28.11.2021 - 03:00 | Son Güncellenme:
18 ayda toplam kullanıcı sayısı 600 bine ulaşan canlı müzik ve eğlence platformu Musixen, pandemi nedeniyle gösterilere, konserlere gidemeyen, izleyici koltuğuna oturamayanlar için adeta dijital bir buluşma noktası oldu. İzleyici evinde, konfor alanında kendi koltuğunda; sevdiği sanatçı veya heyecanla izlemek istediği performans ise kendi yönetebildiği ekranda karşısında... Musixen kullanıcıları burada buluşup sevdikleri sanatçıların canlı yayınlarını izleyebiliyor, istekte bulunabiliyor, performans mekanlarının programlarına ulaşabiliyor. Takipçiler, aynı zamanda kendi beğenilerini paylaşabiliyor, favori listelerini yapabiliyor. Böylelikle aynı dili konuşanların, aynı tür müzikten hoşlananların buluştuğu bir mecra olarak da hizmet veriyor. Musixen’de an itibarıyla toplam kayıtlı müzisyen sayısı 5 bin. Bugüne dek 20 bin performans gerçekleştirilmiş. Canlı yayınları toplam 500 bin kişi izlemiş. Her akşam saat 20.00 - 01.00 arasında peşi sıra veya eş zamanlı 50 canlı performans gerçekleşiyor. İzleyici dilediğini seçiyor.
Pandemiden en çok etkilenen sektörlerde sahne sanatları başta geldi. Kayıt stüdyoları kapandığı perdelerin indiği, sahnelerin sustuğu dönemde yenilikçi fikirler hayata geçti. Musixen, dijital bir performans platformu olarak 6 aylık yazılım geliştirme sürecinin ardından, 2020 yılının mayıs ayında müzikseverlerle tanıştı. Platformda kayıtlı sanatçıların yüzde 60’ını 18-30 yaş arası milenyum çocukları oluşturuyor. Farklı türde müzik yapanların, sahne ve performans sanatçısının sesini duyurabileceği bir platform bu. Buraya kaydolan sanatçılar, sanat performanslarıyla gelir elde edebiliyor. Sanatçılar icra ettikleri sanatlarını biletleme, oyunlaştırılmış bağış ve kişiselleştirilmiş videolar gibi çeşitli yöntemlerle kazanca dönüştürebiliyor. Birçok yeni müzisyen için de bir tür tanışma, kendini anlatma ve keşfedilme yolculuğu aynı zamanda. Canlı yayın performanslarında takipçi izleyiciler tarafından gönderilen her bir elmas, gelire dönüşüyor. Biletli yayınlarda ise sanatçılar, toplam gelirin yüzde 80’ini kazanıyor.
Hedef 1 milyon indirilme
Platformun sunduğu özel uygulamalar sayesinde kazanç daha da artıyor. Takipçiler, kayıtlı müzisyenlerin bestelerini kendi yazdıkları şiirler üzerine kişiselleştirerek sevdiklerine hediye video gönderimi yapabiliyor. Bu sayede elde edilen gelirin tamamı ise müzisyenlere kalıyor. Sanatçılar Musixen’de canlı performans sergileyerek gelir elde etmenin yanı sıra, özgün müziklerini tüm dünyaya ulaştırma şansına erişiyor. 2021 yıl sonuna kadar hedef, 1 milyon indirilme sayısına ulaşmak. Bunun yüzde 30’unun Azerbaycan, Avrupa ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere yurt dışında olması bekleniyor. Musixen kurucusu Çağrı Bozay, müzik endüstrisinde çalışanların farklı dijital platformlar üzerinden dinleyicilerine ulaşması için yeni açılımların peşinde. Radyo ve müzik portalı MüzikOnAir iş birliği, burada önem taşıyor. Bozay, “Attığımız bu adım sayesinde Musixen platformundaki sanatçılarımız hem dünyaya açılma şansı bulacak hem de gelirlerini artıracak. Sanatçılarımızın klipleri daha çok platformda yayınlanarak daha çok kişiye ulaşacak. Biz de Musixen olarak kendimizi artık yeni nesil dijital menajerlik platformu olarak adlandırabiliriz.
Platformda öne çıkan sanatçılarımızın özgün müzikleri aranjör, müzisyen ve yapımcılardan oluşan jüri tarafından değerlendirilecek. Reklam çalışmaları ile desteklenecek. Klipleri YouTube, YouTube Music, Spotify, Fizy, Netd Müzik, Apple Music, Mood, Amazon Music Deezer gibi 200 kadar dijital platformda yayınlanacak’’ diyor. Bu iş birliğinin ilk projesi, Cenk Tevet’in “Son Bir Şans” şarkısı ile hayata geçti. Talat Oflaz’ın yönettiği klip dijital platformlarda dönmeye başladı. Sadece müzik değil, sahne sanatlarının her türüne kucak açan Musixen’in uygulaması; iOS, Android ve HarmonyOS için http://apps.musixen.com adresinden indirilebiliyor.