Black Mirror'da bayram: Ne söylediğiniz kadar nasıl söylediğiniz de önemlidir
Black Mirror 5'inci sezona başlarken dizinin yayıncısı Netflix Türkiye, Ramazan Bayramı sebebiyle Black Mirror'lı bir bayram reklamı hazırladı. Reklamın ana fikri 'eski bayramlara özlem', 'bayramda birliktelik' gibi klişe konular olsa da Black Mirror'ın bu mesajı kendi tarzıyla vermesi büyük beğeni topladı.
Nerede o eski bayramlar?
Eski bayramlara özlem yıllardır bitmedi. Geçmiş romantizmine bağlı olarak geçmişte kalan her şeyi daha güzel, daha samimi olarak görüp her zaman eskiyi özlemek hastalık gibi aslında.
Eğer bu tutumdan şikayetçi birinin karşısına geçip "Nerede o eski bayramlar... Eskiden daha güzeldi" derseniz, "Eeh yeter" cevabı alabilirsiniz. Özellikle 18-30 yaş arası genç nesil bu geyikten fena halde yılmış durumda.
Kim söylüyor, nasıl söylüyor?
Bahsi geçen yaş grubunun en sevdiği dizilerden biri olan Black Mirror, onların sevmediği bir klişeyi kendi üslubuyla söyleyinceyse iş değişiyor. O halde ne söylendiği kadar nasıl söylendiği ve kim tarafından söylendiği de önemli demektir. Yani aslolan mesaj değil, mesajın veriliş şekli ve kaynağıdır.
İşte bu durum aslında 'influencer' kavramının sadece insanlara özgü olmadığını gösteriyor. Bir dizi de pekala insanların 'duygu influencer'ı olabiliyor. Influencer ne yapar? Normalde izlemeyeceğiniz bir reklamı size izletir. Almayı düşünmeyeceğiniz bir ürünü size aldırır. Sıcak bakmayacağınız bir hizmet için sizi ikna eder.
İşte Black Mirror da hayranlarına bunu yapıyor. Normalde dinlemeyecekleri, usandıkları bir fikri onlara beğendirebiliyor. Ne kadar büyük bir güç değil mi? Aynı zamanda ne kadar da tehlikeli. Black Mirror, bir reklamla bile kendi bölümlerinde yansıtmak istediği ana fikri yansıtabiliyor.