Anıl Durmuş 'Senden Yolum Geçmez' albümüyle Türkçe pop'a nefes aldırdı
'Kafayı Yaktım' ve 'Giden Herkesin Yerine' ile 2022'nin en büyük sürprizlerinden birine imza atan, Doğu-Batı sound'unu ultra cool bir şekilde harmanlayan Anıl Durmuş, ilk albümü 'Senden Yolum Geçmez'i yayınladı. Özellikle albüme adını veren şarkı ve kıyıya köşeye saklanmış 'Bilmezler'le ön plana çıkan albüm, ana akım pop'un geldiği sıkıcı noktada dinleyiciye kocaman bir nefes aldırıyor...
Anıl Durmuş için 2022 üretimle, yenilikle, dönüşümle geçti. Genç müzisyen yıllardır müzik yolculuğunda üretimlerine devam etse 2022'nin başında peş peşe yayınlanan iki single'la sadece kendi müzik kariyerinde değil ana akım Türkçe pop için de oldukça kaydadeğer işlerle karşımıza çıkmaya başladı. Modern aranjelerin içine eklenen alaturka soslarla hem Doğu'dan hem de Batı'dan beslenen, dengeli ve havalı bir sentez yakalayan Anıl Durmuş, 'Kafayı Yaktım'la birçok radyoda rotasyona girmeyi başarmıştı. 90'lar tadı veren 'Kafayı Yaktım', akıcı temposu ve muazzam altyapısıyla birçok kişi gibi beni de pozitif yönde şaşırtmıştı. Peşinden gelen 'Giden Herkesin Yerine' de akılda kalan melodisiyle 'Kafayı Yaktım'ın başarısını devam ettirmişti. Bu iki başarılı single'ı izleyen 'Alavare Dalavere' beklentilerin bir tık altında kalsa da şarkıcının bir albümle, üstelik de ilk albümüyle sonbahar aylarında karşımıza çıkacağının müjdesini almak beklentilerimizi bir kez daha yükseltmişti.
'Senden Yolum Geçmez'in 'bizden'liği ve modernliği
Geçtiğimiz günlerde yayınlanan 'Senden Yolum Geçmez' albümü, yıllardır üreten Anıl Durmuş'un ilk albümü. Doğru bir ekiple, doğru zamanda, doğru prodüksiyonla üreten, imajından sound'una kendini tepeden tırnağa yenileyen Anıl Durmuş'un bu ilk albümü birbirinden sağlam şarkılara ev sahipliği yapıyor. 'Kafayı Yaktım', 'Giden Herkesin Yerine' ve 'Alavare Dalavere'yi saymazsak geriye 6 yeni şarkı kalıyor. Bu 6 şarkının yarısı ise single iddiasına sahip. Durmuş'un ilk albümüyle aynı adı taşıyan 'Senden Yolum Geçmez' tam bir yol şarkısı. Burak Günaydın yönetmenliğinde çekilen cool klibiyle muazzam bir görsellik yakalanmış videoda. Daha da güzeli ise şarkının ruhunu daha da ileriye taşıyan, trip hop mantığına uygun aranjesi. Tek kelimeyle kusursuz. Nakarat sonrası retro sound'undan güçlü baslarına, görece sert ritmleriyle ve şahane temposuyla dinleyiciye kocaman bir nefes aldıran 'Senden Yolum Geçmez' şahane bir nakarata da ev sahipliği yapıyor. Bir kez değil peş peşe en az 4-5 defa dinlemek istiyorsunuz bu şarkıyı. Hem 'bizden' hem de gayet modern olabilmeyi başarıyor.
