Göksel'in çizdiği yolda şimdilik 'Burda Kalalım' ama 'dans'tan vazgeçmeden!
Son olarak 'Sen Varsın'la 2022'nin son günlerinde havalı bir kış şarkısına imza atan Göksel, bir süredir yoluna 'dans'tan devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan 'Burda Kalalım' da Göksel'in 'dans' çizgisini giderek daha da cool bir çizgiye taşıyarak müzisyene önemli bir artı puan kazandırıyor...
Pandemi öncesinde 'Hiç Yok' gibi sıkı bir dans hit'ine imza atan, pandemide biraz daha akustik ve dertleşme çizgisinde görece daha az iddialı ama daha çok bilindik sularda yüzen Göksel, karantina kelimesine giderek yabancılaştığımız günlerde yayınladığı 'Canım' ve sonrasında adeta 'Hiç Yok'un yarım kalan hikâyesini tamamlama hedefinde. 'Canım'la birlikte başlayan ve akabinde 2022'nin son günlerinde hayli klas bir şarkısına dönüşen 'Sen Varsın' sonrasında Göksel yine elektrikli, elektronikli bir mühendislik harikasıyla karşımızda. Elektronik müziği pop ile olabildiğince dengeli ve uyumlu bir şekilde kullanan ve müziğini her geçen gün daha da klas bir çizgiye evrilten Göksel, "Arkadaşlar sizi bilmiyorum ama ben 'Burda Kalayım' en iyisi" diyor. İyi de yapıyor. 'Burda Kalayım', Göksel'in son dönemde giderek daha da iyi yakaladığı nitelik/nicelik uyumuna 'cool imza' ekleyerek müzisyenin marka değerine değer katıyor.
Elektrik-elektronik lisans bölümü fon müziğine bir halka daha
Elektrik-elektronik lisans bölümü fon müziği şarkılarına bir dördüncü halka daha ekleyen ve sözü-müziği Göksel'e ait olan 'Burda Kalayım'ın aranjör koltuğunda Ozan Bayraşa oturuyor. Ozan Bayraşa aranjelerine son dönemde aslında gayet hakimiz. Özellikle rock dinleyicisinden dahi tam not alan Simge Sağın'ın başyapıtı 'Yankı'da farkını çok net bir şekilde hissettiren Ozan Bayraşa, son dönemde Ozan Çolakoğlu, Sabi Saltiel ve Osman Şahin gibi isimlerle yaptığı ortaklıklara yeni bir halka daha ekliyor ve bu kez gücünü Ozan Bayraşa ile birleştiriyor. Daha önceki dans hit'lerinden ayrık bir tonda ilerlemeyen ve bazen Sabi Saltiel-Osman Şahin bazense Ozan Çolakoğlu ile çalışan Göksel, son tahlilde 'Hiç Yok' sonrasındaki retro tattaki dans sound'unu bir bütün halinde korumayı başarıyor. Bunda elbette kendi şarkısını kendi yazan bir müzisyen olmasının, bestelerinin ve vokalinin ve genel stilinin payı tabii ki büyük. Ancak daha da önemli olan önemli müzik insanlarıyla hem uyum yakalaması hem de diskografisinde single'larla ilerlese dahi 'albüm bütünlüğü'nü rahatlıkla yakalaması. İşte 'Burda Kalayım', en çok da bu ahengin en melodik ve çağın gerektirdiği yeni kurallara uygun haliyle halkanın dikkat çeken işlerinden biri oluyor.
Klibi epey 'Zira oradaydım ve gelişmeleri yakından takip ediyordum'luk
'Burda Kalayım', standart Türkçe pop dinleyicilerine uyumlu bir noktada olsa da şarkının 'direkt mevzuya dalması' ve süresinin 2 dakika 39 saniye (yazıyla iki dakika otuz dokuz saniye) olması ya da Aytekin Yalçın yönetmenliğinde çekilen "Zira oradaydım ve gelişmeleri yakından takip ediyordum" tadındaki 'içerden' ve artistik video klibi şarkıyla müthiş uyumlu. Göksel poz kesmiyor klipte. Çünkü şarkıdaki atmosfere poz kesme çiğliği yakışmaz, en başta Göksel farkında bunun. "Dans öyle değil böyle yapılır" da demiyor. Koreografi şovu da yok. Şarkının hakkı ve modu neyse, tam da olması gerektiği şekilde iletiyor, yansıtıyor, kendi yarattığı eseri bizlerle buluştururken yalnızca bir iletken olduğunun bilincinde, kabulünde ve sanatın gücüne saygılı, sevgili. 'Burda Kalayım', standart pop dinleyicileri açısından ilk dinlemede özellikle güçlü melodisiyle iz bırakıyor. Nakarat sonrası melodisindeki sözlerin çokluğu ise şarkıya vites yükseltiyor. Bu noktada Ozan Bayraşa'nın şarkının 'minimal söz-beste formu'nun dışına çıkmadan çok ufak dokunuşlarla beste bazındaki minimmaliğe uyum sağlaması da oldukça hoş bir hareket. Ozan Bayraşa istese bu şarkının 4 farklı versiyonunu yapar, Göksel istese bu şarkının 14 farklı versiyonunu bizlerle buluşturur ancak 'Burda Kalayım' tam da bu minimallikte 'kalması' gereken bir şarkı ve tam da böyle bir video klipte, böyle bir aranjede dünyaya doğması gerekiyor. Göksel son dönemde nicelik başarısını koruyarak nitelikte son gaz iyi işler ortaya koyarak markasına önemli katkılar sunuyor, sıkı dinleyicilerini mest ediyor. Ondan 'daha'sını da beklemek mümkün ama bu haliyle bile aslında burada kalabilir, albüm beklentisi haricinde adım adım ilerleyebiliriz. Göksel'in yakın bir dönemde dans konseptine retro tat haricinde daha büyük zenginlikler ekleyebilmesi ise özellikle 'Sen Varsın'daki ultra cool duruş sonrasında oldukça umut verici. Şimdilik 'burda kalalım' ama devamının gelmesini de yüksek doz dileyelim. Elbette 'dans'tan vazgeçmeden...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr