Anıl Durmuş 'Giden Herkesin Yerine' kafayı daha çok yakmalı!
Yeni nesil erkek popçu açlığındaki yalnız ve güzel ülkemiz hatanın neresinden dönerse 'Kâr!' diye bağıracak? Bir başka deyişle, 'Kafayı Yaktım' ve 'Giden Herkesin Yerine' gibi kaliteli doğu-batı sentez şarkılarla 2022'yi karşılayan Anıl Durmuş şimdi ne yapmalı?
Pandemi ile birlikte hepimiz ölçtük, tarttık. Birçoğumuzun boş zamanı oldu. Kararlar aldık hayatımıza dair. Bu süreç elbette konserlerin iptal edilmesiyle birlikte şarkıcılar için de önemliydi. Birçok kişi albüm fikrinden vazgeçti, birçokları da "Şimdi tam zamanı!" diyerek peş peşe 'pandemi single'larıyla çıktı karşımıza. Anıl Durmuş da bana göre pandeminin yaradığı şarkıcılardan biri. 2016'da başlayan müzik yolculuğunda bir türlü doğru sound'u yakalayamamıştı. Çünkü bir türlü yürümesi gereken sound'da ilerlemiyordu. Bazen doğu bazense batı tarafı ağır basıyordu. Halbuki onun yürümesi gereken yol doğu görünümlü batı ya da batı görünümlü doğu tattı. Ve 2022 yılı, yani pandeminin etkilerinin artık çok daha hafif hissedildiği bu yıl bence en çok ona yaradı. Anıl Durmuş önce 'Kafayı Yaktım'la sonra da 'Giden Herkesin Yerine' ile çıktı karşımıza.
Belki de ilk defa tam da yürümesi gereken yolda
'Giden Herkesin Yerine', Anıl Durmuş'un en yeni single'ı. Sözü ve müziği Tarık Tırıl'a ait olan 'Giden Herkesin Yerine'nin prodüktör koltuğunda ise Mert Demir'i görüyoruz. Şık, melodik, vokal gücünü ortaya koyan, doğu-batı dengesinin iyi yakalandığı bir iş olmuş bu şarkı. Fakat enteresan bir monotonluk var şarkıda. Zaten bence tam da bu sebepten şu ana kadar radyolar henüz tam anlamıyla sahiplenmedi bu şarkıyı. Fakat yol doğru. Anıl Durmuş, diskografisinde ilk defa tam da olması gerektiği yerde, yürümesi gereken yolda. Doğru bir ekiple, doğru prodüksiyonla, doğru işlerle kendi stilini yaratmanın peşinde. 'Giden Herkesin Yerine' onun için doğru bir gidişat olsa da, stil olarak herkesin birbirine benzediği bir devirde 'modern retro' rüzgârı estirse de elbette bir sıçrama gerekiyor. Halbuki Anıl Durmuş'un bir önceki işine baktığımızda muazzam bir hit görüyoruz. Gizli kalmış, kıyıda köşede ama parıl parıl parıldayan bir cevher var: 'Kafayı Yaktım'dan bahsediyorum elbette.
'Kafayı Yaktım' 2 değil 20 milyon kez dinlenmeliydi!
2022'nin hemen başında yayınlanan 'Kafayı Yaktım' tek kelimeyle kusursuz bir şarkı. Sözleri Anıl Durmuş ve Mert Demir ortaklığında yazılan 'Kafayı Yaktım'ın bestesi ve düzenlemesi Mert Demir imzalı. İnişleri ve çıkışlarıyla şarkının mimarı Mert Demir kusursuz bir güzellik yakalamış. 2022'nin en güzel sürprizlerinden biri olan 'Kafayı Yaktım' her ne kadar dijitalde 2 küsür milyon kez dinlense ve izlense de -ki bu sayı 2 değil 20 milyon olmalıydı- hatta birkaç radyoda rotasyona girip sık sık karşımıza çıksa da bence asla hak ettiği değeri görmemiş bir şarkı. Halbuki Anıl Durmuş 'Kafayı Yaktım'da hem bir stil yakalamış, hem de özlediğimiz doğu-batı sentezini oldukça trend bir şekilde bizlere sunmuş. 'Kafayı Yaktım'ın beklediğim kadar tutmaması benim için bu yılın en can sıkıcı sürprizlerinden biriydi. Ama çok da üzülmemek lazım. Çünkü Anıl Durmuş bence müzik yolculuğunda ilk defa bu kadar doğru yolda. Eğer istikrarlı bir şekilde ilerlemeye devam ederse, pes etmezse, yakaladığı bu stilin devamını ve 'daha da'larını bizlerle buluşturmayı başarırsa bence müthiş bir boşluğu da doldurmuş olacak. Yeni nesil erkek popçu açlığındaki yalnız ve güzel ülkemiz bence artık daha genç erkek popçulara ihtiyaç duyuyor. Tarkan ve Mustafa Sandal gibi starların -yaşasın erkeklerin yaşının söylenme özgürlüğü- artık şaka maka 50'li yaşlarda olduğunu hatırlarsak Anıl Durmuş'un 30'lu yaşlarının başında artık daha çok "Ben varım!"larını ortaya dökmesi lazım. Bunun için de şarkısındaki gibi birazcık 'kafayı yakması' ve yürüdüğü bu doğru yolda pes etmeden sonuna kadar devam etmesi gerek. Bunu da en çok 'Giden Herkesin Yerine', doğu-batı sentezinin kaliteli bir şekilde yapılabildiğini hatırlatarak yapmalı elbette...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr