Nedir bu markaların influencer sevdası?
Başıma bir şey gelmeyecekse Influencer marketing ortaya çıktı mertlik bozuldu diyeceğim. Hangi markanın lansmanına gitsek, illa influencerlar karşımıza çıkıyor. Peki markalar çalıştıkları influencerları neye göre seçiyor? Bu influencer meselesi biraz yanlış anlaşılıyor olabilir mi?
Influencer marketing, influencer pazarlaması, etkili kişi pazarlaması ve daha pek çok şekilde de karşımıza çıkıyor. Yani belirli bir kitleyi etkileyebilen, öncülük eden, fikirleri değiştirebilen, insanları yönlendirebilen "takipçisi bol" influencerlar kullanılarak gerçekleşen pazarlama yöntemine influencer marketing diyoruz. Tabii ki daha pek çok parametre var ama temelde konu bu :)
Deneyimin ön plana çıkması özellikle kullanıcılar açısından çok faydalı. Zira taraflı advertorial mantığından uzaklaşıp doğal reklam dediğimiz native reklam modelleri veya influencer pazarlaması kesinlikle çok daha az göz tırmalıyor. Tabiri caizse damalı eşek gibi görünen pageskin, banner gibi display reklamlar ile doldurulan bir internet sitesinde bilgiye ulaşmak bir hayli zor olabiliyor. Ancak markaların influencerlar ile işbirliği yaparken biraz dikkatsiz davrandığını düşünüyorum. Bu konu "O marka yapmış biz de yapalım" mantığından öteye gitmemeye başladı.
Influencer seçerken nelere dikkat etmeli?
Influencer seçerken sadece takipçi sayısına bakmak markaların en büyük hatalarının başında geliyor.
Hedefli pazarlamaya tamamen aykırı bu durumu bir örnekle anlatayım.
Bebek- çocuk ürünleri satan X bir markam var.
500 bin takipçili çok ünlü bir "influencer" ile çalışmaya karar verdim.
Nitelik mi nicelik mi sorusunu mutlaka kendime sormalıyım.
Bu influencer benim hedef kitlemle aynı kitleye mi hitap ediyor?
Bu influencer benim markamın imajını zedeler mi?
Bu influencer dijital dünyada nasıl biliniyor?
Sırf 500 bin takipçisi var diye onu seçmek yerine benim hedef kitleme daha uygun 20 bin takipçili birini neden seçmiyorum?
Seyahat vlogu çeken 14 yaşında bir influencer'ın bir bebek giyim markasının lansmanında veya reklam filminde ne işi var?
Markaların pazarlama trendlerine ayak uydururken bu trendleri sırf trend olduğu için değil genel pazarlama stratejisine uygunluğuna göre değerlendirerek benimsemesi gerekir. Bunu yapmayınca eğreti duruyor. Bırakın fayda sağlamayı işin sonu paranızla rezil olmaya kadar gidebilir.
Sizin sevdiğiniz veya sevmediğiniz Influencer- Marka işbirlikleri hangileri?
Bana yazın :)