14.09.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Formula 1’de Türkiye Grand Prix’si için az bir süre kala Hamilton ile Verstappen arasında rekabet zirve yaptı. Geçen sezon da ikili büyük bir mücadeleye girerken, bu sezon ise durum biraz farklılaştı, agresif sürüş stili kazalara sebebiyet vermeye başladı.
İkili arasındaki ilk temas 18 Temmuz’da yapılan Büyük Britanya GP’sinde yaşandı. Henüz ilk turda Verstappen’i geçmek için virajda hamle yapan Hamilton’ın sol lastiği, Hollandalı pilotun aracının sağ arka lastiğine değdi. Çarpışma sonrası lastiği çıkan ve bariyerlere savrulan Verstappen felaketin eşiğinden döndü. Bu kazanın ardından Red Bull ve yıldız pilot, Hamilton’ın ceza alması için her yolu denese de girişimleri sonuçsuz kaldı.
Hafta sonu İtalya’da yaşanan kaza bir kez daha yürekleri ağızlara getirdi. Pit stopta yaşadığı sorunun ardından pist üstünde Hamilton’ın gerisine düşen Verstappen, Hamilton’ın solundan dönmeye çalıştı. Bordüre vuran Verstappen’in aracı arka tekerlekler temas edince havaya kalktı ve bunun ardından Hamilton’ın aracının üzerine düştü. Kazanın ardından ikili yarış dışında kaldı. Hamilton’ın hayatını ‘halo sisteminin’ kurtardığı yorumları yapılırken, Verstappen ise kaza nedeniyle Rusya Grand Prix’si için üç sıra grid cezası aldı.
Halo sistemi nedir?
Halo, sürücünün kafasını korumak için yerleştirilmiş kavisli bir çubuktan oluşan bir çarpışma koruma sistemidir. Formula 1 yarışlarında ilk kez 2016’da test edilmiştir ve 2018’den itibaren FIA her araçta zorunlu hale getirmiştir. Sistem, sürücünün kafasını çevreleyen ve araç şasisine üç nokta ile bağlanan bir çubuktan oluşur. Halo titanyumdan yapılmıştır ve 2016’da sunulan versiyonda yaklaşık 7 kilogram ağırlığındadır, ardından 2017’de 9 kilograma yükselmiştir.