'Bilmezler' tam bir gizli cevher
Albümde 'Senden Yolum Geçmez'i takip eden 'Öyle Senle' ise adeta 'Senden Yolum Geçmez'in devamı ve sağlaması niteliğinde. Muazzam bir tamamlanma hali var bu iki şarkıda sound olarak. Farklı tatlar vermelerine rağmen, 'Senden Yolum Geçmez'in aksine 'Öyle Senle'nin biraz daha Doğu'dan aramıza katılmasına rağmen gayet aynı potada eriyebiliyorlar, dikkat çekici bir ahenk yakalıyorlar. Albümün bana göre en büyük sürprizi ise borulu org mistikliğindeki inanılmaz şaşırtıcı intro'lu 'Bilmezler'. Aramızda yabancı yok, açık konuşayım, "Şaka mısınız evladım? Şahane!" tepkisi verdim bu intro'yu duyar duymaz. Bir de albümün sonuna eklenmiş, finali yapıyor 'Bilmezler'. Nakaratıyla, nakarat sonrası melodisiyle damardan ama muazzam kaliteli bir damardan ruhumuza, kalbimize işliyor 'Bilmezler'. Evet, albümün yenilerinden 'Senden Yolum Geçmez' gerçekten iyi bir şarkı. Hatta 'Kafayı Yaktım'dan bile daha önde. Ama 'Bilmezler' tam bir sabırla keşfedilmeyi bekleyen gizli cevher. Albümün sonunda yer almasından ötürü şu anda dinlenme rakamlarına baktığımızda 'Bilmezler' biraz kaynamış durumda. Ama eminim muhakkak ön plana çıkacak, çıkmalı uzun vadede. Peş peşe kaç kez dinlediğimi hatırlamıyorum. Neo-arabesk diye bir şey varsa, bu şarkı da onun en görece gotik, en pop, en cool hali. Asla ıskalanmamalı. Albümün geri kalan şarkıları ise bu üç yeninin epey gölgesinde kalıyor maalesef. 'Demir Attık Bu Limandan' aşırı kısalığıyla daha çok bir 'geçiş' görevi üstlenirken, 'Utan' ve 'Bilirim' ise sağlam aranjeleriyle ellerinden geleni yapsalar da az biraz sönük kaçıyorlar beste bazında diğer şarkılar arasında.
O kısacık intro'su bile başarıyı görmek için yeterli
Türkçe pop'un geldiği noktanın aşırı sıkıcılığı şaşırtıcı değil. Tamamen nicelik hedefli işlere dönük şarkılar yazılıyor, üretiliyor. Tüm sound'lar birbirine benziyor. Anıl Durmuş ise Mert Demir gibi başarılı bir prodüktörle ilk albümü 'Senden Yolum Geçmez'i bizlere armağan ediyor, müzik kariyerindeki en sağlam işe imza atıyor. Bütün bu başarıda şarkıların aranjeleri haricinde bestelerine de imza atan Mert Demir'in payı çok büyük. Türkçe pop'un geldiği aşırı sönük ortamda hem tanıdık hem de yenilikçi tavrıyla dikkat çeken 'Senden Yolum Geçmez', yine çok açık konuşacağım, bana göre yılın en iyi yerli albümü. Bunun sebebi ise 40 yıllık Doğu-Batı sentezini müthiş havalı bir şekilde kotarması, nitelik-nicelik dengesini yakalaması, başından sonuna bir tarz ve bütünlüğe sahip olması ve elbette heyecan yaratması. 'Bilmezler'in intro'su bile bu heyecanı başlı başına yaratabilmeyi 10 saniyede başarıyor. Arabesk ve alaturkadan beslenmesine rağmen yüzünü Batı'ya dönmesi ve modernliği ıskalamaması, ne beste ne vokal ne de prodüksiyon bazında en ufak bir soru işareti yaratmaması müthiş doğru. Albümün tek zayıf halkası 'Alavere Dalavere'yi saymazsak, ki onu da nazar boncuğu olarak görelim ve albüm öncesi son single olarak yayınlanmasını bir talihsizlik olarak yorumlayalım, gerçekten iyi bir prodüksiyon var karşımızda. Anıl Durmuş eğer 'Senden Yolum Geçmez'i doğru bir şekilde tanıtabilirse, sosyal medya üzerinde daha aktif bir portre çizebilirse hak ettiği meyveleri tek tek sepetine ekleyebilir. 'Senden Yolum Geçmez' ve 'Bilmezler' gibi ilk dinlemede çarpan, birkaç dinlemede bağımlılık yaratan iki şarkıyı bir albümde bizlere aktarabilmiş bir pop şarkıcısının artık biraz daha ön plana çıkma vakti geldi de geçiyor.
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr