Yeliz Aras Çelikel

Yeliz Aras Çelikel

yeliz.aras@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Nihayet yaz geldi ve sıcak günler kapımızda... Uzmanlar yine televizyon, radyo gibi iletişim araçlarından uyarılarını yapacak “Bol bol su için” diye... Radyo D, radyonun sadece müzik kutusu olmadığı ve dinleyicileri bilinçlendirme ve bilgilendirme gibi bir gücünün de olduğunu gösteren bir kampanya ile karşınızda... Temel besin kaynaklarından biri olan su ile ilgili kampanyanın sloganı, ‘Sağlık D’lisiyiz, Suyumuzu Cam Şişede İçeriz.’ Birçok sosyal sorumluluk projelerine imza atan, geçen yıl ‘Ormanların Yangınların Düşmanı’ sloganıyla orman yangınlarına dikkat çeken radyo, bukez de farklı bir proje ile dinleyicilerin kulaklarına küpe takarak onları bilinçlendiriyor.
Kampanyanın amacı alternatif yaratmak ve tüketici talebini sağlamak... Ayrıca Radyo D’ye bu kampanyada birçok ünlü isim özel hazırlanan anonslarla destek veriyor. Doğan Radyo Grup Başkanı Sezgin Onat’ın başlattığı kampanyanın moderatörü Radyo D programcısı Sarışeker Sema’yla kampanyanın ayrıntılarını konuştuk...

Haberin Devamı

BU SLOGANLA YOLA ÇIKAN RADYO D, ÇEŞİTLİ SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARIYLA DİNLEYİCİLERİ BİLİNÇLENDİRMEYİ HEDEFLİYOR

Suları daha sağlıklı, geri dönüşümlü ‘cam şişede içme’ kampanyası fikri nasıl aklınıza geldi?
Kampanya Doğan Radyo Grubu Başkanı Sezgin Onat’ın fikri. O genelde dikkat eder ve gittiği

‘SAĞLIK D’LİSİYİZ SUYUMUZU CAM ŞİŞEDE İÇERİZ’
yerlerde su istediğinde “Cam şişe var mı?” diye sorar... Cengiz Semercioğlu da bununla ilgili bir yazı yazmış ve yazısı birçok firmadan destek görmüş, güzel geri dönüşler almış. Biz de radyo olarak böyle bir kampanya yapmaya karar verdik. Kampanyanın moderatörü oldum ve kampanyamız kış aylarından beri devam adiyor.

Bu kampanyayla ilgili olarak öncelikli amacınız nedir?
Amacımız daha sağlıklı bir yaşama katkıda bulunmak. Dinleyicilerde bilinç ve farkındalığı oluşturmak. Ana besin kaynağımız suyun plastik şişelerde saklanması çok sağlıklı değil. Özellikle yazın güneş ışığına maruz kaldığında kansorejen maddelerden etkilenebiliyoruz.
Mesela markete gittiğimizde su reyonlarında cam şişe yok. Lüks ve yüzlerce para harcanılan yerlerde bile cam şişede su içme imkânınız yok. Biz de kampanyamızı yayından duyurmaya başladık, hemen farkedildi ve destek görmeye başladı.

Nasıl bir çalışma yaptınız?
Öncelikle konuyu araştırdık, özellikle cam şişe üreten firma yöneticileriyle konuştuk. Çoğu programlarımıza katıldı ve ayrıntılı bilgiler verdi.

Peki plastik şişe üreten firmalardan herhangi karşı bir tepki aldınız mı?
Öyle olumsuz bir tepki almadık. Sağlıklı yaşam için yaptığımız bir kampanya, alternatif olsun diye bunu yapıyoruz. İnsanları bilinçlendirmek istiyoruz. Tamamen plastik şişeleri atalım, yerine cam şişe getirelim değil, alternatif yaratalım istiyoruz. Bazı yerlerde pet şişe de olması gerekiyor.Marketlerde cam damacana seçeneği de olsun.

Dinleyicilerin kampanyayla ilgili tepkileri nasıl?
Anne olanlar çok ilgi gösterdi, çocuklarının daha sağlıklı beslenmesini istiyor, “Yeter ki cam şişe bulalım ve talep artsın” diyor.

Yayınlarınızda sanatçılar ve ekran yüzlerinin de anonslarını duyuyoruz. Kimler destek verdi?
Uğur Dündar, Mehmet Ali Birand, Saba Tümer, Metin Arolat, Işın Karaca, Pınar Aylin, Kutsi, Aşkın Nur Yengi, Beyaz, Sinan Akçıl, Bengü, Soner Arıca, Tuluhan Tekelioğlu, Nazlı Öztarhan gibi isimler anons yaptılar, destek verdiler.
Bazısı ise radyomuza konuk geldiğinde “Ben de katılmak istiyorum” diyorlar. Dinleyiciler şarkı aralarında ünlüleri duyuyor ve kampanyamız daha da ilgi görüyor...

Radyo D olarak birçok sosyal kampanyalara öncülük ediyorsunuz...
Kampanyalar konusunda kurumsal ve çalışanlarımızın da bireysel yaptığı şeyler de var. Bu konuda hem kurumsal hem bireysel olarak duyarlıyız. Mesela geçen sene orman yangınlarıyla ilgili bir kampanyamız oldu. ‘Ormanların D’lisiyiz, Yangınların Düşmanıyız’ kampanyasını yaptık ve o kampanya da çok ses getirdi.
Hatta Radyo D hatıra Ormanı da yaptık ve çorbada tuzumuz olmuş oldu. Yaz geldi ve yine yayınlarımızda ormanlarla ilgili anonslar yapacağız. Bilinç oluşturmaya çalışıyoruz ve yayınlarda uyarılarda bulunuyoruz. Dinleyiciler belki radyoyu sadece müzik dinlemek için açıyor ama kulaklarına küpe olsun, bir kişiyi bile bilinçlendirirsek memnun oluruz.