Madrigal'ın 'Senden Yoksun'u 'bulunmaz hit kumaşı'na sahip değil
Pandemi döneminde 'Seni Dert Etmeler'le evlere hapsolduğumuz dönemin adeta resmi şarkısına imza atan ve adlarını tüm Türkiye'ye duyuran Madrigal, 'bağımsız' üretimlerine 'Senden Yoksun'la devam ediyor. Verdiği 90'lar tadıyla dikkat çeken ve rahatlıkla sınıfı geçen 'Senden Yoksun' grubun diğer işleriyle kıyaslandığında önceki Madrigal hit'lerinin gölgesinde kalıyor...
'Seni Dert Etmeler'le birlikte adeta pandemi döneminin resmi şarkısına imza atan ve uzun soluklu bu hit'leri sayesinde adlarını geniş kitlelere tanıtan Madrigal grubu, yavaş yavaş radyolar tarafından da keşfedildiği noktada yayınladıkları 'Neogazino' albümleriyle başarılarını pekiştirmiş, yakaladıkları retro sound'un sağlamasını yapmıştı. 'Seni Dert Etmeler'le neredeyse aynı zamanlarda patlayan İkiye On Kala'nın 'Kafamda Kentsel Dönüşümler'i bizlere yerli pop müzikteki retronun mümkünlüğünü ispatlamış, bu başarının devamını ise 'Seni Dert Etmeler' getirmişti. 'Negazino'daki 'Ne Zamandır Sendeyim' ya da 'Dip' gibi şarkılar ise grubun sound'unu bizlere daha net çizgilerle ifade etmişti. 'Geçme Artık Sokağımdan'la daha melankolik ve cool bir işle karşımıza çıkan grup, son single'ları 'Senden Yoksun'u ise geçtiğimiz günlerde yayınladı. Tıpkı 'Geçme Artık Sokağımdan' gibi muazzam bir single kapağına sahip olan 'Senden Yoksun', Madrigal'ın üretimlerine tıpkı 90'larda İsveçli alternatif rock grubu Kent gibi tek tek sahip çıktıklarını, fotoğraf ve kapak tasarımlarının dahi bir şarkının dinleyiciye aktarılmasında ne kadar önem taşıdığının farkında olduğunun ispatı. Bütün bu pozitif yaklaşımlara rağmen 'Senden Yoksun'u dinlemeye başladıktan sonra ise şarkı öncesindeki aşırı iyimser ve pozitif hava az biraz kayboluyor maalesef.
Az biraz 'yoksun'luk hissi veriyor maalesef
Grubun vokalisti Anıl Erdem Cevizci'nin söz ve bestesi olan 'Senden Yoksun'un aranjesi gruba, kayıt ve mix'i Mert Kasap'a, mastering'i Başar Yakupoğlu'na, artwork'ü ise Salı Akgün'e teslim edilmiş. Öncelikle ortaya çıkan işin şu anki popülerleşen yerli alternatif sahne için gayet tatmin edici olduğunu söylemek gerekiyor. Önceki Madrigal hit'lerine yakın dursa da bazı önemli noktalarda ayrışabilen, kendi kimliğini bulabilen, sürekli aynı sound üzerinde tekrara düşmek yerine yaratılan ve emin olunan stil üzerine birtakım oynamalar yapan bir iş 'Senden Yoksun'. Sound temiz, ilk etapta olamasa da günün birinde muhakkak dinleyiciyle bağ kurabilir çünkü farkını aktarabilme başarısı aslında gayet dikkat çekici. Madrigal, 'Seni Dert Etmeler 2'deki melankoliye takılı kalmak yerine kendi markalarının ancak tekrara düşmeden, farklılık yaratarak, yer yer risk alarak büyüyebileceğinin farkında. Plak şirketi bazında istikrarlı bir yolculuk grafiği çizmeyen grup, kendi markaları altında bağımsız yayınladıkları 'Geçme Artık Sokağımdan' ve 'Senden Yoksun'da daha özgür bir üretime imza attıklarını hissettiriyor. 'Seni Dertmeler' ve 'Ne Zamandır Sendeyim'le gerek dijitalde gerekse alternatif pop'a yer veren radyolarda hatırı sayılır bir 'kucaklama/kucaklanma hali'ni yaşayan grup, aslında son iki şarkıda da nitelik bazda çıtayı asla düşürmeyip bilakis daha da yükseltseler de son şarkılarında ana akıma seslenme noktasında yeterince hızlı sonuçlar alabilecek doneye sahip değil. İşte tam da bu noktada 'Seni Dert Etmelert' gibi büyük bir hit olmanın gerektirdiği 'hız'dan nasibini alamayan 'Senden Yoksun' az biraz dinleyicide 'yoksun'luk hissi veriyor maalesef.
'Bulunmaz hit kumaşı'na sahip değil
Yer yer 90'ları ciddi ciddi hatırlatan, ana akım pop dinleyicisinde de alternatif rock dinleyicisinde de bir karşılığı olan 'Senden Yoksun' gayet sınıfı geçen bir prodüksiyon olmasına rağmen 'değme' noktasında dinleyiciyi ilk etapta yükseltmiyor. Ancak ve ancak zaman içerisinde keşfedilebilir bir şarkı oluyor. Söz konusu Madrigal olduğunda daha ilk dinlemede bile akılda kalan melodilerle karşılaştık bugüne kadar. 'Seni Dert Etmeler'in intro'sunu, 'Ne Zamandır Sendeyim'in nakaratını unutmak çok güç. İlk dinlemede bile dikkat çeken kısımlara sahip şarkılardı bu ikisi. Aynı şeyi mesela 'Senden Yoksun' için söylemek güç. Asla monotonluk hatasına düşmese de yeterince akılda kalıcı bir donesi, bir yükseliş anı yok. Monoton desek değil, oyuncak desek onda da doyurucu bir tat kalmıyor geriye. Fakat tüm bunlar 'Senden Yoksun'u zayıf bir şarkı da yapmıyor. 'Senden Yoksun' asla grubun en 'bulunmaz hit kumaşı'na sahip işi değil ama yine de iyi bir şarkı ve kısa vadede 5 dakikada Beşiktaş'a götürmese de uzun vadede rota olarak Avrupa Yakası'ndan sapmayarak, daha da önemlisi Madrigal'ın üretimlerini zenginleştirerek markalarını güçlendiriyor, hanelerine artı bir puan kazandırıyor. Fakat söz konusu Madrigal olduğunda beklentiler de elbette bir başka gruptan çok daha yüksek olduğu için tam da bu yüzden kendi diskografisinde değerlendirildiğinde 5 yıl sonra 'En İyi 3 Madrigal Şarkısı Listesi'ne girme konusunda çok da ciddi bir avantaja sahip olacak gibi durmuyor. Maalesef 'Senden Yoksun' grubun önceki işleriyle kıyaslandığında önceki Madrigal hit'lerinin gölgesinde kalıyor. Tüm bunlara rağmen grubun 'bağımsız' bir şekilde üretmeleri ve üretimlerinin dijital ve radyolarda da hâlâ karşılık bulmaya devam etmesi, single kapaklarında illüstrasyona yer vermek gibi artistik açıdan pozitif hareketler doğru yolda olduklarını net bir şekilde gösteriyor.
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr