28.02.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:
SEYİRCİ etabının en ilginç olayı İngiliz Cris Meekenin takla atması oldu. Opel Corsa ile yarışan Meeke, finişe girdiği anda virajı alamayarak ters döndü. Ancak kaza, finiş sonrası yaşandığı için İngiliz pilot diskalifiye olmadı. Rallide bugün Beydağlarında koşulacak birinci ayağın ikinci bölümünde takımlar, Simena, Phaselis, Silyon (2 kez) ve Pergeyi geçecek. Kar nedeniyle kısalan Perge ile kırıcı Silyon bölümünde zorlanacak pilotlar, servis noktalarına mümkün olduğu kadar hızlı, ama minimum kayıpla dönmeye çalışacak. Biletli seyirciler de, Castrolün hazırladığı seyirci alanlarında heyecana günboyu ortak olacak. DÜNYA Ralli Şampiyonası heyecanı Antalyayı sardı. Şampiyonanın üçüncü ayağını oluşturan Türkiye Rallisinin startı, dün Cumhuriyet Meydanından verildi. Dünyanın en ünlü pilotları ve Türklerden oluşan 59 araç podyumdan verilen startla zorlu mücadeleye başladılar. Startın ardından Konyaaltında yapılan ve on bine yakın ralliseverin ilgiyle izlediği Efes Pilsen Seyirci Özel Etabını Peugeotdan Marcus Gronholm önde tamamladı. 1.55 kilometreli çift kalkışlı özel etapta 1.12.1lik dereceyle ralliye hızlı başlangıç yapan son şampiyon Gronholmü, salise farklarıyla Subarudan Petter Solberg ve yine Peugeottan Richard Burns izledi. Kimyasal korku! Şov sürmeli DÜNYA Şampiyonasının en iddialı ekiplerinden olmasına rağmen ralli öncesi savaş tehlikesi nedeniyle çekingen açıklamalar yapan Peugeot ekibi, Türkiyede bulunmaktan memnun olduğunu açıkladı. Ancak takımın ünlü pilotları Marcus Gronholm ile Richard Burnsun, tedirginliği sürüyor. Takım direktörü Provera, "Buraya gelmeyeceğimiz söylendi, ama işte geldik. Spor her koşulda yapılmalı, şov kesinlikle devam etmeli" diye konuştu. Saldırı ihtimali DÜNYA şampiyonu pilot Gronholm, savaş konusunda çevresinde konuşulanlardan etkilenerek, önce gelmek istemediğini belirterek, "Şimdilik sorunumuz yok. Yarışa konsantre olmaya çalışıyoruz" diye konuştu. Peugeotnun diğer ünlü pilotu Burns ise "Antalyada savaş olmayacağını biliyorum, ama kimyasal veya biyolojik bir saldırı ihtimali de var. Türkiye ralliye çok iyi hazırlanmış, umarım hiçbir terslik yaşanmaz" ifadelerini kullandı. 2004 müjdesi DÜNYA Ralli Şampiyonasına dört ay gibi kısa sürede başarıyla hazırlanan Türkiye ödülü kaptı. Uluslararası Otomobil Federasyonu, Türkiyenin organizasyondaki özverili çalışmaları ve kaliteli servisi nedeniyle rallinin gelecek yıl da devam etmesine karar verdi. FIA Yönetimi, ayrıca Türkiyenin takvim konusundaki taleplerine de sıcak yaklaşarak 2004te rallinin bahar dönemine kaydırılacağını garanti etti. NOTLARI En iyisi Gülerhan RALLİNİN ilk özel etabını oluşturan Efes Pilsen Süper Seyirci etabında Türk pilotları içinde en iyi zamanı Mitsubishi Lancer Evo7 ile yarışan Celal Gülerhan elde etti. Grup Nde start alan Gülerhan, WRC dereceli pilotların ardından etabı 22. sırada tamamladı. Ford Hazır Kart takımında WRC araçlı tek Türk olan Serkan Yazıcı 28.liği elde etti. Fiat Abarthtan Volkan Işık 33. sırayı aldı. Solberge kupa RALLİDE dünkü starta öncesi yapılan Shakedown etabını kazanan Subarudan Petter Solberg Pirelli Kupasının sahibi oldu. Norveçli pilota yarışa start alacağı podyumda kupası verildi. Pilotlar pistten çekiniyor TÜRKİYE Rallisinin dün verilen startı öncesi, araçlarını ve parkuru shakedown (deneme) etabında test eden ünlü pilotlar oldukça zorlu anlar yaşadı. Parkurun virajlı ve çok kırıcı oluşu nedeniyle temkinli davranan sürücüler, yarışın süratten çok bir taktik mücadelesi olacağını söylediler. Nacaroğlu patladı RALLİYE Subaru Impreza ile Grup Nde katılması beklenen Türkiye 2001, 2002 pist F3 şampiyonu Ertan Nacaroğlu, motor arızası sonucu yarış dışı kaldı. Ayrıca Mustafa Bayraktar, Ali Köymen, Polonyalı Kuchar, İtalyan Recordati, Cek Valousek, İspanyol Sola, Alman Weiss, Çek Wagner, Gürcistanlı Todadze de start alamadı ve ralliye toplam 59 araçla başlandı.