5 dakikalık çay reklamı olur mu?
7 Ocak 2018 akşamında siz neler yaptınız inanın pek de merak etmiyoruz. Sonuçta bir pazar akşamı en fazla ne kadar şahane olabilir ki? Pazartesi sendromu için geri sayım yaparken, hayatımız sıkıcılığın doruklarında sörf yaparken enteresan şeyler oldu. İlla TV izleyicisi olmanıza gerek yok, derhal sosyal medyaya yansıdı, herkes açıp baktı neymiş ne değilmiş diye. Ve gerçekten şaşırtıcı bir şekilde umutla dolduk, taştık. Sosyal medyayı karıştıran, TV izleyicilerini şoke eden olay tam olarak şu:
5 dakikalık çay reklamı!
Peki 5 dakikalık çay reklamı, olur mu?
Olur, hem de bal gibi olur...
Hem de yarısından fazlasında hiçbir şekilde ses yok.
Konuşun temalı, konuşalım temalı, 'iletişimin gücü adına' temalı...
Bir çay reklamı daha etkili olamazdı.
Sosyal medyada yankı bulması o kadar sevindirici ki.
İzlemeye başlıyorsunuz, bir yerden sonra başlayan sessizlikten sonra "Acaba sonunda ne olacak?" diyorsunuz.
Sizler için sonunu çok da fazla söylemek istemiyoruz.
Ama her ne atraksiyon düşündüyseniz hiçbiri değil.
Farklı, bambaşka, sade, yalın, temaya uygun.
Reklam deyip geçmemek gerekiyor.
Yıllar öncesinin 'a-ga-ni-gi'sini, Kemal Sunal'lı 'ko-laaay'lı reklamlar filan hep aklımızda.
Nil Karaibrahimgil'in 2004 tarihli ikinci albümü Nil FM'de bütün o jingle'ları, yani reklam müziklerini, albümüne dahil ettiğini unutmadığınızı düşünüyorum.
Reklamın iyisi kötüsü olmaz deniliyor, yalan.
Reklamın iyisi yapılınca ayakta alkışlamak gerekiyor.
5 dakikalık çay reklamında emeği geçenlere ko-ca-man alkış!