SkorerRüya gerçek oluyor

Rüya gerçek oluyor

11.09.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

FIA torpil yaptı

Rüya gerçek oluyor






Besmeleli temel
DÜNYANIN en çok izlenen sporlarından biri olan Formula 1'i Türkiye'ye taşıyacak olan pist ve tesislerin temeli, dün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından besmele çekilerek atıldı. Erdoğan, 203 ülkede 1.5 milyar kişinin izlediği Formula 1'in Türkiye'nin tanıtımına, turizmine ve ekonomisine büyük yarar sağlayacağını belirtirken, organizasyona karşı çıkan çevrecileri de eleştirdi, "Bir tek ağaç dikmeyenler konuşuyor" dedi.

Çevrecilere sitem
KURTKÖY Tepeören Mevkii'ndeki arazide düzenlenen temel atma töreninde Erdoğan, ne zaman ülkenin hayrına bir işe kalkışılsa, karşılarına çevreci adıyla birilerinin dikildiğini söyleyerek, "Formula yatırımında sadece doğal olan ağaçlar yer almakla kalmayacak, plan proje dahilinde yeni ağaçlar da dikilecek" diye konuştu. Erdoğan yarışları TV'den takip ettiğini ancak artık İstanbul'da izleyeceğini ve favorisinin Alman Michael Schumacher olduğunu ifade etti.

Ecclestone'dan övgü
FOA Başkanı Bernie Ecclestone da "Yarışlar Türkiye'ye büyük katkılar sağlayacak. 10 yıldır bunu istiyorduk. F1 sayesinde Türkiye'ye onbinlerce seyirci gelecek" diye konuştu. Projeyi üstlenen İTO Başkanı Mehmet Yıldırım da inşaatın 31 Mart 2005'e kadar tamamlanacağını ve Ağustos ayında da ilk yarışın yapılacağını açıkladı. Yıldırım, inşaat nedeniyle sökülecek ağaçların başka alanlara aktarılacağını ve 10 bin yeni çam dikeleceğini belirtti.

RAKAMLARLA İSTANBUL PİSTİ
* Toplam alan: 2.200 dönüm
* Pit binası: 350x30 metre
* Pit sayısı: 30
* Paddock binası: 30 bin metrekare
* Tabii tribün: 40 bin kişi
* Sabit tribün: 20 bin kişi
* Genel kabul: 85 bin kişi
* Etap uzunluğu: 5.3 kilometre
* Dönüşler: Sol 5, Sağ 10, Düz 8
* Pist genişliği: 16 metre
* En uzun düz yol: 928 metre
* Toplam viraj: 16
* En hızlı sürat: 321 km.
* En yavaş sürat: 96 km
* Çevre servis yolları: 7 km
* Servis binası: 3 bin metrekare
* Kapı girişi: 8 adet

Yedi yıl bizde
Tuzla İlçesi Tepeören Mevkii'nde inşaa edilecek pistte, yapılan anlaşma gereği 2005'ten itibaren 7 yıl yarış organize edilecek. Herşey yolunda giderse, beş yıllık ek sözleşme yürürlüğe girecek. Yarış için yıllık 13.5 milyon dolarlık teminat verilirken, Türk Tanıtma Fonu'ndan 27 milyon dolarlık fon ayrıldı. İTO'nun yapımını üstlendiği pistin maliyeti ise yaklaşık 60 milyon dolar olacak ve 31 Mart 2005'e kadar tamamlanacak. Vakıflar Genel Müdürlüğü de 20 yıllığına kiraladığı pist arazisinden gelir elde edecek. 50 bine yakın yeni istihdam yaratması beklenen Formula 1, yan gelirleriyle birlikte toplam 3 milyar dolarlık bir organizasyon olacak.


Başarı ödülü
FIA (Dünya Otomobil Federasyonu), Dünya Ralli Şampiyonası'nın 2004 takvimini belirledi ve Türkiye Rallisi'nin 25 - 27 Haziran tarihleri arasında yapılacağını açıkladı. Kötü hava koşullarına rağmen geçen yıl ilk kez üstlendiği dev organizasyondan yüzakıyla ayrılan ve FIA'dan taktir alan Türkiye, ralli için çok uygun olan bu tarihle adeta ödüllendirilmiş oldu.

Kural değişiklikleri
YENİ sezonda 16 yarıştan oluşacak Dünya Ralli Şampiyonası'nda önemli kural değişikliklerine de gidilecek. Buna göre, takımlar markalar şampiyonasına sadece iki takım kaydı yapabilecekler. Şampiyonanın yeni yarışları da belli oldu. Meksika ve Japonya şampiyonaya ilk kez dahil olurken, organizasyon bozuklukları nedeniyle programdan çıkarılan Korsika Rallisi takvime geri döndü.

İSTANBUL Off-Road Kulübü'nün Goodyear'ın ana sponsorluğunda düzenlediği Goodyear Wrangler Cup'ın ikinci ayağı yine nefes kesen görüntülere sahne oldu. Wattabe Doğa Sporları Merkezi'nde yapılan tek tip lastiklerin kullanıldığı yarışa 20 pilot katıldı. Yaklaşık 3 kilometre uzunluğundaki bir pistte gerçekleştirilen zorlu mücadelede Necmi İnan, Jeep CJ5'i ile birinciliği elde etti. Erkan Birinci Suziki Samurai aracıyla ikinci, Saim Tekin ise Jeep CJ5'i ile üçüncü sırada yer aldı.

MUTLU Aküleri'nin ana sponsorluğunda Safari Yarış Okulu tarafından düzenlenen Mutlu Cup'ta zafer Ozan Şer'in oldu. İzmit Körfez Pisti'nde yapılan şampiyonanın altıncı ve son ayağında yarışa pole pozisyonda başlayan Şer, 20 turluk mücadelede liderliği rakiplerine kaptırmadan finişi gördü ve şampiyonluğunu ilan etti. Sezona 15 pilotla başlayan Mutlu Cup'ın altıncı ve son yarışında 9 pilot start alırken genel klasmanda ikinciliği Ragıp Dönmez, üçüncülüğü ise Cahit Kızıldel elde etti.

RALLİ Dünyası'nın tecrübeli ve kurt ismi Ethem Genim sezonun bitimine iki yarış kala şampiyonluğunu ilan etti. Körfez Pisti'nde yapılan Türkiye Pist Şampiyonası'nın dördüncü ayağına yine fırtına gibi bir başlangıç yapan ve sıralama turlarında ele geçirdiği liderliği yarışta da sürdüren Genim, finişe 2003 Grup A şampiyonu olarak girdi. Zorlu mücadelede 4 yıl aradan sonra pistlere dönen Opel Motor Sport'un başarılı pilotu Tarık Öktem ikinci sırada yer aldı. Grup SP'de Cengiz Yıldız, Grup N'de Korgün Şengün ve Grup F3'de Hakan Kopan 4. ayağı lider olarak tamamladı.

TÜRKİYE Pist Şampiyonası'nda F3 şampiyonluğu için mücadele eden Opel Motor Sport pilotu Hakan Kopan birincilik serisini Körfez Pisti'nde de sürdürdü ve bir yarış eksiğine rağmen zirveye ortak oldu. Sıralama turlarında kendisinin en iyi zamanını geliştirerek yarışta 4. cepten start almaya hak kazanan tecrübeli pilot, kendi sınıfındaki rakiplerini bir bir geride bırakarak genel klasman üçüncülüğüne kadar yükseldi. Oldukça rahat bir yarış çıkartan Kopan, geleneği bozmadı ve kategorisinde elde ettiği birincilikle puanını 60'ya çıkartarak yarış eksiğine rağmen rakibi Selim Bacıoğlu ile zirveyi paylaştı.

FORMULA 1'de Ferrari'nin evi olarak kabul edilen Monza Pisti, bu hafta sonu İtalyan ekibi için son yılların en zorlu etaplarından biri olacak. Ferrari'nin şampiyon pilotu Michael Schumacher'i beş yarışlık şanssızlığını kırmaya çalışacağı yarış, ev sahibi ekip için en kritik viraj olma niteliğini taşıyor. Geçen yıl yine Ferrari'nin Barrichello ve Schumacher ile ilk iki sırayı aldığı Monza'da bu kez durum farklı. Çünkü lider Schumacher'in bir puan gerisinde Williams'tan Montoya, onun da bir puan gerisinde McLaren'den Raikkonen var. Ve sezonun bitmesine de Monza'dan sonra iki yarış kaldı.



SPOR


SERVET KAPIDA
At yarışları
Avrupa ligleri
Örs'ün gözü Demirel'de
İKİNCİ LİG PUAN DURUMU
ABD tam gaz
Filede kaldık
UEFA'dan ültimatom
Beşiktaş'ta kırmızı alarm!
Aslan yasağı
Derbi tedbirleri
Yattara'nın özlemi
Rüya gerçek oluyor
İngiltere zorlanmadı: 2-0
Uyanık kafadarlar!
Yeni takım yeni ufuklar
Bu kez Kowatshitsch
Alpay'a teklif
Haber turu...