Hande Ünsal neden 16 yıllık 'Son Perde'yi cover'ladı?
Gülşen'in yurtta ve dünyada aşk ilan ettiği 2006 yılında söylediği Kutsi bestesi 'Son Perde' bu kez Hande Ünsal yorumuyla karşımızda. Peki Hande Ünsal neden 'Son Perde'yi cover'ladı? Hande Ünsal bizlere hangi 'perde'den seslenmeli?
Hande Ünsal son dönemin en çalışkan, en üretken popçularından biri. 'Radyo dostu' şarkılarıyla 3-4 yıldır istikrarlı bir şekilde yolunda ilerliyor popçu. 'Seni Sever Miydim?' ile büyük bir çıkış yakalayan Ünsal özellikle 'Daha İyi' şarkısıyla kelimenin tam anlamıyla patlama yapmıştı. Şu anda herhangi bir radyoyu açsanız mutlaka 'Daha İyi'ye denk gelme olasılığınız yüksek. 2019 yılında çıkmasına rağmen 'Daha İyi' hâlâ çokça sevilmeye devam ediyor. Bu hit şarkıdan sonra bence Ünsal'ın kariyerindeki en sempatik şarkı olan 'Yorgun Savaşçı' ivmeyi korumaya yardımcı olmuştu. 'Sözüm Söz', 'Çok Sevmekten' ya da 'Gönder Gelsin' de belki dev hit'ler olmadılar ama ayrı ayrı her biri düzenli aralıklarla Hande Ünsal'ın hem bir yorumcu hem de besteci olarak istikrarını korumasına yardımcı olmuştu. Şunu biliyoruz ki Hande Ünsal maksimum 4-5 ay içinde mutlaka çokça dinlenecek, çokça kulaklara ilk dinlemede bile aşina olacak bir şarkıyla yoluna devam edecek. Bunu artık net biliyoruz. Fakat son Hande Ünsal single'ı biraz şaşırtıcı. Çünkü bu kez kıyıda köşede kalsa da aslında gayet iyi bildiğimiz bir cover'la karşımızda şarkıcı.
16 yıl aradan sonra cımbızladı ve "Bir dakika!" dedi
'Son Perde' bir Kutsi şarkısı. Biz bu şarkıyı daha önce Gülşen'den dinlemiştik. Gülşen'in yurtta ve dünyada aşk ilan ettiği 2006 tarihli 'Yurtta Aşk Cihanda Aşk' albümünde yer alan 'Son Perde' hiçbir zaman bir hit olamadı ama mutlaka dinlendi, keşfedildi. Ki zaten o albümde 'Son Perde' daha çok 'albüm doldurmalık şarkı' kontenjanından albüme dahil edilmiş gibiydi. 'Ya Tutarsa', 'Yurtta Aşk Cihanda Aşk', 'Canın Sağolsun' gibi klip şarkılarının haricinde 'En Şahanesinden' ve 'Bu Gece' gibi radyo hit'leri albümün promosyonunu eksiksiz tamamlıyordu. 'Ne Kavgam Bitti Ne Sevdam' cover'ı ise şu anda bile Gülşen'in dijitalde en çok dinlenen şarkıları arasında. Dolayısıyla 'Son Perde' gibi gayet eli yüzü düzgün bir şarkının bu albümde kaybolup gittiği çok ortadaydı. İşte Hande Ünsal da bu 'Son Perde'yi tam 16 yıl aradan sonra cımbızlamış ve demiş ki, "Bakele, bir şey söyleyeceğim, 'Bir Dakika!' yahu. Bu şarkı neden kaynadı? Halbuki çok da iyi bir şarkı. Tekrar gündeme getirelim biz bunu. Cover gibi de olmasın, kendimize uyarlayalım." Kağıt üstünde oldukça doğru bir düşünce. Fakat...
'Son Perde'den değil 'yüksek perde'den seslenmeli artık
Hande Ünsal'ın 'Son Perde' yorumunda kulağa tuhaf gelen hiçbir kısım yok. Serkan Balkan'ın aranjör koltuğunda oturduğu 'Son Perde' pozitif enerjisiyle Hande Ünsal'ın ivmesini devam ettirecek bir iş. Üstelik Hande Ünsal geçmişte Gülşen'in ön plana çıkartmadığı, hak etmediği şekilde kıyıda köşede kalan bir şarkıyı tekrar gündeme getirmesi bakımından 'cover kolaycılığı'na da kaçmamış. Hatta sevap bile işlemiş. Milyonlar 'Son Perde'yi Gülşen'den ıskaladıysa bile Hande Ünsal versiyonuyla mutlaka keşfedecek ve elbette sevilesi bir beste olduğu için de gayet sevecek. Ama Hande Ünsal'ın 'Son Perde'sinde benim içime sinmeyen kısım oyuncaksız olması. Buram buram 2000'ler kokan bir şarkı olan 'Son Perde', günümüz Türkçe pop havasına göre biraz 'eski' kokan bir şarkı. Hande Ünsal versiyonunda ise yeterince 2020'ler tadı alamıyoruz. 'Çok Sevmekten'in nakarat sonrası doğulu batılı aranjesini hatırlayın. Ne kadar da 2020'ler. Ya da 'Yorgun Savaşçı'nın tüm melodikliliğine rağmen bir taraftan da trend olabilmeyi başarmasını hatırlayın. 'Son Perde'de işte bu oyuncakların hiçbiri yok. Şarkı gayet uçabilecekken bir şeyler yerde tutmuş şarkıyı. Mesela 1:23'te başlayan 'Ooo' kısmı güzel bir ekleme olmuş. Ama o kadar cılız kalmış ki bu kısım şarkıyı tek başına yeterince farklılaştıramamış. Halbuki şarkı en başından itibaren bile belki bu kısım etkisiyle başlayabilir, çatı bu kısım üzerine inşa edilebilirdi. 'Son Perde' asla ve asla kötü bir cover değil. Ortada "Bayram değil seyran değil, Hande Ünsal neden 'Son Perde'yi cover'ladı?" diye sorular sorabileceğimiz bir kafa karışıklığı katiyen yok. Şarkı seçiminden bestenin hakkını veren pakete her şey çok doğru. Ama Hande Ünsal için yeterli bir 'gol', fark ortaya koyacak bir altın vuruş değil bu. 'Daha İyi' gibi muazzam bir hit yakalayan, daha da önemlisi bu hit'e söz ve müzik olarak imza atan Hande Ünsal çok 'Daha İyi'lerle karşımıza çıkmalı, 'Son Perde'den değil 'yüksek perde'den seslenmeli bizlere. Sadece müzik yaparak adını duyuran bir şarkıcı ve besteciyi, annesinin müzisyen kimliğinden bağımsız olarak kendini kanıtlamış karakteristik bir vokali artık biraz daha 'okkalı vurkaç'larda görmeliyiz. 'Son Perde' bize -ne münasebet, tabii ki- 'Evet' dedirtiyor ama bu bize pek de yetmiyor. 'Daha İyi'lere, zirvelere Hande Ünsal!
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr