Geri Dön
Edis'in en 'sahici' klibinin 'Yalancı'yla gelmesine kaç puan?

Edis'in en 'sahici' klibinin 'Yalancı'yla gelmesine kaç puan?

'Martılar' ile yeri göğü inleten, 'Arıyorum' ile radyolarda 10 ay boyunca çalınmayı başaran Edis'in 2022 yazını boş geçmesi beklenmiyordu. Edis, yepyeni şarkısı 'Yalancı' ile önceki iki başarılı hit'inin devamını getiriyor. 'Yalancı'nın Melih Kun yönetmenliğinde çekilen klibi ise şarkıyı daha da büyük bir yere taşıyor...

Mayk Şişman
Mayk Şişman

'Martılar' ile sadece kendisinin değil aynı zamanda Türkçe pop'un da en büyük hit'lerinden birini yakalayan ve dijital müzik platformlarında adım adım 100 milyon dinlenmeye doğru koşan canımız, ciğerimiz, bebek suratımız Edis bu muazzam çıkışını 'Arıyorum'la da devam ettirmişti. İtiraf edeyim, 'Arıyorum'u niteliksel açıdan ilk etapta Edis'e tam olarak yakıştıramamış, şarkıdaki mitoz '-yorum' bölünmelerini dinleme zevkimle bir süre entegre edememiştim. Ama garip bir şekilde 'Arıyorum' zaman içinde beni en başta bir dinleyici olarak pozitif yönde şaşırtmış ve neredeyse 'Martılar' kadar dinlememi sağlamıştı. Dijitalde 'Martılar'ı yakalayamasa da ona çok yaklaşan 'Arıyorum', radyolarda da yine 'Martılar' kadar sivri bir çıkış yakalayamasa da bir hayli uzun ömürlü olmuş ve çıkışının üzerinden neredeyse 10 ay geçmesine rağmen şu anda bile rotasyonda olmayı/kalmayı başarmıştı. 'Martılar' çok iyiydi ama 'Arıyorum' da gayet iyiydi özetle. Peş peşe gelen iki bomba hit'ten sonra Edis'in 2022 yazını es geçmesi zaten beklenmiyordu. Edis yeni şarkısı 'Yalancı' ile öyle bir çıktı ki karşımıza koştura koştura yeşil bornozlarımıza sarılıp kendimizi suya attık. Çünkü 'Yalancı' gerçekten de bombalar bombası bir iş.

Haberin Devamı

Edisin en sahici klibinin Yalancıyla gelmesine kaç puan

Klip, halihazırda iyi olan 'Yalancı'yı bombastik hale getirmiş

Sözü ve müziği Emrah Karakuyu imzalı olan 'Yalancı'nın muazzam aranjesi Ozan Çolakoğlu'na ait. Şarkı için "Yüzde 70'lik 'Martılar'ın yüzde 30'luk 'Arıyorum' sosu" benzetmesi yapabiliriz. 'Martılar' ritminde ve temposunda olan 'Yalancı', 'Arıyorum'daki iniş ve çıkışlarla kendi stilini yaratmış. İlk etapta şarkıcının önceki iki büyük hit'ine yakın dursa da bence birkaç dinlemeden sonra güzel ve farklı bir kombin olduğunu yakalayabiliyoruz. Bunda elbette şarkının bir başyapıt tadındaki klibinin de etkisi büyük. Son dönemin en dikkat çeken video kliplerine imza atan yönetmen Melih Kun, 'Yalancı'yı öyle bir hale getirmiş ki klibi izlerken Edis'in aslında ne kadar da sempatik biri olduğunu rahatlıkla görüyoruz. Kafa çevirmelerden mimiklere, 'çekim hatası' tadındaki hallerden mimik ve jestlere muazzam kareler yakalanmış, sıcak bir filtre ve tıkır tıkır işleyen kurgusu ile şarkının halihazırdaki sempatikliğine sempatiklik katmış. Edis zaten birçoğumuzun sempatik bulduğu bir şarkıcıydı ama bence ilk defa 'Yalancı'da bu durum artık kabak gibi ortaya çıktı. Benim çok hoşuma giden detay ise Edis'in en 'sahici' olduğu video klibinin 'Yalancı'yla gelmesi tezatlığı ve detayı elbette. Edis bugüne kadar kliplerinde daha artistik yönüyle çıktı karşımıza. 'Yalancı' ise onun 'sahici'liğini ilk defa bu kadar iyi ortaya koydu. Ortada herhangi bir 'boş bakış, yarım gülüş' yok. Klipteki her kare doğal ve kareler şarkıyı daha da büyütüp kocamanlaştırmış. İşte doğru prodüksiyon diye tam olarak buna diyoruz zaten. 'Yalancı'nın sözleri akılda kalacak cinsten, bestesi tatlı, aranjesi trend, klibi ise direkt bombastik. Şarkının single kapağı ise aşırı havalı, aşırı. Ben 'Yalancı'yı neredeyse 'Martılar' kadar çok sevdim. Zıpır, genç, trend ve sempatik bir Edis var 'Yalancı'da.

Haberin Devamı

Edisin en sahici klibinin Yalancıyla gelmesine kaç puan

'Yalancı' günün birinde 'Aşk En Büyük Yalansa'ya döner mi?

'Yalancı'ya dair beni düşündüren tek şey ise ismi elbette. Biliyorsunuz, Edis'in 'Ân' albümünün en büyük hit'lerinden biri de 'Yalan'dı. Hatta 'Yalan' demeyelim de "Yaaalaaan" diyelim biz o şarkıya. Ben açıkçası 'Yalan' deyip geçemiyorum. Otomatik olarak "Yaaalaaan" yapıyorum hâlâ. E ortada bir 'Yalan' varken diskografiye 'Yalancı' eklemek az biraz enteresan bir durum. Büyük bir hata değil bu tabii ki. Ticari açıdan baktığımızda 'Yalan'a da 'Yalancı'ya da 'tıklanma' getirisi olan bir durum. Kaldı ki affedersiniz 'Yalancı'ya 'Yalancı' demeyecektik de 'Dedim Bu Güzellik Beni Yola Sokacak' mı diyecektik, 'Abdullah' filan mı diyecektik? Ne münasebet. Şarkının adı doğru. Ama işte aynı albümde yer alsalar da durum belki daha 'konsept'likle açıklanabilir, "Biz bunu özellikle yaptık" denilebilirdi. Ama bu haliyle az biraz sanki enteresan bir durum olmuş. Niceliksel açıdan bir sıkıntı yoksa problem de yok elbette değil mi? Zaten 'Yalan' da 'Yalancı' da nitelikli işler. Ben daha çok dinleyici ve algı kısmındayım. Bülent Ersoy'un 'Bir Ben Bir Allah Biliyor'una 'Kor' ismini, Ebru Gündeş'in 'Ben Olmayınca'sına 'Bir Gün Aşklar Biter' diyen halkımız 'Yalan'ı ve 'Yalancı'yı ayıracak mı yoksa şarkıya 'Aşk En Büyük Yalansa'yı mı uygun görecek, bunu biraz merak ediyorum. Edis'in 'bebek'lerine isim koyarken 'Dudak', 'Roman', 'Yalan', 'Perişanım', 'Martılar', 'Arıyorum' ve 'Yalancı' gibi genelde tek kelimeden yürümesini ise ilgiyle takip ediyorum. İsveçli ana akım popçuların "Ben bugün kafeye gittim ve bir kahve içtim" tadındaki uzun şarkı isimlerini düşündüğümde belki de 200 milyonu devirecek bir Edis bebeği en az 7 kelimeden oluşacak, böyle bir yenilik lazım bence bizim Türkçe pop'a da. Bir düşünelim, bir deneyelim derim bence. Edis'le yollarımız uzun en nihayetinde. Biz ondan daha çoook, çoook şarkı duyacağız. O öyle iyi işler yapacak ve yapmaya devam edecek ki zaten ona dair bulabileceğimiz nazar boncukları da anca "Peki 'Yalan'dan sonra 'Yalancı' olur mu?" hafifliğinde olacak.

Haberin Devamı

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler