Ünlüleri, ünlü olmaya aday kişileri takip etmeyi çok seviyoruz. Ne yiyor, ne içiyor, nereye gidiyor merak konusu. Bunu bilen reklam ve PR ajansları da fenomenleri peşine düşüyor, ürünlerini televizyonda binlerce liraya yayınlatacakları reklamları daha ucuza yayınlatıyor. Ancak işin cılkı da çıktı. Her paylaşımda gözümüze gözümüze fenomenler reklam sokuyorlar. "Aaaa bu ürünü çok beğendim. Teşekkürler zottirifonfirik.com harika bi’ kombin yaptım sayende." diyerek sanki kendi almış gibi link paylaşıp duruyorlar. Bu kadar karmaşanın içinde İngilizler harekete geçti.
Fenomenlere göz açtırmıyor
Haliyle dönen paralar astronomik rakamlara ulaşınca İngilizler de bu gidişe dur deme kararı aldı ki çok yerinde bir karar. İngiltere'nin Rekabet ve Piyasalar Kurumu (CMA) tarafından yapılan açıklamaya göre Instgram fenomenlerinin paylaştıkları video ve fotoğraflarda gizli reklamlara son vermek için önlem almayı taahhüt etti. Yani nasıl televizyonlarda reklamlar yayınlanırken ‘Reklam’ olduğunu biliyoruz, artık fenomenler de ‘para aldım, reklam yapıyorum’ demek zorunda kalacaklar.
Gayet olumlu bir hareket
Hiç tanımadığı bilmediği bir ürünü sırf para aldığı için "Harika bir ürün" diye tanıtan ve yanlış yönlendirme yapma ihtimali olan fenomenlerin önünü almak gerekiyordu. Para aldıklarını yazmayanlar içinse sıkı bir takip mekanizması üzerinde çalışıldığı da gelen dedikodular arasında. Umarım yakında bizde de böyle bir gelişme sağlanır.
Harika ürün! Link profilde! (Az takipçili, fenomen olmak isteyen kişi Instagram hikayesi klişesi)