğiniz oyuncular kimlerdi?
Benim favorilerim Fenerbahçe’den Vesely ve Melli, Zalgiris Kaunas’tan Jankunas, CSKA’dan Nando de Colo ile Real Madrid’ten Luka Doncic.
‘Önemli bir iş çıkardık’
Head&Shoulders Global Brand Director Ognjen Kapetonovic de Euroleague olan desteklerinin yanında Belgrad’daki Final-Four’u da değerlendirdi.
-Bu sene Final Four’da Euroleague’in MVP’si Luca Doncic oldu. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Öncelikle Final Four heyecanını kendi ülkemde yaşamak benim için ayrı bir heyecan oldu. Luca Doncic ise gerçekten başarılı bir basketbolcu. Bu kadar genç yaşta, böylesine iyi yıldızların olduğu bir arenada turnuvaya damgasını vurması etkileyici.
-Head&Shoulders olarak spora/basketbola verdiğiniz destekte nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Dünyanın 1 numaralı şampuan markası Head & Shoulders, Avrupa’nın pek çok ülkesinde tüketicilerin ilgi alanlarını göz önünde bulundurarak, özgüvenin büyük önem taşıdığı spor arenasında bir numara iş çıkarıyor. Eğer kendinizden ve görünümünüzden emin olarak kafada kazanmaya odaklanırsanız zaten bir adım önde başlarsınız mesajını vermeyi hedefliyoruz.