Dünyanın en büyük yayın kuruluşlarından Kanada merkezli şirket Canwest, Türkiye’de bünyesinde bulunan Süper FM, Metro FM, JOY FM ve JOY Türk’le 2006’dan beri yoluna devam ediyor. Yaptıkları yatırımlar ve kullandıkları teknolojiyle adından söz ettiren grup sessizliğini bozdu. Son zamanlarda ortaya çıkan bazı radyolarında ‘düşüş yaşandığına dair’ söylentilere karşı bugüne kadar yorum yapmayan grup, projeleri ve hedefledikleri değişimlerle ilgili ilk kez bilgiler verdi. Radyolarda yaptıkları köklü değişikliklerle birtakım risklere girdiklerini ve bunların karşılığını dinleyicilerinden ‘ ödül’ olarak aldıklarını vurgulayan Canwest radyoları Operasyon Direktörü Volkan Üst’le eleştirilerin sebepleri üzerine bir söyleşi yaptık. Medyanın birçok bölümünde görev almış olan Üst, “Bu işin kitabı yok, sahada öğreniyorsunuz” dedi. Volkan Üst ayrıca radyo camiasına “Birbirimizi, dertlerimizi dinleyen, bağlılığı olan bir sektör olamadık, benim kampanyam senin kampanyanı döver yerine ortak kampanyalar yaparak, sektör olarak saygınlığımızı artırabiliriz” önerisinde bulundu.
Canwest Grubu’nun 4 radyoyu satın aldığı zamanlara doğru gidersek...
Kanadalı bir şirket olan Canwest, Türkiye’de önemli bir pazar olduğunu düşünerek, en iyi yatırımları en iyi yerlere yaptı. Gelişen bir pazara yatırım yaparak bu pazarın en önemli oyuncusu haline geldi.
Grubunuzdaki radyoların düşüşe geçtiği konusunda birtakım söylentiler var, siz bunları nasıl yorumluyorsunuz?
Herkes bir şey söylüyor, “Yok eski başarıyı yakalamazlar gibi...” Biz zaten tepede oturuyoruz, böyle bir şey söz konusu deği! Bunu söyleyen meslektaşlar şunu görmüyor. Her şeyi biz deniyoruz, yol açıyoruz. Sadece müzik değil, her şey önemli, verdiğimiz haberin önemini doğrulatmadan vermeyiz. Kimse için tetikçilik yapmıyoruz, özel hakları zedelemiyoruz.
Grup olarak hep sessiz kaldınız...
Kendimizi anlatmıyoruz, kapalı bir kutuda kalıyorduk. Çok ciddi şeyler yapıyoruz, kabuk değiştirdik. Dinleyiciler memnun olmasa bu kadar ödül alır mıyız?
Ödülleri para verip almıyoruz. Kimi para verip yaptırır, buna ihtiyacımız yok! Şeffaflık politikası yaptığımız iş, gizli kapılar arkasında olmadık, hayaller satmıyoruz.
Peki Süper FM’in ‘eski havası yok’ eleştirilerini siz nasıl değerlendiriyorsunuz?
Süper FM kabuk değiştirdi, durmuyor yerinde, televizyonlarla yarışıyor. Herkes Süper FM’den pay almak istiyor, çünkü onu düşüyor gibi göstermek onların kârı...
Radyo piyasasının genelinde dinlenme oranlarında düşüş var. Genel düşüş Süper FM’e ve Metro FM’e yüklendi! Bunları da alır sırtımıza yürürüz, hiç sorun değil! Biz yeni açılımları yaparak arkamızdan gelen radyolara yön veriyoruz...
Bazı radyolarda birtakım köklü değişiklikler yaptınız, logo cıngıl gibi... Sizce bu değişikliklerden dolayı mı bu eleştiriler yapılıyor?
Yıllarca dinlediğiniz radyoyu logosu değişti diye “Hayır artık dinlemem” der misiniz? Değişim kaçınılmazdır, yapmak zorundasınız, uygun zamanları bulduk yaptık. Cesaret ortaya koyduk.
Radyolara nasıl bir soluk kazandırmayı hedefliyorsunuz?
Türkiye’nin her yerinde dinleyicilerle imza günlerinde sanatçılarımızı buluşturuyoruz. Biz yaptık, hemen başka bir radyo aynı projeye başladı.
Liderliğin güzelliği, herkes sizi taklit ediyor. Biz stüdyolarımızı Türkiye’nin her köşesine taşıdık. Canlı yayın ekipmanlarıyla yollara çıktık. Kim bu cesareti gösteriyor?
Sizce dinleyici fikirleri mi sektördekilerin değerlendirmeleri mi önemli?
Dinleyici her zaman önemlidir, ama birbirimizi, dertlerimizi dinleyen, bağlılığı olan bir
sektör olamadık.
Benim kampanyam senin kampanyanı döver yerine ortak kampanyalar yapabiliriz. Bu yaptığımız işin saygınlığını artırır.
Radyoculuğun geleceği parlak mı?
Bence parlak, daha önceden gidecek yer azdı, artık yer var. Ödenen paralar azdı, Canwest geldi , 64 milyon dolar Türkiye’deki radyo piyasasına fiyat biçti. Türkiye’deki radyo sahipleri o dönem bayram etti, bizim radyolarımız bu kadar kıymetliymiş diye...
Biz personelimize yatırım yapıyoruz, düzenlediğimiz eğitimler, aldıkları derslerle, çok kültürlü ve farklı noktalarda durmaları için çalışıyoruz.
Yemek yapma kursu veren kaç radyo vardır? JOY FM kendi ekibiyle başlayıp dinleyicilerle birlikte çikolata yapıyor...
“Büyümeyi hedefliyoruz”
4 radyo farklı kimliklerle karşımıza çıkıyor, siz onları nasıl tanımlıyorsunuz?
Aile gibi bakıyorum. Süper FM anne gibi, burada her derdi sıkıntısı olan Süper FM’e koşar. Metro FM 22 yaşında genç bir delikanlı, JOY FM baba gibidir, daha ağırdır. JOY Türk ise genç kız gibidir.
Türkiye’de büyüme hedefleriniz olduğunuzu biliyoruz. Daha öncede grup olarak televizyon alma girişimleriniz olmuştu, şu anda böyle bir düşünce var mı?
Bu konular yabancı şirketlerle ilgili yasal düzenlemelerinle ilgilidir, nerede bir ihale olsa, Canwest giriyor diye düşünülüyor, ama ne girmiştir, ne düşünmüştür. Bunun yanında büyümeyi her zaman hedefliyoruz.