Twitter'a gelen yeni özellikler ne anlama geliyor?
Twitter eski tweet'leri gizleme işlemini otomotik olarak gerçekleştirmeye hazırlandığını duyurdu. Biz de Twitter'ın bu hamlesi üzerine Sosyal Medya Uzmanı Serdar Bağtır'ın görüşlerini aldık. Twitter'a yeni gelen özellikler Twitter'da yeni bir sayfa mı açıyor? Uzman görüşüyle birlikte gelin hep birlikte Molatik olalım...
Arşiv özelliği geliyor
Twitter, kullanıcıların eski tweet'lerini gizleyebileceği bir özellik üzerine çalışmalarını devam ettiriyor. Kullanıcı gizliliğine son derece önem veren şirket takipçi listesini düzenleme, eski tweet'leri gizleme, beğenileri kimlerin göreceğini belirleme, bazı kullanıcıları tartışmadan çıkarabilme gibi özellikler üzerindeki çalışmalarını sürüdürüyor. Eski tweet'leri gizleme özelliğiyle kullanıcıların eski tweet'leri otomatik olarak gizlenmiş olacak. Özelliğin tam olarak ne zaman kullanıma sunulacağı şu an için henüz bilinmiyor.
"Üçüncü parti yazılımla tweet'leri..."
Twitter'a gelen bu yeni özellikle birlikte elbette kafalarda bazı sorular oluştu. Direkt akıllara attığı eski bir tweet yüzünden yarıştığı yarışmadan atılan isimler, ünlülerin yıllar önce attığı tweet'lerin gündem olması ve linçlenmeleri geldi. Yeni gelen bu özelliğin Twitter'a nasıl bir dönüşüm getireceğini Sosyal Medya Uzmanı Serdar Bağtır, şöyle ifade ediyor: "Arşivleme özelliğinin Fleets gibi diğer mecralardan kopyalanan ve deneme sürecinde bulunan bir özellik olduğunu düşünüyorum. Çünkü Twitter kullanıcıları, paylaştıkları Tweet'leri silseler bile bir yerlerde birilerinin ekran görüntüsü aldığını ya da üçüncü parti yazılımların Tweet'leri eskiden beri zaten arşivlediğini ve bu arşivlere ulaşmanın çok kolay olduğunu bilirler. Kısacası pişman olacağınız bir Tweet (siz ya da başkası tarafından) hesabınızdan paylaşıldıysa silseniz de arşive de alsanız mutlaka karşınıza çıkacaktır." Serdar Bağtır'ın da ifadelerine göre anlaşılan o ki bu 'arşivleme' olayı pek bir çözüm olmayacak gibi.
Bir diğer yenilik ise...
Twitter'ın arşivleme özelliğiyle ilgili getireceği diğer bir özellikle ise takipçi listelerini düzenleyebilecek olmaları. Kullanıcılar istediği kullanıcıyı takipçi listesinden kolaylıkla çıkarabilecek. Halihazırda birisini takipçi listesinden çıkarabilmek için engellemek gerekiyor. Gizlilik konusunda kullanıcı deneyimini iyileştiren Twitter’ın bir başka özelliği ise kullanıcıların beğenileri gizleyebilmesi olacak. Kullanıcılar beğenilerini kimlerin görebileceğini takipçileri arasından belirleyebilecek.
'Kaliteli takipçi kitlesi'
Haliyle gelecek olan bu gizlilik ve 'takipçi kitlesi' endeksli bu yenilik de özellikle sosyal medya fenomenlerinin ve ünlülerin takipçi kitlesini ne denli etkileyeceğini ve Twitter'ın akışını ve reklamlarının ne denli bir değişime uğrayacağını düşündürttü. Serdar Bağtır ise bu konuyla ilgili Twitter'ın 2020'nin ortalarından bu yana çok sayıda kullanıcının katıldığı anketler yaptığını, bu anketlerin de genellikle 'takipçi'lerin üzerine olduğunu ifade etti. Ayrıca "Twitter'da takipçi bulmak zor mu?", "En kolay takipçi artışı sizce hangi mecrada gerçekleşiyor?" gibi soruların sorulduğu anketin ardından bu özelliğin gelmesi kullanıcıların da artık takipçi sayısından çok takipçi kalitesine önem vermeye başladıklarını gösterdiğini ifade etti.
"Önemli olan çok sayıda takipçi olması değil"
"Sosyal medyada artık sadece sizin kimi takip ettiğiniz önemli değil, sizi kimin takip ettiği de önemli olduğunu belirten Serdar Bağtır, "Mecrayı kullanmaktan vazgeçmiş kullanıcılardan oluşan bir takipçi kitleniz varsa erişim ve etkileşiminiz büyük ölçüde düşüyor. Burada hesap yönetiminin profesyonelce yapılması gerektiğini de hatırlatalım. Paylaştığınız Tweet'lerin daha fazla kişiye ulaşmasını istiyorsanız, çok sayıda takipçiye değil, aktif takipçilere ihtiyacınız olduğunu unutmayın. Özellikle paylaştığınız Tweet'e kimlerin cevap yazabileceğini belirlediğiniz özelliğin ardından takipçi çıkarma özelliğinin gelmesi aynı zamanda Twitter eko-sistemi içinde kendinizi korumanın da ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Bu özellik Twitter reklamları bakımından sonucu değiştirmeyecektir. Reklamı gören kişiler için Twitter, Twitter reklamcılığının başından beri, reklamları neden ve nasıl gördüğünüzü anlatan araçları zaten devreye almıştı. Reklamverenler ise zaten Twitter reklamcılığından hiçbir zaman memnun olmadılar. Daha uzun bir süre bu durum değişmeyecektir" ifadelerini kullandı.
Fazilet.Senol@milliyet.com.tr
twitter.com/SenolFazilet
instagram.com/SenolFazilet