Mavi çorba sosyal medyayı salladı
Çorba denilince aklımıza gelen renkler belli. Turuncu, kırmızı, hardal rengi... Ama asla akla gelmeyecek renklerin en başında mavi geliyor elbette. 'Mavi renkli çorba mı olur yahu?' diyebilirsiniz, çok haklısınız ama oluyor... Elbette Japonya'da!
Japonya'nın başkenti Tokyo'daki Kipposhi adlı restoranda satışı yapılan 'mavi ramen' sosyal medya sayesinde kısa sürede fenomen çorbaya dönüştü.
Instagram'da kısa sürede yayılan mavi çorbayı görenler önce gözlerine inanamadı ardından ise midelerine olan güvenleri fena halde sarsıldı.
Restoranın sahibi Kozuimi bey tarafından 'asla renklendirici kullanılmadan' hazırlanmış.
Kozuimi beyin yalancısıyız.
Instagram'da biri paylaşmış ardından ise gerisi gelmiş.
Çorba, 'Chintan' denilen eski bir Çin tekniğiyle hazırlanmış ve mavi renk bu şekilde elde edilmiş.
Kozuimi bey, Okyanus rengi elde edebilmek için çok uğraştığını ve bu yüzden sırrını paylaşmayı hiçbir zaman düşünmediğini belirtiyor.
E haliyle...
Dünya üzerinde fenomen olan bir yiyeceği bulsanız ve herkes size "Nasıl yaptın?" dese gerçekten sırrınızı paylaşır mısınız?
Elbette hayır.
Restoranın adını veriyor herkes, Japonya diyor, Tokyo diyor.
Ciddi anlamda reklamın dibi.
Midesine güvenen çorbayı lıkır lıkır içer.
Ama tıpkı Avrupa Yakası'ndaki 'İfot' karakterinin kızı 'Aslı'ya bile lezzetli yemeklerinin sırrını paylaşmaması gibi hiçbir kimse de paylaşmaz.
Sevgi paylaştıkça çoğalan bir şey olabilir ama söz konusu yaratıcılık olduğunda işin içine egolar giriyor.
Kouzimi bey pembe renkli bir çorba icat edilene kadar şampiyon.
Ne kadar sağlıklı orası tartışılır ama konuşuluyor mu konuşuluyor.
Sırrını paylaşmasa bile nasıl mavi renkli çorba elde ettiği keşfedilene kadar onun birinciliğini kabullenme mecburiyetindeyiz.
Üzgünüm.