30.05.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
ANKARA DHA
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, haksız fiyat artışı ile ilgili şikayette, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu tarafından detaylı inceleme yapıldıktan sonra işletmelere idari para cezası uygulandığını söyledi.
17 personelin 24 saat esasına göre çalıştığı çağrı merkezinde geçen yıl günde ortalama 1300 çağrı, bu yılın ilk 5 ayında ise günde ortalama bin çağrı yanıtlandı. Avni Dilber, gelen ihbar ve şikayetlere ilişkin, şunları söyledi:
“Çoğunlukla, fiyat artışları söz konusu, abonelik sözleşmeleri, ayıplı mal ve ayıplı hizmet çağrıları geliyor. İhbar bizim için aynı zamanda bir denetim kaynağıdır. Hangi alanda şikayetler yoğunlaşıyorsa, biz bakanlık olarak bir aksiyon alıyoruz.
Örneğin; abonelik sözleşmeleri alanında ciddi bir şikayet yoğunluğu varsa biz bir taraftan denetimler yapmak sureti ile idari yaptırımlar uyguluyoruz, kaldı ki bizim cezalarımız çok yüksek.”