Oruçlu olunduğu süre içerisinde kan vermek orucu bozmayan durumlar olarak kabul edilse de bu görüş içerisinde iki zıt görüş yer alır. Bu zıt görüşe neden olan durum ise hacamattır. Bir görüşe göre hacamat yapan kişinin ve hacamatı yaptıran kişinin vücuttan kan alması ve aldırması peygamber efendimiz tarafından orucu bozan bir durum olarak ifade edilmiştir. Diğer bir görüşte ise peygamber efendimizin oruçlu olduğu süre içinde hacamat yaptırdığı rivayetler arasındadır. Bu rivayet, Buhari, Savm, 32; Ebü Davüd, Savm, 29’da yer almaktadır.
Ramazan ayında kişilerin sağlık için tahlil olması gerekebilir. Bu durumda da doktorlar kişilerden kan tahlili ister. Ancak bazı kişiler kan vermenin orucu bozacağı görüşünden dolayı bu tahlillerini geciktirebilir. Öncelikle İbn Kudâme, el-Muğnî, IV, 50-52’de de ifade edildiği gibi kan vermek orucu bozan durumlar arasında yer almaz. Bunun yanı sıra tahlil yaptırmak için vücuttan alınan kan miktarı kişinin kan verdikten sonra baş dönmesi, mide bulantısı ve enerji kaybı gibi sorunlar yaşamasına yol açmayacak kadar az olduğu için kişinin kan verdikten sonra bir takviye almasına da gerek kalmaz. Bu yüzden kişiler ramazan ayı içinde sağlık için kan tahlili yaptırmak zorunda kaldıklarında gönül rahatlığı ile kan verebilirler.