Sosyal medya fenomenleri daha kalorili gıdaları tüketmeye teşvik ediyor
Liverpool Üniversitesi tarafından yapılan yeni bir çalışmada, sosyal medya fenomenlerinin, çocuklar üzerindeki etkisi araştırıldı. Araştırmanın sonuçlarına göre çocukların beğenerek izlediği fenomenler, kalori bakımından yüksek gıdaların tüketimini teşvik ediyor olabilir.
Son yıllarda hayatımıza yeni bir kavram girdi: Sosyal medya fenomeni!. Hayatlarının neredeyse her anını bir videoya çeken ve Instagram ve YouTube gibi platformlar üzerinde yayınlayan fenomenler, başkalarının günlük hayattaki tercihlerini de etkileyebiliyor.
Bu etkiyi araştıran Liverpool Üniversitesi'nde görev yapan uzmanlar, her gün medya ve reklam bombardımanına tutulan genç bireylerin, daha çok korunması gerektiği sonucuna ulaştı.
3 gruba ayrılan toplamda 176 çocuğa sosyal medyada fenomen olan kişilerin, sağlıksız, sağlıklı gıdalarla ve gıda olmayan ürünlerle olan fotoğrafları gösterildi.
Araştırmada, Instagram'da 10.9 milyon takipçisi olan Zoella ve 4.6 milyon takipçisi olan erkek arkadaşı Alfie Deyes gibi fenomenlerin fotoğrafları kullanıldı.
Zoe Sugg (@zoella)'in paylaştığı bir gönderi ()
Fotoğraf gösteriminin ardından çocuklardan, sağlıklı ve sağlıksız gıdaların bir arada bulunduğu ürünlerden almaları istendi.
Sağlıksız gıda fotoğrafları gösterilen çocuklar ortalama 448 kalori tüketirken diğer gruptaki çocuklar yüzde 26 farkla ortalama 357 kalori tüketti.
Araştırmanın sonucuna göre sosyal medya fenomenlerinin, çocuklar üzerinde güven sağladığı ve bu sebeple daha dikkatli olunması gerektiği ortaya çıktı.
Sosyal medya fenomeni olmak da bazı sorumlulukları beraberinde getiriyor. Fenomenlerin yaptığı işlerden son derece keyif alan genç yaşta büyük bir kitle bulunuyor. Bu sebeple fenomenler, bir gönderi paylaşmadan önce toplumsal etkisini de gözden geçirmek zorunda.
Instagram.com/mehmetcankmrc
twitter.com/mehmetcankmrc
YouTube.com/mehmetcankomurcu