EkonomiHaksız fiyat artışına karşı sıkı denetim

Haksız fiyat artışına karşı sıkı denetim

30.05.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Ticaret Bakanlığı bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Çağrı Merkezi’ne geçen yıl 476 bin 650, bu yılın ilk 5 ayında 121 bin 684 çağrı geldi. İhbar ve şikayetlerin çoğu ayıplı mal ve hizmetler ile haksız fiyat artışları üzerine oldu.

Haksız fiyat artışına karşı sıkı denetim

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, haksız fiyat artışı ile ilgili şikayette, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu tarafından detaylı inceleme yapıldıktan sonra işletmelere idari para cezası uygulandığını söyledi.  

Haberin Devamı

17 personelin 24 saat esasına göre çalıştığı çağrı merkezinde geçen yıl günde ortalama 1300 çağrı, bu yılın ilk 5 ayında ise günde ortalama bin çağrı yanıtlandı. Avni Dilber, gelen ihbar ve şikayetlere ilişkin, şunları söyledi:

“Çoğunlukla, fiyat artışları söz konusu, abonelik sözleşmeleri, ayıplı mal ve ayıplı hizmet çağrıları geliyor. İhbar bizim için aynı zamanda bir denetim kaynağıdır. Hangi alanda şikayetler yoğunlaşıyorsa, biz bakanlık olarak bir aksiyon alıyoruz.

Örneğin; abonelik sözleşmeleri alanında ciddi bir şikayet yoğunluğu varsa biz bir taraftan denetimler yapmak sureti ile idari yaptırımlar uyguluyoruz, kaldı ki bizim cezalarımız çok yüksek.”