Güllü klasiği 'Ödüm Kopuyor'u bir de Selcan Asyalı'dan dinleyin!
Son zamanlarda özellikle Twitter'da bir anda herkesin 28 yıl sonra tekrar keşfettiği Güllü klasiği 'Ödüm Kopuyor', yepyeni bir solukla hak ettiği modernliğe Selcan Asyalı sayesinde kavuşmuş. Selcan Asyalı'nın 'Ödüm Kopuyor'u "Modern, şık ve kaliteli bir arabesk mümkün mü?" sorusuna bir cevap sunabilmeyi başarıyor...
Arabesk son dönemde yükselişte. Herkes ucundan kıyısından arabesk bir damarla yoluna devam ediyor, pandemi sonrası acılarını sarmaya çalışıyor. Bunun 'niye'sini, 'nasıl'ını geçtiğimiz günlerde müzik yazarı Doç. Dr. Michael Kuyucu, radyocular Füsun Alkan ve Ömer Erişmen'le mercek altına almıştık. Son dönemde birçok popçu olarak tanıdığımız isim dahi arabesk klasiklerini bazen orijinaline yakın bazense modern aranjelerle tekrar karşımıza çıkartıyor. Özellikle 'Bergen' filmiyle aynı anda yayınlanan 'Saygı' albümündeki pop ve modern aranjeli arabesk klasikleri radyoların gözdesi olmuştu. Bazı isimler ise orijinaline yakın hatta belki orijinalinde eksik olan kısımları akıllıca tespit edip 'sadakat' çizgisini bozmadan gümbür gümbür arabesk yaylılarla bu klasikleri günümüze taşıyor. 'Zor Gibi' şarkısıyla yıllar önce Molatik olduğum ve 'sesiyle tokat etkisi yaratan şarkıcılar' listeme dahil ettiğim Selcan Asyalı, son günlerin en büyük gizli hit'lerinden 'Ödüm Kopuyor'u tekrar yorumlayarak hem akıllıca bir işe imza atmış hem de vokalinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha hatırlatmış.
'Ödüm Kopuyor' son zamanlarda bilhassa Twitter'da trend olmuştu
'Ödüm Kopuyor', 90'ların arabesk klasikleri arasında görülen ve Güllü tarafından seslendirilen bir şarkıydı. Güllü'nün 1994 yılında yayınladığı 'Oyuncak Gibi' albümünde yer alan 'Ödüm Kopuyor', arabesk müziğe aşina olanların gayet iyi bildiği ancak ana akım sahnede örneğin bir 'Delikanlım' etkisi yaratmamış bir şarkıydı. Tam 6 dakika 44 saniye süren 'Ödüm Kopuyor' son yıllarda oldukça popüler olmaya başlamıştı. Arabesk rüzgârının etkisini göstermeye başladığı bu dönemde ise özellikle sosyal medyada, bilhassa da Twitter'da 'Ödüm Kopuyor'un Güllü versiyonu kendine has bir kitle yaratmayı başarmıştı. Şarkının dijital dinlenme rakamları da bir anda yükselişe geçmiş ve böylelikle 'Ödüm Kopuyor', değeri yıllar sonra anlaşılan 'kült' bir arabesk klasiğine evrilmişti. İşte bu şarkı, son günlerde tekrar karşımızda. Üstelik de yıllardır 'konsept bir arabesk projesi' yapması gerektiğine inandığım ancak bunu yaparken de 'Zor Gibi' benzeri 'Merve Özbey stili' arabeskten ve nağmelerden beslenen bir pop yapmaya devam etmesi gerektiğini de düşündüğüm Selcan Asyalı gibi doğru bir isim sahiplenmiş 'Ödüm Kopuyor'u. Gayet iyi yapmış.
Modern, şık ve kaliteli bir arabesk mümkün mü?
Sözleri Behlül Pektaş, bestesi Selami Şahin'e ait olan 'Ödüm Kopuyor'un Selcan Asyalı versiyonunun düzenlemesi Erhan Bayrak imzalı. Orijinalinin artık epey 'retro' kaçan havası yerine 2020'ler teknolojisi ve ruhu modern 'Ödüm Kopuyor'da dikkat çekiyor. Şarkının bir cover olduğunu bilmeyenler bu noktada çok da haksız değil. Sadece 4 dakika içinde başlayan, gelişen ve sona eren 'Ödüm Kopuyor'un modern halinde arabeski iliklerimize kadar hissediyoruz. "Gerçek rap 'oldschool' olan mı yoksa 'trap' mi?" tartışmaları gibi, "Arabesk modernize edilecekse tam olarak nasıl olmalı?"nın cevabı aslında bir nevi Erhan Bayrak'ta saklı. Bir tık daha pop'la uyumlu ama yine de arabesk bir tat eşliğinde Selcan Asyalı'nın 'Ödüm Kopuyor'unu dinliyoruz. Güllü'yle bu kadar özdeşleşmiş bir şarkıya ruhunu ve muazzam vokalini ekleyen Selcan Asyalı alkışı hak ediyor. Orijinal 'Ödüm Kopuyor'u ara ara canım çekse de modern 'Ödüm Kopuyor' varken tekrar 6 dakika 44 saniyelik aşırı 'retro' kaçan orijinaline döner miyim, ben dönmem. Şarkı resmen bayrak teslimi gibi tekrar yaşamaya başlamış Selcan Asyalı sayesinde. Mustafa Özen yönetmenliğinde çekilen klip, Ayla Şahin'in saç ve makyajı, Özgür Yüksel'in styling'i ve 'Oyuncak Gibi' albümüne gönderme yapıldığına inandığım Fatih Kocatürk imzalı single kapak tasarımı ve Doğuş Subaşılar'ın objektifinden şık single kapak fotoğrafı sınıfı geçiyor. Selcan Asyalı, arabeske tekrar sarıldığımız bir dönemde kalitesiz 'neo-arabesk' işleri arasında 'sadakat'iyle ve bilhassa da şıklığıyla dikkat çekiyor. 'Zor Gibi' sonrasında 'Merve Özbey stili' yüksek tempo arabesk nağmeli pop şarkılar gibi bir yoldan yürümeyerek bence hata yapan Selcan Asyalı, 'Kaliteli arabesk' ya da 'Şık arabesk' gibi başlıklarla konsept arabesk projeleri yayınlamalı, hatta bu konsepte 0 kilometre arabesk besteler dahil etmeli. Her zaman kalitesi tartışmalı olan arabeskin de bir noktada modernleşmeye ihtiyacı var. 90'larda arabesk/fantezi işler yayınlayan Ebru Gündeş ya da Sibel Can gibi isimlerin pop'a yaklaştığı bir dönemde yola pop'la başlayan Selcan Asyalı, bu 'modern, şık ve kaliteli arabesk' boşluğunu sağlam aranjelerle kaliteli ve şık bir şekilde devam ettirirse o zaman yıllardır hak ettiği büyük başarıya daha hızlı erişebilir. Çünkü Selcan Asyalı gerçekten iyi bir vokal.
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr