21.07.2022 - 12:36 | Son Güncellenme:
Belirli bir tüketici grubu için istek ve gereksinimleri için ele alınmış olan pazarlama niş pazarlama şeklinde öne çıkar. Oldukça dar ve küçük bir kitle olarak öne çıkan bu grup için, belli alanlarda farklı pazarlama yöntemleri ele alınır.
Niş Pazarlama Nedir?
Daha bir tüketici grubu ele alınarak onların istekleri ve gereksinimleri üzerine gerçekleştirilen pazarlama yöntemidir. Bu grup içerisinde büyük işletmeler yer almaz ve çok sınırlı sayıda bir grup için gerçekleştirilir.
Niş Pazarlama Nasıl Yapılır?
Belli başlı bazı kriterlere ele alınarak niş pazarlama yöntemi dar bir tüketici üzerine gerçekleştirilir.
- Öncelikle doğru ürün belirlenir.
- Tüketici dinlenir.
- Bu konuda artı ve eksiler ele alınarak değerlendirilir.
- Kitle ile doğru iletişim yöntemleri ele alınır.
- Test yapılır ve gerekirse test tekrarlanır.
Bu gibi aşamalar ve kriterler ele alınarak niş pazarlama yöntemi gerçekleştirilir.
Niş Pazarlama Örnekleri Nelerdir?
Çok daha bir kesimin gereksinimleri ve ihtiyaçları üzerine niş pazarlama yöntemi gerçekleştirilir. Bu konuda farklı sektörler üzerinden pek çok değişik ürün ele almak mümkün. Özellikle ortopedik ürünler bu konuda önemli örneklerden biridir. Aynı zamanda çok büyük numarada giysi çeşitleri ya da ayakkabı örnekleri de ön plana çıkar. Yine farklı yerler için özel turizm etkinlikleri niş pazarlama yöntemi dahilinde bulunmaktadır. Çünkü bu tür ürünler ve hizmetler çok dar bir kesim için ele alınmak suretiyle yapılan seçenekler içerisinde bulunur.