Yüzyüzeyken Konuşuruz 'Sen Varsın Diye' ile 'öz'üne mi döndü?
Üniversite gençliğinin favori gruplarından, yeni dönem Türkçe alternatif/rock sahnesinin en büyük gruplarından Yüzyüzeyken Konuşuruz, 'Sen Varsın Diye' single'ları ile sessizliği bozdu. Peki Yüzyüzeyken Konuşuruz 'Sen Varsın Diye' ile 'öz'üne mi döndü?
2010'lu yıllarda rock müzik de çeşitlendi
Temelleri 90'larda atılan 'şehirli Türkçe rock'ı özellikle Teoman ve Şebnem Ferah gibi isimler sayesinde geniş kitleler de çok sevmişti. 2000'li yılların hemen başında önce Duman'ın sonrasında ise Mor ve Ötesi'nin radyoları fethetmesiyle birlikte plak şirketleri rock'a yatırım yaptı ve birçok Türkçe rock grubuna da kavuşmuş olduk. Bu gruplardan Gripin ya da Zakkum gibi örnekler müziklerine arabesk sos eklemeyi tercih etti ve yollarına daha 'uyumlu' devam etti, Buz ya da Çilekeş gibi gruplar ise 2000'li yılların sonunda üretimlerine ara verdi. 2000'li yıllardaki 'şehirli rock' çıkışı 2010'lu yıllarda ise dünyada da hakim olan elektronik müzik etkisiyle daha da çeşitlendi, 'Üçüncü Yeniler'e kadar dallandı budaklandı. Akustik ve elektronik müziğin muazzam uyumunu yakalayan grupların başında elbette Yüzyüzeyken Konuşuruz grubu geliyordu.
Tam da "Onlar artık 'akustik'ten uzaklaştılar" derken...
Yüzyüzeyken Konuşuruz, 2013'te 'Evdekilere Selam', bir yıl sonra ise 'Otoban Sıcağı' ile çıktıkları yolda kırılma noktasını 2018 tarihli synth pop esintili 'Akustik Travma'yla yaşadı. 'Dinle Beni Bi', 'Esen', 'Bodrum', 'Sandal' ve 'Onlar da Yansın' gibi şaheserler içeren 'Akustik Travma' ile birlikte Yüzyüzeyken Konuşuruz çok daha bilinen, sevilen bir gruba dönüştü. 'Akustik Travma' ile akustik sulardan akustik-elektronik kombinine geçiş yapan grubun sonraki işleri 'Ölsem Yeridir' ve 'Kazılı Kuyum' da 'Akustik Travma'nın devamı niteliğindeydi. Tam "Eski akustik sound'dan iyice uzaklaştılar" derken büyük bir sürprizle karşımıza çıktı grup.
'Üçüncü dönem'lerinin müjdesi
Geçtiğimiz günlerde yayınlanan 'Sen Varsın Diye' grubun ilk dönemlerindeki gibi akustik gitar hakimiyetinde bir şarkı. Şarkının tek sıkıntısı 'büyük hit' mantığından bir tık uzak oluşu. Grubun bana göre şu ana kadarki en büyük hit'i olan 'Dinle Beni Bi' gibi öyle ilk dinlemede hemen çarpmıyor, göklere çıkartmıyor maalesef şarkı dinleyiciyi. Ama bu durum şarkının başarısız olduğu anlamına gelmiyor elbette. Zaman tanımanız lazım biraz 'Sen Varsın Diye'ye. Birkaç dinlemeden sonra şarkıya ısınmaya başlıyorsunuz. Özellikle alternatif işlere kapılarını her daim açan birkaç büyük radyo istasyonunda mutlaka 'Sen Varsın Diye'yi sıkça duyacağız gibi gözüküyor yakın gelecekte... Peki bazı hayranları tarafından "Oh be sonunda özlerine döndüler" dedirten 'Sen Varsın Diye' Yüzyüzeyken Konuşuruz'un yürümesi gereken çizgide mi? Sonuna kadar evet. Yüzyüzeyken Konuşuruz, akustikte başarılıydı ama asıl seslerini 'Akustik Travma'yla yani elektronik soslu albümleriyle geniş kitlelere duyurdu. Bundan sonra tümevarmaları, yani akustik ile elektroniği şarkılar içinde birleştirmeleri ve sadece Z değil aynı zamanda Y kuşağına da "Ce-e" yapmaları gerekiyor. Duman ile Mor ve Ötesi çok büyük gruplar Türkçe rock tarihinde. Şimdi Yüzyüzeyken Konuşuruz'un 'büyük' olma vakti geldi. 'Sen Varsın Diye' öyle büyük bir şaheser değil belki ama grubun çizmesi gereken yolda yürümeye başladıklarını eşe dosta duyuran doğru, gerekli bir iş. Daha da önemlisi Yüzyüzeyken Konuşuruz'un 'eski' ve 'yeni'yi birleştirdikleri 'üçüncü dönem'lerinin müjdesi. Yani gayet doğru bir 'ilk' adım, bu yoldaki gollerin habercisi...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr