PARS III 6x6 nedir? PARS III 6x6'nın özellikleri nelerdir?
Yeni nesil askeri araçlardan birisi de FNSS PARS III 6x6’dır. Oldukça başarılı bir araç olan PARS III 6x6 özellikleri ile dikkat çekiyor. Dünyanın çeşitli orduları tarafından da tercih edilen FNSS PARS III 6x6’nın özellikleri neler?
PARS III 6x6 nedir?
Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS III 6X6; düşük ve yüksek yoğunluklu muharebe alanlarında kullanılmak üzere tasarlanmış, stratejik avantajlar sunan, günümüzün en gelişmiş teknolojilerini barındıran, taktik tekerlekli zırhlı muharebe aracıdır.
PARS III 6x6'nın özellikleri nelerdir?
25.000 kg azami yüklü ağırlığa sahip olan PARS III 6X6, dizel bir motorla donatılmıştır. 100 km/s hıza ulaşabilen araç %60 dik, %30 yan eğimde hareket edebilmekte, 70 cm yüksekliğinde dik engel ve 175 cm uzunluğunda hendek geçebilmektedir. Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahiptir. Bu tasarım yaklaşımı; araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleri kazandırmıştır. Aracın aksları gerektiğinde kilitlenebilmektedir. Merkezi teker şişirme sisteminin yeteneği, farklı arazi koşullarında sürücüye lastik basınçlarını ayarlama imkânı verir.
Sınıfındaki en yüksek teker gezinme hareketine sahip tam bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi, farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Birinci ve üçüncü akstan dönüş sistemi ile PARS III 6X6, sınıfındaki en düşük dönüş çapına sahiptir. Yüksek hızlarda üçüncü akstaki yönlendirme sistemini kilitleme özelliği, ABS sistemi ve şanzıman freni sürüş güvenliğini arttıran özelliklerdir.
Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini ve 180° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği ve konforu sağlamaktadır. Geniş cam periskopları, aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir. Azami 9 personelin yerleştirilebildiği araçta, kapı-kapaklar, personel koltukları, silah tutucuları ve iç aydınlatma elemanları araç personelinin de konforunu sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. 800 km üzerinde menzili olan PARS III 6X6, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahiptir. Acil durumlara karşı zırh altında yedek yakıt tankı mevcuttur. Tekerleklerin içine yerleştirilen katı diskler, patlak lastikle yol alabilme imkanı sağlar.
PARS III 6X6 gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviyeli mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır. PARS III 6X6; koruma seviyesi ile hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı kamyonların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır.
PARS III 6x6 aracına entegre edilmiş iklimlendirme sistemi bulunmaktadır. Bu sistemin benzerlerinden en büyük farkı, çöl koşullarında bile, aracın iç ortam sıcaklığını 25 °C seviyesine getirebilmesidir. Araç alt sistemlerinin, mayın korumalı gövdeye modüler olarak bağ- lanması, bakım ve değişim kolaylığı sağlamaktadır. Özellikle yürüyen aksam ve güç aktarma sistemlerinin bakım ve değişimindeki bu kolaylık aracı benzerlerinden üstün kılar. 60 dakikadan daha az bir sü- rede sökülüp takılabilen güç grubu mimarisi dikkat çekici bir yetenek olarak kullanıcıya sahada motor değiştirme avantajını kazandırır.
PARS III 6X6; kara, hava (C130 nakliye uçağı), deniz ve demir yolu ile taşınabilmektedir.
Göreve Özgü Özellikler
- Şoför/Komutan için mevcut durum bilgisi sağlayan önde ve arkada iki adet termal kamera ve üç adet CCD gündüz kameraları
- Ön ve arka akslardan direksiyon kontrolü
- Tüm tekerleklerden tahrikli
- Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi (ABS)
- Merkezi lastik şişirme sistemi (CTIS)
- Entegre edilmiş yaşam destek kiti
- Ortak parça kullanımına olanak veren modüler tasarım
- Bağımsız ve hidropnömatik süspansiyon
- Her lastikte, patlak halde sürüş imkanı veren katı disk (Run Flat)
- Entegre yardımcı güç ünitesi (APU)