26.09.2014 - 15:06 | Son Güncellenme:
İSTANBUL (İHA)
Dünyanın 108 ülkesinde 260’dan fazla destinasyon ile en çok uluslararası noktasına uçan, Skytrax yolcu değerlendirme sonuçlarına göre Avrupa’nın 4 yıl üst üste en iyisi seçilmiş Türk Hava Yolları, Japon profesyonel basketbol ligi Bj League'in (Basketball Japan League) isim sponsoru oldu.
Türk Hava Yolları, uçuş ağında önemli bir yere sahip aynı zamanda Türkiye ile ortak tarihi değerlere sahip olan Japonya pazarında, Japon milleti ile ortak bir paydada buluşmak ve dünyanın değişik noktalarında, değişik spor dallarına verdiği desteği sürdürmek amacıyla başlattığı sponsorluğu kapsamında ülkede oynanacak tüm maçlarda görünürlük hakkına sahip olacak. Söz konusu isim sponsorluğu kapsamında Japon Basketbol Federasyonu’nun düzenlediği diğer liglerin de (All-Star Game, Playoffs ve Finals) isim sponsoru Türk Hava Yolları oldu.
2 YILLIK ANLAŞMA
Ligin 10. ve 11. sezonu olan 2014-2016 sezonu boyunca 2 yıl süre ile gerçekleştirilecek iş birliğinin ilk adımı dün Japonya’nın başkenti Tokyo’da gerçekleştirilen imza töreni ile atıldı. Törende Türk Hava Yolları üst düzey yetkilisi ile Japon federasyon yetkilileri konuşma yaptı. Törenin sonunda Japon basketbolculara uçak maketleri takdim edildi.
Türk Hava Yolları, Japonya’daki iki önemli futbol takımı olan Omiya Ardija ve Cerezo Osaka’ya destek vermesinin ardından destek ağını başka spor dalına da yayarak basketbol alanında önemli bir adım attı. Avrupa basketbolundan sonra Japon basketbolunu da destekleyerek dünyaya açılmasına katkıda bulunurken BJ Ligi’nin ilk 'isim sponsoru' olma şansını elde etti.
Ligin ilk maçı 4 Ekim 2014’te oynanacak ve ligde yer alan 22 takımın formalarında Turkish Airlines logosu yer alacak ve toplam 572 müsabakada marka görünürlüğü sağlanacak.
Türk Hava Yolları isim sponsoru olduğu Euroleague ve Japon basketbolu arasında aynı zamanda bir köprü görevi görerek Japon basketbolunu daha da ileriye götürmeyi hedefliyor. İlerleyen dönemlerde iki ligin takımları arasında işbirliği, müsabakalar düzenlenmesi gibi projelerin hayata geçirilmesi planlanıyor. Bu iş birliği kapsamında Japon medyasında ve sahalardaki Türk Hava Yolları görünürlüğü sayesinde Japonya pazarında önemli ölçüde Türk Hava Yolları marka bilinirliğine katkı sağlaması öngörülüyor.