11.09.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:
MOTOR SPORLARI Besmeleli temel DÜNYANIN en çok izlenen sporlarından biri olan Formula 1i Türkiyeye taşıyacak olan pist ve tesislerin temeli, dün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından besmele çekilerek atıldı. Erdoğan, 203 ülkede 1.5 milyar kişinin izlediği Formula 1in Türkiyenin tanıtımına, turizmine ve ekonomisine büyük yarar sağlayacağını belirtirken, organizasyona karşı çıkan çevrecileri de eleştirdi, "Bir tek ağaç dikmeyenler konuşuyor" dedi. KURTKÖY Tepeören Mevkiindeki arazide düzenlenen temel atma töreninde Erdoğan, ne zaman ülkenin hayrına bir işe kalkışılsa, karşılarına çevreci adıyla birilerinin dikildiğini söyleyerek, "Formula yatırımında sadece doğal olan ağaçlar yer almakla kalmayacak, plan proje dahilinde yeni ağaçlar da dikilecek" diye konuştu. Erdoğan yarışları TVden takip ettiğini ancak artık İstanbulda izleyeceğini ve favorisinin Alman Michael Schumacher olduğunu ifade etti. Çevrecilere sitem FOA Başkanı Bernie Ecclestone da "Yarışlar Türkiyeye büyük katkılar sağlayacak. 10 yıldır bunu istiyorduk. F1 sayesinde Türkiyeye onbinlerce seyirci gelecek" diye konuştu. Projeyi üstlenen İTO Başkanı Mehmet Yıldırım da inşaatın 31 Mart 2005e kadar tamamlanacağını ve Ağustos ayında da ilk yarışın yapılacağını açıkladı. Yıldırım, inşaat nedeniyle sökülecek ağaçların başka alanlara aktarılacağını ve 10 bin yeni çam dikeleceğini belirtti. Ecclestonedan övgü * Toplam alan: 2.200 dönüm* Pit binası: 350x30 metre* Pit sayısı: 30* Paddock binası: 30 bin metrekare* Tabii tribün: 40 bin kişi* Sabit tribün: 20 bin kişi* Genel kabul: 85 bin kişi* Etap uzunluğu: 5.3 kilometre* Dönüşler: Sol 5, Sağ 10, Düz 8* Pist genişliği: 16 metre* En uzun düz yol: 928 metre* Toplam viraj: 16* En hızlı sürat: 321 km.* En yavaş sürat: 96 km* Çevre servis yolları: 7 km* Servis binası: 3 bin metrekare* Kapı girişi: 8 adet RAKAMLARLA İSTANBUL PİSTİ Tuzla İlçesi Tepeören Mevkiinde inşaa edilecek pistte, yapılan anlaşma gereği 2005ten itibaren 7 yıl yarış organize edilecek. Herşey yolunda giderse, beş yıllık ek sözleşme yürürlüğe girecek. Yarış için yıllık 13.5 milyon dolarlık teminat verilirken, Türk Tanıtma Fonundan 27 milyon dolarlık fon ayrıldı. İTOnun yapımını üstlendiği pistin maliyeti ise yaklaşık 60 milyon dolar olacak ve 31 Mart 2005e kadar tamamlanacak. Vakıflar Genel Müdürlüğü de 20 yıllığına kiraladığı pist arazisinden gelir elde edecek. 50 bine yakın yeni istihdam yaratması beklenen Formula 1, yan gelirleriyle birlikte toplam 3 milyar dolarlık bir organizasyon olacak. Yedi yıl bizde FIA torpil yaptı FIA (Dünya Otomobil Federasyonu), Dünya Ralli Şampiyonasının 2004 takvimini belirledi ve Türkiye Rallisinin 25 - 27 Haziran tarihleri arasında yapılacağını açıkladı. Kötü hava koşullarına rağmen geçen yıl ilk kez üstlendiği dev organizasyondan yüzakıyla ayrılan ve FIAdan taktir alan Türkiye, ralli için çok uygun olan bu tarihle adeta ödüllendirilmiş oldu. Başarı ödülü YENİ sezonda 16 yarıştan oluşacak Dünya Ralli Şampiyonasında önemli kural değişikliklerine de gidilecek. Buna göre, takımlar markalar şampiyonasına sadece iki takım kaydı yapabilecekler. Şampiyonanın yeni yarışları da belli oldu. Meksika ve Japonya şampiyonaya ilk kez dahil olurken, organizasyon bozuklukları nedeniyle programdan çıkarılan Korsika Rallisi takvime geri döndü. Kural değişiklikleri İSTANBUL Off-Road Kulübünün Goodyearın ana sponsorluğunda düzenlediği Goodyear Wrangler Cupın ikinci ayağı yine nefes kesen görüntülere sahne oldu. Wattabe Doğa Sporları Merkezinde yapılan tek tip lastiklerin kullanıldığı yarışa 20 pilot katıldı. Yaklaşık 3 kilometre uzunluğundaki bir pistte gerçekleştirilen zorlu mücadelede Necmi İnan, Jeep CJ5i ile birinciliği elde etti. Erkan Birinci Suziki Samurai aracıyla ikinci, Saim Tekin ise Jeep CJ5i ile üçüncü sırada yer aldı. Wrangler Cup nefes kesti MUTLU Akülerinin ana sponsorluğunda Safari Yarış Okulu tarafından düzenlenen Mutlu Cupta zafer Ozan Şerin oldu. İzmit Körfez Pistinde yapılan şampiyonanın altıncı ve son ayağında yarışa pole pozisyonda başlayan Şer, 20 turluk mücadelede liderliği rakiplerine kaptırmadan finişi gördü ve şampiyonluğunu ilan etti. Sezona 15 pilotla başlayan Mutlu Cupın altıncı ve son yarışında 9 pilot start alırken genel klasmanda ikinciliği Ragıp Dönmez, üçüncülüğü ise Cahit Kızıldel elde etti. Ozan çok Mutlu! RALLİ Dünyasının tecrübeli ve kurt ismi Ethem Genim sezonun bitimine iki yarış kala şampiyonluğunu ilan etti. Körfez Pistinde yapılan Türkiye Pist Şampiyonasının dördüncü ayağına yine fırtına gibi bir başlangıç yapan ve sıralama turlarında ele geçirdiği liderliği yarışta da sürdüren Genim, finişe 2003 Grup A şampiyonu olarak girdi. Zorlu mücadelede 4 yıl aradan sonra pistlere dönen Opel Motor Sportun başarılı pilotu Tarık Öktem ikinci sırada yer aldı. Grup SPde Cengiz Yıldız, Grup Nde Korgün Şengün ve Grup F3de Hakan Kopan 4. ayağı lider olarak tamamladı. Genim şampiyon TÜRKİYE Pist Şampiyonasında F3 şampiyonluğu için mücadele eden Opel Motor Sport pilotu Hakan Kopan birincilik serisini Körfez Pistinde de sürdürdü ve bir yarış eksiğine rağmen zirveye ortak oldu. Sıralama turlarında kendisinin en iyi zamanını geliştirerek yarışta 4. cepten start almaya hak kazanan tecrübeli pilot, kendi sınıfındaki rakiplerini bir bir geride bırakarak genel klasman üçüncülüğüne kadar yükseldi. Oldukça rahat bir yarış çıkartan Kopan, geleneği bozmadı ve kategorisinde elde ettiği birincilikle puanını 60ya çıkartarak yarış eksiğine rağmen rakibi Selim Bacıoğlu ile zirveyi paylaştı. Kopan fırtına gibi! FORMULA 1de Ferrarinin evi olarak kabul edilen Monza Pisti, bu hafta sonu İtalyan ekibi için son yılların en zorlu etaplarından biri olacak. Ferrarinin şampiyon pilotu Michael Schumacheri beş yarışlık şanssızlığını kırmaya çalışacağı yarış, ev sahibi ekip için en kritik viraj olma niteliğini taşıyor. Geçen yıl yine Ferrarinin Barrichello ve Schumacher ile ilk iki sırayı aldığı Monzada bu kez durum farklı. Çünkü lider Schumacherin bir puan gerisinde Williamstan Montoya, onun da bir puan gerisinde McLarenden Raikkonen var. Ve sezonun bitmesine de Monzadan sonra iki yarış kaldı. En zorlu viraj