'Hiçbir şey hakkında her şey' komedisi
90'ların en bomba sitcom'larından biri elbette 'Seinfeld' dizisi... 'Hiçbir şey hakkında her şey' komedisi de diyebiliriz 'Seinfeld' için. Yayınlandığı dönemde o kadar da patlamayan, zaman içerisinde kült'leşen dizide meğer sosyal medya devi Facebook'tan da bahsedilmiş... Independent'ta yer alan habere göre, dizinin 'The Bubble Boy' adlı bölümünde Facebook'un en can alıcı kısmından bahsedilmiş.
"Beğenilmek, popüler olduğunu zannetmek..."
'Seinfeld'ın ilgili bölümünde Facebook'u müjdeleyen şu fikirden bahsedilmiş: "İnsanların, kendilerini popüler hissetmeleri oldukça önemli. Aslında pek de umrunda olmayan insanlar tarafından beğenilmek, onaylanmak, takdir edilmek insanlara iyi geliyor..." Aman Tanrım... Facebook'un ana fikri de bu değil mi zaten? Sadece Facebook da değil üstelik, bütün sosyal medya platformlarının bu kadar tutmasındaki en önemli sebep aslında bu zaten. Yani bizim için aslında o kadar da önem teşkil etmeyen insanların dahi 'beğeni'sini kazanmak, kendimizi havalı ve değerli hissetmek.
Aslında geleceği tahmin etmek zor değil
Sizi bilmiyorum ama sosyal medyanın bu kadar çok tutmasının en önemli sebebi, klasik medya kanalları içinde fazlasıyla 'edilgen' olmamız. Sosyal medya sayesinde "Hah!" dedik. "Artık bizim de karar verebilme seçeneğimiz var. Aslında önemli insanlarız..." Bir ev hanımı mesela Twitter hesabından tüm dünyaya -küfür etmediği müddetçe- atar/gider yapabiliyor. Özgür ve değerliyiz... ABD'li komedyen Jerry Seinfeld'in, kült'leşmiş 'Seinfeld' dizisindeki fikrinin sadece 30 yıl içinde gerçeğe dönüştüğünü görmek de aslında geleceğin ne kadar tahmin edilebilir olduğunun en somut kanıtı...