WhatsApp Business nasıl kullanılır? Ne işe yarar?
WhatsApp, hem mesajlaşma platformunu finanse etmek, hem de SMS ile halledilen birçok işlemi kendi platformuna taşımak için WhatsApp Business'i geliştirdi. İşletmelerin müşterileriyle iletişimini güçlendirmek için geliştirilen uygulama, dünya genelinde birçok büyük firmanın da temel iletişim araçlarından biri oldu. Peki WhatsApp Business nedir, nasıl kullanılır ve ne işe yarar? İşte WhatsApp Business'i diğer uygulamalardan ayıran özellikler...
Teknolojinin hızla evrildiği günümüzde, mobil iletişim araçları hayatımızdaki yerini sağlamlaştırıyor. Bireysel kullanım açısından bakıldığında ise, teknoloji pastasının büyük kısmını akıllı telefonlar oluşturuyor. Bu 'telefon'lar, konuşmaktan çok sosyalleşme ve yazılı iletişim kurma aracı haline geldi. Yazılım firmaları da sayısız mesajlaşma uygulaması geliştirdi. Akıllı telefonlarımızın olmazsa olmaz uygulamalarından biri de WhatsApp. Mesajlaşma çılgınlığına sebep olan bu uygulama, firmaların "Mesai saatlerinde WhatsApp kullanmayan eleman aranıyor..." ilanlarına vesile oldu. Yazılı haberleşme uygulamaları arasında piyasa lideri olan WhatsApp, hem mesajlaşma platformunu finanse etmek, hem de SMS ile halledilen birçok işlemi kendi platformuna taşımak için WhatsApp Business'i geliştirdi. Küçük ve orta işletmelerin müşterileriyle iletişimini güçlendirmek için geliştirilen uygulama, dünya genelinde birçok büyük firmanın da temel araçlarından biri oldu. Özellikle e-ticaret, rezervasyon ve bilet satış firmaları, operasyonlarını artık WhatsApp Business üzerinden yapıyor. Satılan ürün, bilet ya da rezervasyon bilgileri, doğrulama mesajları, WhatsApp Business üzerinden müşterilere iletiliyor. Yanı sıra birçok banka da yine bilgilendirme mesajlarını bu uygulama üzerinen iletiyor. WhatsApp Business'i diğer uygulamalardan ayıran özellikleri şöyle sıralayabiliriz:
1- GSM numarasına gerek duymadan kurulabilmesi
WhatsApp uygulaması kurulum aşamasında SMS ile doğrulama ister. Bu nedenle sadece SIM kartı takılı bir telefona ya da tablete kurulabilir. WhatsApp Business'ta ise böyle bir şart yok. İster 0850'li, ister 444'lü, isterseniz alan kodlu işletme telefonunuzu kullanarak, istediğiniz telefon ya da tablete kurabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey, doğrulama aşamasında "Beni arayın" demek ve iletilen 6 haneli kodu girmek.
2- Çoklu kullanıcı desteği
WhatsApp Business'in bir özelliği de, aynı cihaz üzerinde hem kişisel hem de işletme hesabınızı kullanmanıza olanak sağlaması. Ayrıca birden çok kullanıcı WhatsApp işletme hesabınızı kullanarak müşterilerinize cevap verebiliyor.
3- Müşterileri kategorize edebilme
WhatsApp Business'ta müşterilerinizi özeliklerine göre kategorize edebilirsiniz. Böylelikle belirli bir gruba istediğiniz mesajı iletebilirsiniz.
4- Otomatik yanıtlar oluşturabilme
Müşterileri (label) etiketlerle kategorize edebilme, otomatik yanıtlar ve mesajlar oluşturabilme, WhatsApp durumunuza göre müşterilerinize bildirim ve otomatik mesajlar gönderebilme gibi özellikler, WhatsApp Business'i işletmelerin öncelikli tercihi haline getiriyor. Otomatik cevaplar ve mesajlar konusunu biraz açmak istiyorum. İşletmelerle iletişime geçen müşterilerin, sordukları benzer sorular vardır. Bu sorulara da genellikle aynı yanıtlar verilir. Gelgelelim o yanıtı verebilmek için öncelikle mesajı okumanız gerekir. WhatsApp Business ile mesai saatleri dışında ya da telefonunuz yanınızda yokken yapacağınız çok basit bir ayarlama ile, müşterilerinize anında yanıt verebiliyorsunuz. Günümüzde işletmelerin yaşadığı en büyük problemlerden biri de, sorulara kısa sürede cevap verememek. Müşteriler için önemli olan bu konu, birçok sosyal medya platformunda 'yanıt verme oranı' ile de ifade ediliyor. Örneğin Facebook kurumsal sayfanız ya da Google Business sayfanıza bakın. İşletmenizin sayfasını ziyaret edenlere, "Yanıt verme oranı yüksek ya da düşük" ibaresi ile dönüş süreniz ve oranınız gösteriliyor. Bu nedenle WhatsApp Business önemli. Adeta bir sanal sekreter gibi çalışıyor.
5- Özelleştirilebilir profil
WhatsApp Business'i işletmelerin tercihi haline getiren bir diğer özellik ise, kurumsal kimliklerini, müşterilerine daha kolay ulaştırabilmelerini sağlaması. İşletme profilinizi istediğiniz gibi özelleştirebilir, logonuzu, adresinizi, haritanızı, mail adresinizi ve web sitenizi müşterilerinize kolayca sunabilirsiniz.
6- İstatistik alabilme
WhatsApp Business'in işletmeler için faydalı bir özelliği de, mesaj istatistiklerini tek yerde gösterebilmesi. Gönderilen, iletilen, okunan ve alınan mesaj istatistiklerini gösteren uygulama, iletişim trafiğinizi ölçebilmenizi sağlıyor. Yazımın başında da belirttiğim gibi, teknolojinin ve iletişimin çok çabuk evrildiği günümüzde, WhatsApp Business, birçok avantajıyla işletmelerin iletişim dertlerine derman oluyor. Gelgelelim işletmeler için avantajlı olan bu uygulama, kullanıcılar için kabusa dönüşebiliyor. Uygulamayı kötüye kullanan işletmeler, kullanıcıları reklam yağmuruna tutarak WhatsApp'ı kaldırma raddesine getiriyor. Bu gibi durumlarda yapmanız gereken tek şey, sizi bunaltan işletme profilini engellemek. Bunun için engellemek istediğiniz hesabın sohbet penceresini açıp, sağ üst köşedeki üç noktaya dokunarak 'engelle' seçeneğini işaretlemek.