Geri Dön
Pazarlama ve satış alanına damga vuracak 11 yeni trend

Pazarlama ve satış alanına damga vuracak 11 yeni trend

Hızla gelişmeye devam eden teknoloji, bir önceki yılın trendlerini silip süpürüyor, eskiler hızla tarihe karışıyor. 2018'e damgasını vuracak pazarlama ve satış trendlerine bakalım.

Nurtaç Aşar
Nurtaç Aşar

1- Yeni pazarlama ünvanları


Şirketlerin teknolojiyi daha fazla kullanmaları ve desteklemeleri gerekiyor. Bu durumda da pazarlama ve teknolojiden sorumlu üst düzey yöneticilerin sayısı artacak. 'Pazarlama teknolojisti' ve 'veri uzmanı' mesleklerini gün geçtikçe daha fazla görmeye ve duymaya başlayacağız.

2- Video içeriği hızla yayılıyor


Yazılı içerik hala gücünü koruyor ancak dijital dünyanın kuralları değişiyor. Sosyal içerik, e- kitaplar, bloglar, yorumlar hala pazarlamanın bir parçası ancak video ve dinamik görsel içerikler yeni yılda şaha kalkacak.

3- Bizden biri: Nesnelerin interneti


Birbirleriyle iletişim kurarak hayatımızı kolaylaştıracak makineler, sistemler, hayatın hemen hemen her alanında kendini göstermeye başlayacak. Cisco’nun nesnelerin interneti odaklı araştırmasına göre bu kavram 10 yıllık bir süreçte 19 trilyon dolarlık bir katma değer yaratacak. Bununla birlikte birçok şirket dönüşüme zorlanacak. Kendini geliştiremeyenler yavaş yavaş iflasa sürüklenecek.

4- Bulut servisleri pazarlamayı yükseltiyor


2016’da bulut uygulamaları giderek yaygınlaştı. Birçok kurum pazarlama, satış, lojistik, insan kaynakları gibi faaliyetleri bulut uygulamaları üzerinden yönetmeye başladı. Bu durumun kurumlarla sınırlı kalmaması, akıllı telefonlardaki geniş internet bandının kullanılması, pazarlama çalışmalarına ışık tutuyor.

5- Daha fazla sosyal pazarlama


Sosyal medya ile ilgili düşüncelerimiz yenilenecek. Sosyal medyada daha az pazarlama ve daha fazla satış odaklı stratejiler görmeye başlayacağız.

6- Büyük veri ve gerçek zamanlı analizler gözde olacak


Öngörüsel analitik araçların önemi artacak. Müşteri profilleri çıkarmak, talep belirlemek ve eğilimleri kestirmek için daha fazla veriye ihtiyaç duyulacak.

7- Kişiselleştirme son sürat devam edecek


Kola şişeleri, kakaolu fındık kremaları üretimi yapan firmaların kavanozlarda müşterilerinin isimlerini yazmaları gibi kişi odaklı kampanyalar hızını düşürmeyecek. Önümüzdeki yıl, daha da fazla kişisel kampanyaları sosyal medyada ve gerçek hayatımızda göreceğiz.

8- Pazarlama otomasyonuna ilgi


Kontrol edilmek zorunda kalınan hesaplar, içerikler ve veriler çoğaldıkça pazarlama otomasyonu yazılımlarına olan talep de artacak. Yüksek otomasyon, kurumlara zaman kazandıracak ve yapılacak işleri önem sırasına göre düzenlemede yardımcı olacak.

9- Akıllı cihaz güvenliğine yeni çözümler


Akıllı telefon kullanan birçok tüketici acil durum alarmları, takip ve bildirimlerden faydalanıyor. Akıllı telefon kullanan her 5 kullanıcıdan 3'ü cihazlarına güvenerek daha fazla risk aldıklarını belirtiyor. Hal böyle olunca Siber güvenlik uygulamaları ve bu pazarın büyüdüğünü göreceğiz.

10- Mesajlaşma başka boyut kazanacak


MIRC VE ICQ ile başlayan mesajlaşma furyası son dönemlerde WhatsApp ile doruğa çıktı. Facebook’un mobil Messenger uygulaması, SnapChat, WeChat gibi uygulamaların artmasıyla birlikte mesajlaşma hızla gelişiyor. Mesajlaşma aplikasyonlarının reklam dönemine girmesi de medya satın almacıların iştahını kabartıyor. Öte yandan mesajlaşma uygulamaları tüketicilerinin hayatını kolaylaştırmak için farklı uygulamaları bünyesine katacak.

11- Fijital pazarlama


2 seneye yakın Türkiye’de konuşulan ilginç bir isime sahip olan 'fijital pazarlama' kavramı, tüketici ve marka arasında oluşan ekosistem içinde fiziksel ve dijital pazarlama dünyalarının bir araya gelmesinden oluşuyor. Fijital kavramı, fiziksel ve dijital deneyimleri harmanlayarak tüketiciye en doğru yoldan ve ölçümlenebilir bir şekilde ulaşılmasını sağlayacak yöntemlerden biri olacak.

Benzer İçerikler