Emir Can İğrek'in 'Çiftetelli'si 2021'in en iyi klibi olabilir mi?
'Nalan' şarkısıyla büyük bir çıkış yakalayan, bu başarısını 'Sapa' ve Zeynep Bastık düeti 'Dargın'la, son olarak da 'modern çağ türküsü' diyebileceğimiz 'Memur'la devam ettiren Emir Can İğrek, 2021 yazını 'Çiftetelli' ile karşıladı. Peki 'Çiftetelli' bir büyük Emir Can İğrek hit'i daha olabilir mi?
Belli ki bize anlatacak daha çok hikâyesi var
Emir Can İğrek, artık her yeni şarkısıyla büyük bir heyecan yaratan büyük bir yıldız. Her ne kadar radyolar onu daha çok 'Nalan' ve Zeynep Bastık düeti 'Dargın'la kabullense de diskografisinde öyle sağlam şarkılar var ki, alternatif müziğin giderek daha da ana akımlaştığı bir devirde onun şarkılarının daha yüksek perdeden dinleyiciyle buluşması an meselesi. Birkaç radyoda sıklıkla çalmayı başaran 'Sapa', bize sakin olmayı öğütleyen 'Zemin' ve 'modern çağ türküsü' diyebileceğimiz 'Memur' Emir Can İğrek'in en sağlam şarkıları arasında yerlerini çoktan aldı bile. Ama belli ki Emir Can İğrek'in daha bize aktaracağı çok daha fazla hikâye var. 2021 yazını 'Çiftetelli' şarkısıyla karşılıyor Emir Can İğrek. Ve 'Çiftetelli' ile hem radyoları hedefliyor hem de dijital platformları. Hedef son derece doğru.
Belki sonuna bir outro eklenebilirdi...
'Çiftetelli'de söz ve müzik tahmin edebileceğiniz gibi yine müzisyene ait. Şarkının, her saniyesi altın değerindeki 'gümbür gümbür' aranjesi Yiğit Avcı imzalı. Başarılı mix ve mastering ise Emre Kaya'nın elinden çıkmış. Aksayan, "Bu kısıma hiç gerek yokmuş" dedirten hiçbir yanı yok şarkının. Zaman müthiş kullanılmış. Belçikalı müzisyen Daan'ın hiçbir saniyesi boşa gitmeyen muazzam şarkısı 'La Crise' gibi Yiğit Avcı şarkıyı ilmek ilmek işlemiş. Ve ortaya 2 dakika 20 saniyelik muazzam, nitelikli, unutulmaz, hem bu dönemi yansıtan hem de zamansız olabilen bir iş çıkmış. Emir Can İğrek'in zeki sözlerine şöyle hafiften bir 90'lar esintisi eşlik ediyor. MFÖ'nün 'Mazeretim Var Asabiyim Ben' keskinliği, Sezen Aksu'nun 'Ona Alma Beni Al' oynaklığı, Mirkelam'ın 'Her Gece' enerjisi 'Çiftetelli'nin zeminini oluşturuyor. Ama 'Çiftetelli' anneannesi, büyükbabası ve dedesine yolladığı selamla yetinmiyor, şu anki ruh halimizi sadece 'şimdi'ye odaklanarak bizi bize anlatıyor. Nakarat sonrası melodisi ve 'Hanlar yıkılmış/satılmış düşmüş, hancılar hâlâ sarhoş' sözleri şarkının en zirve noktalarından. Şarkının 2 dakika 20 saniye sürmesi finalden sonra "Bir daha!" dedirtiyor, aranjör Yiğit Avcı şarkının her kısmını canlı tutmayı başarıyor. Şarkının bana göre tek eksiği sonunda... Belki sonuna şarkının intro'suyla uyumlu bir outro eklenebilir, böylece şarkının yarattığı atmosferden öyle çok ani değil de 'daha organik' bir şekilde çıkış yapmış olurduk. Ama bu aslında çok da büyük bir eksiklik değil. Bence şarkıların artık 2 dakika 20-30 saniye olması gerekiyor artık bu devirde. Çünkü zaman 'tık' zamanı. "Aaa, ne biçim de bitti" dedirtmeli ki bir kez daha tıklansın, bir kez daha dinlenilsin, duyulsun, çoğalsın... Z kuşağını daha ilk günde bile yakalamayı başaran 'Çiftetelli' radyolarda 'Nalan' ve 'Dargın' düetinden sonraki üçüncü büyük Emir Can İğrek hit'i olma yolunda büyük bir avantajı elinde tutuyor, 'ana akımlaşma'yı sonuna kadar hak ediyor. En büyük dileğim 'Çiftetelli'nin radyo dinleyen Y kuşağını da yakalaması.
Gençlik gümbür gümbür geliyor!
'Bekar' ve 'özgürlüğüne düşkün' bir single gibi değil de medeni durumu 'evli' olan, 'ailenin yükünü üstlenen' bir albümün çıkış şarkısı sorumluluğu var 'Çiftetelli'de. Videosu olmadan da zaten gizliden gizliye iddialıyken, alev alev "Ben geliyorum" derken bir de üstüne Melih Kun yönetmenliğinde öyle efsane bir klip çekilmiş ki şarkıya, her karesi sanat eseri... Şarkıyı çok beğendim, klibe söylenebilecek en süssüz cümle ise şaheser... Çok net bir şekilde 2021'in en iyi kliplerinden biri bu video. Kısa film tadındaki klip şarkıyı yükseltmiş, kocaman bir yere taşımış. 'Sustukça sırası gelen' Emir Can İğrek artık bu 'yolculuk'ta zaruretten mikrofonu eline alıyor, öyle bir şarkı söylüyor ki ceketli gözlüklü bir ağabeyi de, sarhoş amcayı da, ev hanımlarını da harekete geçiriyor. Beklenilen oluyor. Bir şeyler sonunda değişiyor. Otobüs arızalanıyor. Otobüsten sorumlu amcamız -muhtemelen şoförümüz- bu duruma çok üzülüyor. Ama her şerde bir hayır olduğu gibi yolcularımız da sonunda özgürlüğün, tarlanın, çiftetellinin tadını çıkartıyor. Sadece 2 dakika içinde 'Çiftetelli' klibi bir yandan şarkıyı yükseltiyor, bir yandan da bizlere bir durum tespiti yapıyor: Gençlik gümbür gümbür geliyor! Emir Can İğrek, tıpkı bir önceki kuşaktan Mabel Matiz gibi kendi sözünü, söylemini yaratan, her şeyden önemlisi diyeceği sözle, yaratacağı melodiyle heyecan yaratan son dönemin en büyük erkek vokallerinden biri. Bu yaz, hazır havalar da hepimizi bunaltmışken 'Çiftetelli'ye mutlaka bir şans verin...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr