17.10.2021 - 03:00 | Son Güncellenme:
Kore’den çıkıp tüm dünyayı etkisi altına alan trendleri tanımlamak üzere kullanılan “K-” eki, bundan birkaç yıl önce güzellik sektörüne yansımış, “K-beauty” (K-Güzellik) olarak tanımlanan bakım ürünleri sektörde adeta devrim yaratmıştı. Bugün hemen her kozmetik mağazasında karşımıza çıkan Kore markalı ürünler, artık geniş bir kitleye ulaşıyor, bakım ritüellerinde Kore tarzı tercih ediliyor. Peki K-beauty olarak anılan güzellik anlayışı gücünü nereden alıyor?
3 adımdan fazlası
Öncelikle aşina olunan günlük bakım formülü temizle, tonikle, nemlendir üçlemesinin, Güney Kore standartlarını karşılamaktan uzak olduğunu bilmek gerekiyor. Kore’deki bakım kültüründe, cildi nemlendirmek merkezi önemde çünkü “porselen cilt” olarak da anılan pürüzsüz, temiz ve yoğun nemlendirilmiş neredeyse şeffaf görünümlü bir cilde ulaşmak amaç. Bunun için de 7-12 adımdan oluşan bir formülü uygulamak söz konusu. Kısaca yağ bazlı, ardından su bazlı bir temizleyiciyle temizleme sonrası tonik, esans adı verilen bir tür tonik, ardından cilt tipine göre tedavi amaçlı bir serum, kağıt maske, göz kremi, nemlendirici ve güneş koruyucu uygulama olarak özetlenebilir. Tabii haftada bir peeling amaçlı maske kullanımı ve mevcut şikayetlere yanıt verebilecek ürünler de devreye girebiliyor.
Gözeneklerin temizlenmesi, canlı ve parlak bir görünüm için ciltten toksinlerin atılmasına destek olan ürünler de kullanılıyor.
Ürünler masaj yapılarak nazik biçimde hafif hafif uygulanıyor.
Cilt bağışıklığını güçlendirici
Bütün bu adımları izlerken unutulmaması gerekense içeriği salyangoz özü, pirinç, ginseng kökü, havuç tohumu gibi doğal bileşenlerden oluşan ürünler kullanmak; çünkü Korelilerin cilt bakımı anlayışının temelinde cilt bağışıklığı kavramı yatıyor. Bu yüzden cildin bağışıklığını güçlendirmeye, zararlı bakterileri dışarda tutmak üzere cilt bariyerini desteklemeye yönelik antioksidan açısından zengin ürünler öne çıkıyor.
Fonksiyonel kozmetik
Güney Kore, son yıllarda K-Beauty (Kore Güzelliği) olarak anılan konseptle global güzellik pazarının önde gelen bir oyuncusu konumunda. Başta Çin ve Güneydoğu Asya ülkeleri olmak üzere İngiltere ve ABD Kore kozmetik sektörünün önemli bir büyümeye ulaştığı ülkelerden. Türkiye’de de popülaritesi hızla artan ‘Kore Güzelliği’ konseptinin önümüzdeki dönemde ülkedeki güzellik trendlerine yön vermesi bekleniyor.
Kore kozmetik ürünlerinin online satışının yapıldığı platform Flavus.com’un kurucusu Selçuk Köksal, “Kore kozmetiğin hızlı büyümesinin ardında temelde 3 sebep var: Etkili ürün, temiz içerik ve muadillerine göre uygun fiyat. Tabii Güney Kore’nin hızlı yükselen popüler kültürünü de göz ardı etmemek gerekiyor” diyor ve Kore kozmetiğin pazara fonksiyonel kozmetik ve terapötik kozmetik kavramlarını kazandırdığını anlatıyor: “Fonksiyonel kozmetik, cilt bakım ürünlerinin bir rutin ile kullanılması anlamına geliyor, çok meşhur olan 10 adımda Kore cilt bakım rutini gibi. Biz Kore kozmetiğin en sevilen ve güçlü markalarını Türkiye’ye getiren resmi distribütör firmalarla doğrudan iş birlikleriyle çalışıyoruz. Tüm ürünler resmi yollarla ithal edilip Sağlık Bakanlığı kayıtları eksiksiz yapılıyor. Flavus.com’da Kore kozmetiğine dair geniş portföyün yanında pek çok blog yazısı var. Ayrıca müşterilerimiz ek bilgi almak istediklerinde bize Instagram DM, müşteri hizmetleri ya da cx@flavus.com üzerinden ulaşabiliyor.”
Doğal bileşenlerin gücü
Güney Kore’nin 10 yılı aşkın zamandan bu yana üretim yapan yeni nesil markalarından biri olan Isntree, orijinal bileşenlerin kullanılması yoluyla cildin doğal güzelliğini koruma prensibiyle üretim yapıyor. Cilt mekanizmasını anlayıp ona uygun doğal bileşen ve içeriklerin kullanılması anlayışına dayanan marka, sertifikalı üretim tesislerinde, ekolojik uyumlu, doğal içerikler kullanıyor. Hayvanlar üzerinde test yapmayan Isntree’nin tüm ürünleri ağır metal ve hipoalerjen testlerinden de geçiyor.