Geri Dön
Hande Yener'in 'Sahte' şarkısındaki en büyük hatası ne?

Hande Yener'in 'Sahte' şarkısındaki en büyük hatası ne?

'Carpe Diem' albümüyle bizlere şöyle hafiften bir retro rüzgârı estiren Hande Yener, bu kez 'Sahte' şarkısıyla karşımıza çıktı. Peki 'Sahte' nasıl bir şarkı? Hande Yener'in 'Sahte' şarkısındaki en büyük hatası ne?

Mayk Şişman
Mayk Şişman

'Sahte', 'Carpe Diem'den bağımsızlığını ilan etmiş

Hande Yener'siz bir Türkçe pop düşünülemez. Kendini geliştiren, sound'unu ve imajını her daim farklılaştıran, birçok farklı müzisyenle çalışıp her müzisyenle unutulmayacak hit'ler bırakan büyük bir popstar Hande Yener. Başta Erdem Kınay ve Erol Temizel olmak üzere birçok önemli aranjörle çalışan Hande Yener'in son dönemdeki favori aranjörü ise Misha. Yener ve Misha'nın enerjilerini pozitif buluyorum. Birbirinden sağlam 80'ler sound'lu şarkılar barındıran 'Carpe Diem' albümü Misha-Yener ortaklığının ne kadar doğru bir adım olduğunu herkese göstermişti. Bu iş birliği Yener'in yeni single'ı 'Sahte'de de devam ediyor. 'Sahte', 'Carpe Diem' albümünden özerkliğini son dakika ilan etmiş gibi adeta. Şarkı, 'Carpe Diem' albümünün devamı tadında.

Bir süredir 80'lerden besleniyor

Berksan'ın sözlerini yazdığı 'Sahte'nin müziği Misha ile Berksan'ın ortak çalışması. Şarkının aranjörü Misha, video klibinin yönetmeni ise Aytekin Yalçın. Peki nasıl bir şarkıyla karşı karşıyayız? 'Sahte', Yener'in 'Carpe Diem' albümünün devamı niteliğinde bir şarkı. Dünyada The Weeknd ile tekrar hatırlanan 80'ler sound'unu Türkçe pop'a uyarlamayı başarıyor Yener. Tıpkı yıllardır Ukraynalı şarkıcı Max Barskih gibi Hande Yener de bir süredir 80'lerden besleniyor. 'Sahte'nin en büyük artısı aranjesi. Misha 'Sahte'de döktürüyor. Şarkı sizi 80'lere ışınlıyor. Gözünüzü kapattığınızda zaman kavramınız ortadan kalkıyor. Şarkının bir diğer artı puanı da "Beni sahte sevme"li nakaratında. Şarkının en akılda kalan kısmı olan nakarat, birkaç dinlemeden sonra dilinize dolanmayı başarıyor.

Hande Yenerin Sahte şarkısındaki en büyük hatası ne

Sözler ve müzik arasında kopukluk var

Ancak bu artı puanlara rağmen iki ciddi hata yapılıyor 'Sahte'de. İlki video klip. Aytekin Yalçın yönetmenliğinde çekilen video klip şarkının retro duygusunu tam olarak izleyiciye/dinleyiciye geçiremiyor. Hande Yener, şarkının gerektirdiği gibi 80'lerde 'yaşamak' yerine 2020'lerde bir '80'ler taklidi' yapıyor. Halbuki bu şarkıya İsrailli şarkıcı Noa Kirel'in 'Trilili Tralala'sı gibi ya da Ukraynalı şarkıcı Max Barskih'in mesela 'Hochu Tancevat'ı gibi tamamen 80'lerden kopup gelinmiş, tamamen retro bir video çekilmeliydi. Bence bu noktada biraz basit bir hata yapılmış. Ama beni asıl şaşırtan kısım şarkının Berksan imzalı sözleri oldu. Beste ve düzenlemenin istediği 'kesik kesik'liği şarkının sözleri karşılamıyor maalesef. Şarkının sözleri ne akılda kalıyor, ne de nakarat dışında büyük bir iddia taşıyor. Sözler dağınık, savruk ve müzikle uyumlu değil ne yazık ki. Sözler ve müzik birbiriyle uyumlu değil maalesef. Bir kopukluk, bir olmamışlık var söz-beste uyumunda. Özellikle şarkının ilk kısmında kulağa çarpıyor bu uyumsuzluk. Halbuki bu besteye ve aranjeye çok daha kısa ve vurucu sözler yazılmalıydı bence... Evet, 'Sahte' asla kötü bir şarkı değil. Ama Hande Yener'in en sağlam hit'lerinden biri de değil maalesef. Hande Yener'in 'Carpe Diem' sound'unu devam ettirmesi ise gayet başarılı. Fakat birkaç küçük hata ile büyük bir potansiyel harcanmış ne yazık ki. Yine de Hande Yener'in sık aralıklarla üretmesi, müziğine farklı sound'lar sıkıştırması ve kaliteden asla ödün vermemesi onun Türkçe pop'taki yerini sarsılmaz kılıyor. Ama artık Yener'den 'Kelepçe' ya da 'Kibir' iddiasında söz-beste uyumunda hiçbir problemi olmayan büyük bir hit duyma vakti de geldi gibi sanki...

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler