Edis ve Gülşen afiyetle 'Sor'uyor, o emir kipleri ABD'de kalıyor!
Gülşen ve Edis, 'Nirvana'yla Türkçe pop'un gelmiş geçmiş en yenilikçi düetlerinden birine imza atmıştı. İkili bu kez 'Sor' cover'ında Edis ve Gülşen olarak, Serdar Ortaç'ın 'Karabiberim'deki 'zeytin' sahnesini masaya yatırıyor, ilişkilere 'kiraz standartı' getiriyor...
Türkiye'nin en ünlü bakkal zincirlerinin başındaki isim olan Serdar Ortaç, 2000'li yıllarda zirveyi gördüğünde burun kıvrılsa dahi "Hmm" dedirten pop şarkılarına imza atmıştı. Yer kürede binlerce dansözün olduğunu iddia ederek seksist anlamda hem kızdıran hem de kızdırdığı kadar düşündüren Ortaç, 'Dansöz' öncesinde Alfredo Panebiano bestesi 'Sor'la aslında oldukça sağlam bir şarkıya da imza atmıştı. 'Sor', biraz da 'Dansöz' etkisiyle az biraz gölgede kalsa da ve fazla hızlı tüketilse de şarkının şaka maka 17 yıl sonra tekrar gündeme gelmesi oldukça sevindirici. Derya Uluğ'un 'Hadi Çal' yorumuyla beraber Serdar Ortaç tribute'üne devam ediyoruz. Sıra 'Sor'a geldi bile. Üstelik de Edis ve Gülşen ortaklığıyla hayat buluyor 'Sor'. Kağıt üzerinde bile heyecanlandıran 'Sor'un 2023 versiyonu, birazcık detaylara inildiğinde hem olumlu hem de olumsuz anlamda şaşırtıyor.
"O emir kipleri ABD'de kaldı" dedirten kiraz güncellemesi
Sözü Serdar Ortaç'a, bestesi Alfredo Panebiano imzalı olan 'Sor', önceki Gülşen & Edis ortaklığı 'Nirvana' kadar "Ben geliyorum" demedi. Apansız bir şekilde kirazlar eşliğinde karşıladık 'Sor'u. Pandemi yüzünden yılan hikâyesine dönen ve çıktığı anda yarattığı kafa karışıklıkla birçoklarına olumlu, bazılarına da olumsuz tepkiler verdiren 'Nirvana', bir Ozan Çolakoğlu aranjesi olarak yenilikçi tavrıyla yerlerden göklere, göklerden ağaçlara ve ormanlara kadar unutulmaz bir işti. Güncel Avrupa pop sound'unu takip edenlerin ilk dinlemede bile sevdiği 'Nirvana' sonrasında bu kez bir sürpriz düette buluşan Gülşen ve Edis, daha doğrusu 'Sor' özelinde Edis ve Gülşen, yine elbette yapacaklarını yapmış ve yenilikçi tavırlarını itinayla 'Sor'un eteğine, kıyısına, köşesine iliştirmiş. Asla kolaycılığa kaçmayan, asla niceliksel kaygıyı ilk sıraya koymayan 'Sor', seçtiği yol itibarıyla Gülşen'e de Edis'e de olumlu katkılar barındırıyor. Üstelik Gülşen'in popüler kültürden beslenen 'Barbie'sel pembe tarzından Edis'in alev saçan gözlüklerine kadar birçok detayıyla göze de hitap eden 'Sor', en çok da "O emir kipleri ABD'de kaldı" dedirten Serdar Ortaç feat. İlknur Soydaş efsanesi olan 'Karabiberim'deki zeytin sahnesini "Biz ilişkide eşitliğe, demokrasiye inanıyoruz, kirazın biri Edis'e, ötekisi Gülşen'e" şeklinde yorumlayarak müthiş esprili bir gönderme yapıyor, ilişkilere 'kiraz standartı' getiriyor ve bir nevi Serdar Ortaç'ın geçmişte eksik yaptığı bir şeye güncellik katıyor.
Ne güzel de afiyetle kirlenmişler öyle!
Edis ve Gülşen ortaklığı 'Sor' her ne kadar ilk dinlenme rakamlarına göre asla kötü bir noktada olmasa da ve bunda biraz da dinamik ve karanlık, oldukça trend video klibinin yardımı olsa da şarkı bazında tek başına dinlendiğinde pek de kolay algılanamayacak bir aranjeye sahip. Benzer durum 'Nirvana'da da vardı ve Ozan Çolakoğlu'nun dokunuşları gerçekten de zor olan bir şeyi en kolay algılanabilir bir hale getiriyordu. Ancak 'Sor'un aranjesinde daha farklı bir durum da var. Zeki Arkun ve Elber Tutkus ikilisinin imzasını taşıyan aranje, mix ve mastering'te ise Utku Ünsal'a emanet edilmiş. Ortaya çıkan ürün asla kötü değil, hatta sınıfı geçiyor. Ancak özellikle de standart ve hatta standartın bir tık üstü dinleyici için dahi biraz fazla gürültülü ve pürüzlü bir ilerleyişi var. Edis'in ve Gülşen'in sesini net duyuyoruz elbette ama bir noktada şarkı sürekli kakofoniye ramak kala bir çizgide ve özellikle ilk dinlemede bu durum kulağa yorucu gelebiliyor. 'Nirvana'da da benzer bir farklılık vardı ama orada daha steril koşullar altında zor bir şeyle tanışma safhasındaydık. 'Sor'da ise kalabalıklık ancak elektronik müzikle içli dışlı olan -ki bunu kanıksama anlamında değil, çok sesliliğe adaptasyon bazında düşünmek daha doğru- birileri haricinde 'Sor'u sadece dinleyen biri kendini halsiz, yorgun hissedebilir. Önemli mi, değil. Edis ve Gülşen kolaya yaslanmak yerine denenmemiş, bıçkın ve kirli bir şeyler yapmak istemiş, bunu da en şık şekilde yaparak itinayla, afiyetle kirlenmişler. Daha hijyenik bir kirlilik çok daha yakışır mıydı, sonuna kadar evet tabii... 'Sor' biraz da Serdar Ortaç'ın en marketsel şarkılarından biri olması bakımından Edis ve Gülşen'e sonbaharda ilkbahar sevinci yaşatabilir ama elbette bunu biraz da aralarındaki kimyanın albeniliğiyle yapacakları kesin. Edis ve Gülşen acaba yavaştan bir albüm mü kaydetseler birlikte? Ya da şöyle 4-5 şarkılık bir EP? Yakışır kere yakışır hem de...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr