SkorerKemerleri bağlayın

Kemerleri bağlayın

05.03.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

Formula 1de yeni sezon bu hafta sonu Avustralya Grand Prixsi ile başlıyor. Türkiye de 14. yarışa 21 Ağustosta İstanbulda ev sahipliği yapacak

Kemerleri bağlayın

axspo012.jpg 1950den bu yana 55 yıldır aralıksız yapılan ve 27 farklı ismin şampiyonluğa ulaştığı Formula 1de 2005 sezonunun parolası yine aynı olacak: "Kırmızı Ferrarideki Almanı geçmek!". Beşi son beş yılda üst üste olmak üzere 7 kez şampiyon olarak tarihin en başarılı ismi olan Michael Schumacher, 36 ulaşan yaşına rağmen yine iddialı. Pistin "en ihtiyar delikanlısı" olacak Alman pilotun önünü kimin kesebileceği merakla bekleniyor. 2004te 18 yarışın 13ünü kazanan Schumi ve Rubens Barrichellolu Ferrariyi test sürüşlerinde başarılı gözüken McLaren, yenilenen Toyota, Renault, Williams ve pilotlarını koruyan BAR takımlarının sıkıştırması bekleniyor. F1 pistlerinin yeni takımı ise Red Bull... Jaguarı satın alan Red Bullun mevcut Cosworth motoruyla F1de kanatlanmasını beklemek çok zor. Tecrübeli David Coulthard ve Christian Klien ile yarışacak yeni ekibin asıl rakipleri Jordan ve Minardi olacak. Yeni sezon öncesi en önemli değişikliklerden biri de Jordanda yaşandı. Midland grubu takımı satın aldı. Jordanın pilotları da oldukça ilgi çekici. Formula 1de bu hafta sonu Avustralyanın Melbourne kentinde start alacak yeni sezon, Türkiye için bu kez çok farklı bir heyecanla başlıyor. Dünyanın en popüler sportif organizasyonlarından biri olan Formula 1de artık biz de varız. Sezonun 14. ayağı olarak 19 - 21 Ağustosta İstanbul Otodrom Pistinde yapılacak yarış, yıldızlar geçidine sahne olacak. 19 yarışla tarihin en yoğun sezonunda takvimin tek yeni ülkesi Türkiye... Narain Karthikeyan, pistlerin ilk Hintli sürücüsü olacak. Diğer isim ise Portekizli Tiago Monteiro. R25 ile gözü yükseklerde olan Renaultda genç kan Fernando Alonsonun yanına takımın eski tecrübeli sürücülerinden Giancarlo Fisichella eklendi. 1997nin şampiyonu Jacques Villeneuve de Sauber ile pistlere dönecek. Felipe Massa da Sauberin diğer sürücüsü. Toyota ise atağa doymuyor. Kesenin ağzını sürekli açan Japon ekibi, Jarno Trulli ve Ralf Schumacher transferleriyle adından söz ettirdi. BMW Williams, Mark Webber - Nick Heidfeld ikilisiyle şans arayacak. Geçen yılın ikincisi BAR, Jenson Button - Takumo Sato ile yoluna devam ediyor. Buz ve ateşin karışımı Kimi Raikkonen ile Juan Pablo Montoya da McLarenin 2005teki umutları olacak. İlk Hintli pilot MOTOR: Yeni sezonda yapılan değişikliklerde masrafları azaltmak ve güvenliği artırmak hedeflendi. Motorlar iki yarışta da aynı kalacak. Motor değiştirilmesi 10 sıralık cezayı beraberinde getirecek. Bu durumda dayanıklılığı artırmak için motorların gücünden kaybetmesi kaçınılmaz olacak. Dolayısıyla bu da daha az masraf ve sürat anlamı taşıyacak. SIRALAMA: Cuma ve cumartesi yapılacak iki antrenman turu sonrası sıralama turları iki güne yayılacak ancak final sıralama turları pazar sabahı yapılacak. Cumartesi antrenmanlardan sonra ve pazar yarış öncesi koşulacak iki sıralamanın ortalaması grid pozisyonlarını belirleyecek. AERODİNAMİK: Ön kanatların 50 mm kaldırılması, arka kanatların 150 mm öne gelmesi araçların hızın yüzde 25 kesecek. LASTİK: Sıralama ve yarışlar sırasında sadece bir set lastik kullanılmasına izin verilecek. Bir yarışta ortalama 70 - 100 kilometrede bir değiştirilen lastiklerin şimdi 350 kilometre civarında dayanması gerekecek. Üç set lastiklerden biri resmi antrenmanlarda, biri sıralama ve yarışta kullanılacak. Üçüncü set ise ancak lastik patlaması gibi durumlarda değiştirilmek için saklanacak. Kurallar yine değişti 6 MART Avustralya - Albert Park20 MART Malezya - Sepang3 NİSAN Bahreyn - Shakir24 NİSAN San Marino - Imola8 MAYIS İspanya - Catalunya22 MAYIS Monaco - Monaco29 MAYIS Avrupa - Nürburgring12 HAZİRAN Kanada - Montreal19 HAZİRAN ABD - Indianapolis3 TEMMUZ Fransa - Magny - Cours10 TEMMUZ İngiltere - Silverstone24 TEMMUZ Almanya - Hockenheim31 TEMMUZ Macaristan - Hungaroring21 AĞUSTOS TÜRKİYE - ISTANBUL4 EYLÜL İtalya - Monza11 EYLÜL Belçika - Spa25 EYLÜL Brezilya - Interlagos9 EKİM Japonya - Suzuka16 EKİM Çin - Shanghai 2005 TAKVİMİ FORMULA 1 tutkunları gelecek dört yıl boyunca yarışların heyecanını CNN Türk ve Kanal Dde yaşayacak. Motor Sporları ve Organizasyon A.Ş. ile iki kuruluş arasında varılan anlaşma sonucu, Formula 1in yurtdışı canlı yayın hakları CNN Türkün, Türkiye Grand Prixsi yayın hakları da Kanal Dnin oldu. CNN Türk Avustralya GPsi ilk sıralama turlarını bugün 04.00ten, ikinci sırala turlarını yarın 01.00den ve yarışı da 05.00ten itibaren canlı verecek. Yayınlar CNN Türk ve Kanal Dde Yaşayan Efsane Ne kadar "cimri" olduğunu anlamak için çocuklarına verdiği iki euroluk haftalığa bakmaya gerek yok. O, son beş yılı aralıksız, toplam yedi kez çıktığı birincilik kürsüsünü kimseyle paylaşmıyor. Ve işin özü, griddeki en yaşlı (36) olacağı bu sezonda da paylaşmaya niyetli gözükmüyor. Formula 1de pole pozisyon sayısı ve grand prix startı dışında tüm önemli rekorları elinde bulunduran Alman, her zaman olduğu gibi bu sezon öncesi de temkini elden bırakmıyor ve yeni aracın yetişmeyeceği ilk yarışlarda "yavaş" gidebileceğini söylüyor. Peki buna inanan var mı? İşte rakamlarla "yaşayan efsane"...Doğum tarihi: 03.01.1969Doğum Yeri: Hürth HermühlheimBoy - kilo: 1.74 - 75Toplam Yarış: 213Kazandığı GP: 83Toplam puan: 1186Toplam podyum: 137İlk GP: 1991 (Spa - Belçika) M.SCHUMACHER BU İSİMLERE DİKKAT! Yaş: 23Yarış sayısı: 50Kazandığı GP: 1Pole pozisyon: 3İlk zaferi: Macaristan (2003)Formula 1in en genç yarış kazanan sürücüsü Alonsonun geleceği parlak. Schumi pistleri bıraktıktan sonra da yarışabilecek yaşta. 2001de Minardide işe başladı, 2003te Buttonın yerine Renaultya geçti. Agresif ve kendine güvenen bir yapısı var. Futbol meraklısı ve Real Madrid aşığı! Fernando ALONSO (Renault) Yaş: 32Yarış sayısı: 196Kazandığı GP: 9Pole pozisyon: 13İlk zafer: Almanya (2000)Ferraride her sezona "artık zamanım geldi" diye başlayıp, hep Schumacherin gerisinde kalmak, onu "hasta" ediyor. Geçen sezon iki yarış kazanıp yine ikinci oldu. Sennadan sonra en başarılı Brezilyalı Barrichelloya artık ikincilik yetmiyor. Görünüşe bakılırsa artık takım emirlerini de takmayacak. Rubens BARRICHELLO (Ferrari) Yaş: 25Yarış sayısı: 84Kazandığı GP: - Pole pozisyon: 1F1de puan kazanan en genç isim olan Button, pistin hızlı delikanlılarından. 2000 yılında Williamsta piste çıkan İngiliz, daha sonra Benetton ve ardından BARa kadar uzanan inişli çıkışlı bir grafik çizdi. Henüz yarış kazanamamış olmasına rağmen 10 kez podyuma çıktı ve geçen yılı 3. tamamladı. Yumuşak stili handikapı. Jenson BUTTON (Bar) Yaş: 32Yarış startı: 141Pole pozisyon: 1Kazandığı GP: 1İlk zaferi: Brezilya (2003)Sessiz ve yumuşak stiline rağmen işini iyi bilen tecrübeli bir pilot. Eski takımı Renaultda çıkış arayacak. İlk kez bir sezona bu kadar iddialı bir ekipte başlayacak. Sürat tutkunu çoğu pilot gibi onun da özel yaşamı oldukça mütevazı. İki çocuk sahibi İtalyan, aynı zamanda ateşli bir Roma taraftarı. Giancarlo FISICHELLA (Renault) Yaş: 27Yarış statı: 84Pole pozisyon: - Kazandığı GP: -WILLAMSda son anda koltuğu kapan Nick Heidfeldin takma adı "Quik Nick" (Hızlı Nick). Henüz sonuca varamasa da bu unvanı da hak ettiğini kimi yarışlarda rakiplerine hissettiriyor. 2001de Sauberde iyi bir başlangıç yaptı ama sonraki iki yıl parlak geçmedi. Geçen yıl Jordanda ancak 3 puan toplayabildi. Nick HEIDFELD (Williams) Yaş: 29Yarış startı: 68Pole pozisyon: 11Kazandığı GP: 4İlk zaferi: İtalya (2001)YARIŞ kazanan ilk Kolombiyalı. Williamsın test sürücüsü olan Montoya, daha sonra ABDde CART ve Indy 500 kazandı. Williamsta Schumiye gözdağı verdi. Pistte tehlikeli oyunlar oynamayı seven Montoya, bakalım hamile eşi Connieyi heyecanlandırmamak için riskten uzak duracak mı? Juan Pablo MONTOYA (McLaren) Yaş: 25Yarış startı: 68Pole pozisyon: 3Kazandığı GP: 2İlk zaferi: Malezya (2003)2003te Schuminin ardından 2. oldu, geçen yıl McLarenin "şeref sayısı"nı Belçikada kazandı. 2001de Hakkinenden bayrağı devraldı. McLarende patronu ona "Buz adam" diyor. Kanarya Adalarındaki geceler ve motoru iflas ettiği yarışlar hariç soğukkanlı olan Kimi, piste renk katacak. Kimi RAIKKONEN (McLaren) Yaş: 28Yarış startı: 36Pole pozisyon: -Kazandığı GP: -PİSTLERİN samurayı! Patlayan motorlarına rağmen geçen yıl ilk kez podyuma çıkmayı başardı. Özellikle sıkça yaptığı ve bir samurayın harakirisine benzeyen cesur, agresif çıkışlarıyla dikkat çekti. Korkusuz Japon, çok sevildiği ülkesinin grand prix kazanan ilk yarışçısı olmak için var gücüyle çalışıyor. Takuma SATO (BAR) Dünya şampiyonluğu: 14 kez, En iyi yarış derecesi: 182 kez (1incilik), Pole pozisyon: 178 kez, En hızlı tur sayısı: 181 kez, Lastikler: Bridgestone, Motor: Ferrari, Şasi: F 2004-M - F 2005, İlk yarış yılı: 1950, Başkan: Luca Montezomolo, Genel Müdür: Jean TodtPilotlar: MICHAEL SCHUMACHER RUBENS BARRICHELLO FERRARİ Dünya şampiyonluğu: 0, En iyi yarış derecesi: 4 kez ( 2incilik), Pole pozisyon: 1 kez, En hızlı tur sayısı: 0, Lastikler: Michelin, Motor: Honda RA005E, Şasi: 007, İlk yarış yılı: 1999, Takım Patronu: Nick Fry, Teknik Müdür: Geoff Willis, Pilotlar: JENSON BUTTON, TAKUMA SATO BAR HONDA Dünya şampiyonluğu: 0, En iyi yarış derecesi: 17kez ( 1incilik), Pole pozisyon: 36 kez, En hızlı tur sayısı: 19 kez, Lastikler: Michelin, Motor: RS25Şasi: R25, İlk yarış yılı: 1977, Takım Patronu: Flavio Briatore, Teknik Müdür: Bob Bell, Pilotlar: FERNANDO ALONSO, GIANCARLO FISICHELLA RENAULT Dünya şampiyonluğu: 9, En iyi derecesi: 113 kez ( 1incilik), Pole pozisyon: 124 kez, En hızlı tur sayısı: 128, Lastikler: Michelin, Motor: BMW P84/5, Şasi: FW27, İlk yarış yılı: 1975, Takım Patronu: Frank Williams, Teknik Müdür: Sam Michael, Pilotlar: MARK WEBBER, NICK HEIDFELD BMW WILLIAMS Dünya şampiyonluğu: 8, En iyi derecesi: 138 kez ( 1incilik), Pole pozisyon: 115 kez, En hızlı tur sayısı: 113 kez, Lastikler: Michelin, Motor: Mercedes-Benz FO 110R, Şasi: MP4-20, İlk yarış yılı: 1966, Takım Patronu: Ron Dennis, Teknik Müdür: Adrian NeweyPilotlar: KIMI RAIKKONEN, JUAN PABLO MONTOYA McLAREN MERCEDES Dünya şampiyonluğu: 0, En iyi derecesi: 6 kez ( 3üncülük), Pole pozisyon: 0, En hızlı tur sayısı: 0, Lastikler: Michelin, Motor: Petronas 05A, Şasi: C24, İlk yarış yılı: 1993, Takım Patronu: Peter Sauber, Teknik Müdür: Willy Rampf, Pilotlar: JACQUES VILLENEUVE, FELIPE MASSA SAUBER Dünya şampiyonluğu: 0, En iyi yarış derecesi: 0, Pole pozisyon: 0, En hızlı tur sayısı: 0, Lastikler: Michelin, Motor: Cosworth Racing TJ 2005, Şasi: RB1, İlk yarış yılı: 2005, Takım Patronu: Dietrich Mateschitz, Teknik Müdür: Günter Steiner, Pilotlar: DAVID COULTHARD, CHRISTIAN KLIEN RED BULL Dünya şampiyonluğu: 0, En iyi derecesi: 2 kez ( 5incilik), Pole pozisyon: 0, En hızlı tur sayısı: 0, Lastikler: Michelin, Motor: RVX05, Şasi: TF 105, İlk yarış yılı: 2002, Takım Patronu: Tsutomu Tomita, Teknik Müdür: M.Gascoyne - L.Marmorini, Pilotlar: JARNO TRULLI, RALF SCHUMACHER TOYOTA Dünya şampiyonluğu: 0, En iyi derecesi: 1incilik (4 kez), Pole pozisyon: 2, En hızlı tur sayısı: 2, Lastikler: Bridgestone, Motor: Toyota, Şasi: EJ15, İlk yarış yılı: 1991, Takım Patronu: Alex Shnaider, Takım Müdürü: Trevor Carlin, Pilotlar: NARIAN KARTHIKEYAN, TIAGO MONTEIRO JORDAN Dünya şampiyonluğu: 0, En iyi derecesi: 4üncülük (3 kez), Pole pozisyon: 0, En hızlı tur sayısı: 0, Lastikler: Bridgestone, Motor: Cosworth, Şasi: PS04B, İlk yarış yılı: 1985, Takım Patronu: Paul Stoddart, Teknik Müdür: Gabriele Tredozi, Pilotlar: CHRISTIJAN ALBERS, PATRICK FRAISACHER MINARDI

Yazarlar