WhatsApp ve Instagram'ın adlarına Facebook'un eklenmesi ne demek?
WhatsApp ve Instagram olmadan hayatımız nasıl olur, tahmin etmesi bile zor... Peki ya da bu iki devin adlarının değişeceğini size söylesek, nasıl bir tepki verirsiniz? Arkadaşlar, WhatsApp ve Instagram'ın adları değişiyor! Hem de bu işin içinde bizzat Facebook var...
Facebook'tan vazgeçeli ohooo, çok oldu
WhatsApp ve Instagram, herkesin gayet iyi bildiği gibi -ya da birazdan öğreneceği gibi- Facebook bünyesinde bulunan iki şirket. Ve şu anda dünyanın en popüler uygulamaları. WhatsApp'la mesajlaşıyor, Instagram'da yaşıyoruz birçoğumuz. Bir de maksimum Twitter'ı öncelikli olarak kullanıyoruz. Facebook'tan vazgeçeli ohooo, çok oldu. E 'Feys'ten nasıl vazgeçmeyelim ki? Halamız, teyzemiz, amcamız, dayımız... Hepsi Facebook'a doluştu!
"Pardon da saksı değilim ben!" demez misiniz?
E şimdi kendinizi Facebook'un yerine koyun. 'Ata' sizsiniz. Bütün o Instagramların, WhatsApp'ların hem kağıt üstünde hem de halkın gözünde babası sizsiniz. Ama bayramda mayramda elinizi öpen yok! Çoktan unutuldunuz bile. Gücünüze gitmez mi bu durum? "Arkadaşlar pardon da saksı değilim ben!"ler eşliğinde rahmetli Erol Büyükburç'a bağlayıp isyan etmez misiniz? Facebook yetkilileri taşı atmış suya, "Facebook'un birer parçası olan hizmet ve uygulamalar konusunda artık daha açık olmak istiyoruz" demişler.
Ufak bir hatırlatma...
Yani bu ne demek? Bu iki programın adı, 'WhatsApp from Facebook' ve 'Instagram from Facebook' olarak değişecekmiş. Başlarına 'Facebook' eklenecekmiş. Ancak uygulamaları telefonunuza yüklediğinizde yine eskisi gibi 'Instagram' ve 'WhatsApp' gözükecekmiş. Sadece yükleme aşamasında 'Facebook' hatırlatmasını görecekmişiz...
Aslında Facebook pes ediyor
Facebook'un yaptığı şey bir marka hatırlatması. Peki buna gerek var mı? WhatsApp ve Instagram'ın ismine Facebook'un eklenmesi ne demek? Hemen söyleyeyim: Facebook, eskisi kadar 'trend' olmadığını kabulleniyor. Alt markalarının gücünden nemalanıyor. Ve aslında Facebook eklentisiyle birlikte trend olamadığını, artık daha fazla yeni etkileşim alamadığını kabullenmiş oluyor. Pes ediyor aslında Facebook.
Keşke gücünü hatırlatmaya çalışmasa...
WhatsApp ve Instagram'ın üstünlüğü karşısında "Ben daha eskiyim, benim kıdemim daha fazla" demesinden başka seçeneği yok. O da dönülmez akşamın ufkunda olarak bu gücünü kullanıyor. Ama bu adım yalnızca şu anı kurtarıyor. Facebook'un gözümüze istemediğimiz kadar çarpması aslında markayı yaşatmaktan ziyade biraz da itici kılan bir unsur. Son dönemde 'reklam ve kişilik hakları' gibi tartışmaların göbeğinde olan Facebook keşke bize gücünü hatırlatmaktan ziyade daha yenilikçi adımlar atsa...