Simge Sağın'dan aradığımız 'oyuncak' sonunda 'Harcandıkça'da
2018 çıkışlı 'Ben Bazen'in hit'lerinden 'Aşkın Olayım'ın 4 yıl sonra gerçek patlamasıyla dijital dinlenme platformlarında 100 küsür milyonları geçen Simge Sağın yoluna bu kez 'Harcandıkça' ile devam ediyor. Onurr ve Ozan Bayraşa'nın etkisiyle kendisini ilk andan itibaren gösteren 'Harcandıkça', Simge Sağın'ın 'Yankı'dan beri görece eksik kalan 'oyuncak eksikliği'ni sonunda tamamlıyor...
2021 yılında 'Sevmek Yüzünden', 2022'de ise yalnızca bir albüm şarkısı olarak kalması gereken 'Kısaca' ve fazlasıyla 'Yankı'nın gölgesindeki 'Ne Güzel'le karşımıza çıkan Simge Sağın için geçen yıl beklentilerin de üzerinde bombastik bir yıl olarak geçti. Bunun en büyük nedeni niceliksel bazda -Simge standartlarını düşündüğümüzde- az biraz gölgede kalan ve hayal kırıklığı yaratan 'Ne Güzel'in ticari başarısı değildi elbette. 2018 çıkışlı 'Ben Bazen' albümünün 'Öpücem' ve albüme adını veren 'Ben Bazen'le birlikte en büyük hit'lerinden birine dönüşen 'Aşkın Olayım' şarkısı geçen yıl öyle bir trend oldu ki TikTok'undan Spotify'ına, hatta Galatasaray tribünlerine kadar yer gök 'Söz-müzik: Onurr' şarkısı 'Aşkın Olayım'la inledi desek hiç de yanlış olmaz. 'Ben Bazen' albümüne 2018 yılında Molatik olduğumuzda "Simge'nin yeni albümü 'Ben Bazen' aranjeleriyle sınıfı geçiyor" demiş ve özellikle albümün bombasının 'Aşkın Olayım' olacağına değinmiştik. "Ama bu kadarı da artık şov" durumu gerçekleşti ve 'Aşkın Olayım' tam 4 yıl sonra Simge Sağın'ın gelmiş geçmiş en büyük hit'i oldu. Yıllardır 'Yankı'nın nitelik olarak Türkçe pop standartlarına tur bindiren aranjesi ve ruhuna artık bir de 'Aşkın Olayım'ın en az 100 küsür milyonluk niceliksel başarısı da eklenmiş durumda. Yani ortada "Nitelik desen var, nicelik desen en az 100 milyon"luk bir Simge Sağın karşımızda. Bu başarıdan sonra e haliyle nitelik-nicelik dengesini, hem vokal hem de fizik üstünlüğüyle sağlam yakalayan Simge Sağın için artık yeni bir dönem de başlamış oluyor. Bu dönemde 100 küsür milyon dinlenme rakamlarına bir pop'çunun ulaşması elbette işlerin artık pop lehine değiştiğinin de somut göstergesi. Son yayınlanan 'Söz-müzik: Onurr' şarkısı 'Harcandıkça' ise Simge Sağın'ın diskografisinde kaydadeğer bir dönüm noktası konumunda.
'Oyuncak eksikliği'ne son!
Simge Sağın'ın 'Harcandıkça' adlı yeni single'ı geçtiğimiz günlerde dinleyiciyle buluştu. Bir süredir merakla beklenen Simge Sağın'ın yeni şarkısının künyesine baktığımızda elbette iki önemli müzik insanını görmek dahi şarkıya kafadan ısınmamızı sağlıyor. İlki Onurr, ikincisi ise Ozan Bayraşa. Simge Sağın'ın müzik yolculuğundaki en önemli isimlerin başında gelen Onurr ve Ozan Bayraşa, Simge Sağın'ın 'Aşkın Olayım' sonrasında sağlama yaptığını, riske girmeden şık bir şarkıyla yoluna devam etmek istediğini net ortaya koyuyor. Seçkin Süngüç yönetmenliğinde çekilen video klibi de elbette Simge Sağın'ın nitelik/nicelik dengesini koruyarak tam olarak yapmak istediğini yaptığını ortaya koyuyor. 'Harcandıkça' iyi bir şarkı. Şarkının sözü ve müziğine imza atan Onurr'un akılda kalıcı nokta atışlarını da Ozan Bayraşa'nın nakarat sonrası ilk dinlemede afallatan ancak şarkının tabiatıyla uyumlu melodisiyle aranjede şarkıya ters köşe yaptırmasını da net bir şekilde duyuyoruz. Simge Sağın, bu yazının başından beri vurgulanır bir şekilde yalnızca Simge değil Simge Sağın olarak isim-soyisim varlığını 'Ben Bazen' albümüyle dosta, düşmana duyurmuştu. 'Harcandıkça' ise Simge Sağın'ın yalnızca modern, trend ve şık şarkıların iddialı vokali olarak değil aynı zamanda çalışkan bir isim olduğunu kanıtlıyor. Simge Sağın çalışkan, çünkü bugüne kadar onun daha iyi, daha kusursuz olması için gönülden onu destekleyen herkese kulak verdiğini ve diğer vokallerden çok daha farklı bir isim olduğunu bizlere söylüyor. 'Sevmek Yüzünden', 'Kısaca' ve 'Ne Güzel'de görece eksik kaçan ters köşe hal ve 'oyuncak eksikliği' işte tam olarak 'Harcandıkça'da sona eriyor. Simge Sağın, iyi bir besteyi iyi bir aranjeyle buluşturuyor ve 'Harcandıkça' sıkı bir pop şarkısı olmayı başarıyor. Mix'te Utku Ünsal'a Ozan Bayraşa da eşlik ediyor, mastering ise Utku Ünsal'a emanet ediliyor. Tüm bunların hepsi "Su gibi akıp giden bir şarkı nasıl olur?" sorusunun cevabını oluşturuyor. 'Harcandıkça' su gibi akıyor, ama daha da önemlisi ilk dinlemede bile ilgi uyandırmayı başarırken en az birkaç kez daha dinleme isteği doyuruyor. Yani hem kolay algılanıyor hem de dinlendikçe keşfedilmeyi talep ediyor dinleyiciden. Oldukça doğru bir tat bu.
Harcandıkça birikmek, biriktirmek
'Aşkın Olayım'ın 're-release' tadındaki ikinci ve gerçek patlaması sonrasında ancak 'Harcandıkça' gibi bir iş durumu 'toplayabilirdi'. Öyle de oldu. Simge Sağın, tam olarak kendisinden beklenen, üstelik bu kez kendisine gelen en minik eleştirileri dahi hesaba katarak ve tırnak içinde daha da çok söz dinleyerek ve 'Harcandıkça'ya tıpkı 'Yankı' gibi ufak bir ters köşe ve oyuncak da katarak -şükürler olsun Simge Sağın!- oldukça doğru bir işle karşımıza çıktı. Üstelik artık Simge Sağın'ın 'tutan şarkı' arayışında olmasına bile gerek yok. O eşik 'Aşkın Olayım'la çoktan aşıldı. Vites yükselten Simge Sağın artık bu noktadan sonra tıpkı 'Ben Bazen' albümü gibi bir çıt daha konsept bir çizgiye evrilmeli. Simge Sağın, içinden gelse de asla ona çok yakışan 'Harcandıkça'daki 'güçlü kadın'ı kısa vadede tekrarlamamalı, 'kolaycılık', 'garanticilik' tuzağına düşmemeli. Single çağında konsept işler yapabilmek hiç kolay bir şey değil. Bunun biçimsel formülü illa bir albüm gerektirmiyor üstelik. 4-5 şarkılık EP'lerle konsept çizgiler yakalanabilir. Sıla'nın bir dönem denediği ancak 'Karanfil' haricinde az biraz eksik kaçan bu 4-5 şarkılık konsept formüller Simge Sağın'ın önünde bir yol haritası olabilir bu noktada. 'Ben Bazen'de tüm şarkılarına zaman içinde şans veren ve geçmişte 'Misafir'inin başına gelen hiçbir şarkısının başına gelmesin diye 'çocuklarına sahip çıkan' Simge Sağın bu noktadan sonra -elbette nicelik/nitelik dengesini koruyarak- niceliksel donelerden vazgeçmeden hem modern hem de konsept çizgilerle diskografisini coşturmalı. Söz konusu Simge Sağın olduğunda retro bir tat ya da fütüristik bir pop da elbette çizgi olarak onun yürümek istediği yol için önemli seçenekler arasında. 'Dans pistinde itiraflar' tadında Simge Sağın'ın sözel olarak daha cesur sözler söyleyebildiği, dans ettirirken ağlatabilen, Instagram post'larında 20 saniyelik çarpıcı kısımlarla onun üretimlerine ısrarla kayıtsız kalan ve ona yalnızca "Güzel kadın" diyenlere "Hayır, ben çok daha fazlasıyım, herkes biliyor, siz de bilin" demeli, son tahlilde tüm millete "Güzel kadın, iyi insan, sağlam vokal, kıymetli yıldız" dedirtmeli. 'Harcandıkça'ya 'Yankı'yı andırmadan bir 'oyuncak' katabilmiş bir Simge Sağın elbette başarabilir. Ondaki azim 'Ödeme Vakti'nden beri dağları deler, çünkü hepimiz iyi biliyoruz ki bir insan ancak harcandıkça birikir ve biriktirir. Simge Sağın da şimdi birikme ve biriktirme aşamasında. Loreen'in Mello başarısızlığına rağmen pes etmediği ve hak ettiği şekilde ikinci kez zaferi elde etmesindeki örnek gibi egolar törpülensin, hak edilen ve sonunda yakalanan güç, cesaret ve özgürlük aşıklarına model, hatta gerekirse kapak olsun...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr