İkiye On Kala 'Beni Çek'le 'kentsel dönüşüm'ünü tamamlıyor
'Kafamda Kentsel Dönüşümler' ile pandeminin en heyecan verici işlerinden birini karşımıza çıkartan İkiye On Kala, 'Beni Çek'le karşımızda. İkiye On Kala 'Beni Çek'le 'kentsel dönüşüm'ünü tamamlamayı başarıyor...
İlerde bugünleri hatırladığımızda, ya da daha spesifik konuşursak direkt pandeminin başlangıcını yani 2020'yi hatırladığımızda o dönem dinlediğimiz şarkıları daha özenle hatırlayacağız. Aşı umudundan bihaber evlerde kapanarak geçirdiğimiz ve aslında hepimizde psikolojik açıdan farkında olmadığımız bir tahribat yaratan bu dönemde dinlediğimiz şarkılar, izlediğimiz filmler çoktan bilinçaltımıza 'nostalji' etiketiyle kendilerine yer buldu. Şarkılar filmlere göre tabiatı gereği çok daha fazla 'tekrar' barındırdığı için bir dönemi hatırlamaya elbette daha hızlı bir etki yaratıyor.
Pandeminin büyük yıldızlarından biriydi
2020'nin yani pandeminin en büyük yıldızlarından biri İkiye On Kala yani Uras Ustaoğlu'ydu. 'Kafamda Kentsel Dönüşümler' yayınlandığı tarihten itibaren ilgi uyandıran bir iş olsa da asıl patlamasını tam da pandemi döneminin ortalarında yapmıştı. Sonraları 'modern gazino' akımını başlatacak olan bu şarkı İkiye On Kala'nın özellikle de sözel bazda Türkçe müziğe getirdiği renk bakımından oldukça kaydadeğer bir işti. İkiye On Kala bugünlerde üretimine devam ediyor. 'Çok Göç Aldım Suriye'den' şarkısı zaten ismiyle bile "Beni dinlemelisiniz" dedirtiyor. Ama bana göre bu şarkıdan çok daha kıymetli bir işi çıktı İkiye On Kala'nın. O şarkının adı da 'Beni Çek'.
'Kentsel dönüşüm'ünü tamamlamış, o artık bir şehirli!
Sözü ve müziği Uras Ustaoğlu'na ait şarkının düzenlemesi Uras ve Furkan Yekta Özgenç imzalı. 'Beni Çek'i dinler dinlemez hemen aklınıza şu geliyor: "İkiye On Kala sonıunda 'kentsel dönüşüm'ünü tamamlamış olabilir mi?" Bu soruya benim cevabım koca bir "Evet". İkiye On Kala 'Beni Çek' ile birlikte şehirli bir müzik yaptığını, büyük şehirin barındırdığı kaos içinde gerek sözel olarak gerekse modern altyapı itibarıyla bir dinlenme tesisi olduğunu, özetle bir 'şehirli pop' yaratma hedefinde olduğunu ortaya koyuyor. Müzisyenin 'Kafamda Kentsel Dönüşümler'deki 'modern gazino' sound'unu tekrarlamıyor olması oldukça sevindirici. 'Beni Çek' modern elektronik tınılarıyla günceli yakalıyor, düz dünya teorisinden uçuş moduna kadar zamanın ruhunu şahlandırmayı başarıyor. 'Beni Çek'le 'kentsel dönüşüm'ünü tamamlamış bir İkiye On Kala'dan artık büyük hit'ler duyma zamanı geldi. 'Beni Çek', İkiye On Kala'nın 'modern'liği için sağlam bir ipucu. Devamı elbet gelecek...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr