Instagram'ın yeni güncellemesi ne anlama geliyor?
Geçtiğimiz ay 10. yılını kutlayan Instagram, yenilikleri denemekten çekinmiyor. Youtube, Snapchat, TikTok gibi uygulamaların beğenilen taraflarını bünyesinde toplayan Instagram, yeni bir güncelleme ile artık Instagram üzerinden Facebook hesabı olan kişilere mesaj gönderilebileceğini ve Facebook hesabı olan kişilerinde Instagram hesabı olan kişilere mesaj gönderebileceği güncellemesini paylaştı...
Uygulamalar arası mesajlaşma
Facebook çatısı altında olan Instagram, geçtiğimiz hafta IGTV Alışveriş, yorum gizleme ve yorum geri alma, hikâye haritaları, yenilenen ikon tasarımı özellikleriyle karşımıza çıkmıştı. Instagram yeni bir güncelleme ile mesaj kutusunda yeniliğe gitti. 'Uygulamalar arası mesajlaşma' olarak gelen güncelleme ile artık Instagram üzeriden Facebook hesabı olan kişilere mesaj gönderilebilecek ve Facebook hesabı olan kişilerin de Instagram adresine mesaj göndermesi gerçekleşecek.
Bu güncelleme neyi amaçlıyor?
İnsanlar telefonları başında saatlerini geçiriyor. Bu süre içerisinde en çok zaman harcanılan yerlerin başında hem mesajlaşma hem de video izleme platformları geliyor. Geçtiğimiz dönemde IGTV güncellemesi ile uzun süreli video izlemeyi mümkün kılan Instagram bu güncelleme ile mesajlaşma kapsamını genişletiyor. Instagram ve Facebook’ta geçen süre içerisinde insanlar günde binlerce reklama maruz kalıyor. Bilindiği gibi Instagram ve Facebook’un en büyük geliri reklamlardan oluşuyor. Kullanıcılar uygulama içerisinde ne kadar çok zaman geçirirse o kadar çok reklam geliri kazanacağını bilen Facebook, bir uygulamadan başka uygulamaya geçerken kullanıcıları kaybetmeme adına mesaj kutusunda bir tür birleştirme yaparak Instagram ve Facebook arası geçişlerde yaşanacak kullanıcı kayıplarının önüne geçmeyi amaçlıyor.
Benzer bir güncelleme WhatsApp için de olmuştu
Yine geçtiğimiz dönemde Facebook şirketi çatısı altında olan WhatsApp, getirdiği güncelleme ile artık uygulama içerisinde Youtube, Linkedin gibi platformlardan video izlemeyi, bankacılık işlemleri gerçekleştirmeyi mümkün hale getirmişti. Bir uygulamadan çıkmadan onlarca farklı diğer uygulamaya erişimi sağlayan bu güncelleme ile hem WhatsApp’da geçirilen sürenin artışı gerçekleşmiş hem de bu yöntemin ne kadar geçerli olduğu denenmişti. Yine Instagram, Haziran 2018’de YouTube ile rekabet etmeyi amaçlayan IGTV'nin lansmanını gerçekleştirmiş, Temmuz 2020’de ise TikTok ile rekabet etmek için tasarlanmış kısa biçimli bir video özelliği olan Reels’i duyurmuştu.