SANAT MÜZİĞİ AĞIRLIKLI YAYIN YAPAN KANALTÜRK RADYO’NUN GENEL YAYIN YÖNETMENİ
ŞAFAK KARAMAN, “POP MÜZİĞE LİSTEMİZDE DAHA ÇOK YER VERİP YENİLENİYORUZ” DEDİ
Radyolar arasında kurulduğu günden beri özellikle Türk Sanat Müziği’nin seçkin eserlerini çalarak dikkat çeken radyolardan biri olan Kanaltürk Radyo, yeni yayın dönemine iddialı girmeye hazırlanıyor. Yeni dönemde radyonun başına, yıllardır radyo ve müzik dünyasında olan ve birçok radyonun kuruluşuna öncülük eden Şafak Karaman getirildi. Kısa bir süre radyo dünyasından uzaklaşan ve bu dönemde müzik piyasasına yeni isimler kazandırarak aynı zamanda müzik prodüktörlüğü de yapan Şafak Karaman’la Kanaltürk Radyo’yu konuştuk. Radyonun müziklerine, şarkıların geçişlerine hafifçe dokunan ve ufak değişiklikler yapan Karaman, radyo sektörüne dönmesiyle ilgili olarak “Radyoyla ilgilenmek benim hobim gibi, işini seviyorsan iş olmuyor, zevk oluyor. Müzik benim hayatımın bir parçası ve onun akışında radyo hep var” dedi. Ekibine yeni isimleri de dahil eden ve Kanaltürk Radyo’nun çok yakında ilk 10’da yer alacağını söyleyen Karaman, dinleyici kitlesini genişleteceklerini ve Türk Sanat Müziği’ni bertaraf etmeden, diğer radyolardan farklı olarak pop şarkıları ve Türk Sanat Müziği’nin hit şarkılarını harmanladıklarını anlattı. Yönetici koltuğuna oturmasına rağmen mikrofondan kopamayan Karaman ayrıca, hafta sonu liste programıyla dinleyicilerinin karşısına çıkıyor. Kanaltürk Radyoyu 92.9 frekansından dinleyebilirsiniz...
Kanaltürk Radyo, sanat müziği yapan bir radyoydu. Bana göre 2 yıl içinde başarılı bir performans göstermiş ve tematik bir radyo olarak gelebileceği noktaya gelmiş. Şöyle bir gerçek var ki tematik radyolar majör bir radyo olamıyor.
Radyodaki Türk Sanat Müziği rotasını pop müziğine mi çevireceksiniz?
Maalesef Türkiye’de Türk Sanat Müziği üretimi yok. O nedenle arşivlerdeki şarkıları çalmak zorundayız. Ne yeni eser, ne de yeni solist çıkıyor. Üretim yok, yapanlar da genelde popüler ve pop müzik sanatçıları.
Funda Arar, Zara gibi sanatçılar Türk Sanat Müziği albümü yapıyor. Peki sektör üretemediği zaman siz radyo olarak ne çalacaksınız? Tıkanma oluyor... Radyonun vizyonel olabilmesi adına, kimlik ve karakter operasyonu yaparak yeni yayın sürecine geçtik.
Peki daha geniş kitlelere ulaşabilme amacıyla mı bu rötuş yapıldı?
Radikal bir değişim yapmadık, radyo kendini yeniledi, kimliğini değiştirmedi. Daha geniş kitleleri kendine çekebilecek bir kimlik kazandı.
Türk Sanat Müziği’nden tamamen vazgeçmediniz değil mi?
Türk Sanat Müziği’ni bertaraf etmedim. “Sanat müziği çalınmaz” demiyorum, radyomuzun varolan diğer radyolardan bir farkı var. Matematik ve hesap yaparak Türk popüler müziğinin eski ve pop şarkılarının yanında unutulmaz Türk Sanat Müziği eserlerine de yer veriyoruz, ama radyomuzun önüne eklenecekse eğer “Popüler müzik” radyosuyuz.
Radyo dünyasında gözünüze nereyi kestiriyorsunuz?
Görev aldığım radyoların hepsi iyi yere geldi. Radyomuzun farklı müzikal bir kimliği var. Sloganımız “Türkiye’nin radyosu” olarak ilk 10’da yer alacağız.
Programlarda yenilikler var mı?
Programlar devam ediyor, hafta sonları liste programı ve Türk popüler müziğinin eski şarkılarının çalındığı bir programımız var.
Genel yayın yönetmenisiniz, radyonun müzikleriyle de ilgileniyorsunuz, üstüne program yapmaya da başladınız...
20 yıldır benim işim müzik. Radyonun müzikal akışıyla da ilgileniyorum. Hafta sonu ise liste programını sunuyorum.
Dinleyiciler bu yenilikler hakkında neler söyledi?
Olumsuz tepkiler almadık. Yaşı geçkin birkaç kişi daha çok Türk Sanat Müziği dinlemek istediklerini söyledi. Değişimi ve yeniliği anlatığımızda bize hak verdiler. Kemikleşmiş yılların radyosu birden değişirse farklı olur. Bizde öyle bir durum değil, radyomuz yeni ve değişime açık bir radyo.
Eskiden de sanat müziği ve pop şarkıları çalıyordu, ama ben öyle bir harmanlama yaptım ki içinde sanat ve pop müziğinin 1960’lar ve1970’lerdeki şarkılarına da yer verdim. Radyoyu açan herkes kendinden bir şey bulabilir. Ama Türkiye’nin nüfusu genç ve bu nüfusu aktüel müzikle yakalayabilirsiniz.
Konuşma oranlarını sınırladınız mı?
Dinleyici bir radyoyu niye dinler? Ya DJ’i çok sever, ya da sevdiği müziği dinlemek ister. Radyomuzda iyi müzik ve bu müziği iyi pazarlayan az ve öz şekilde konuşan programcılar var. Ben kimseye “Az konuşacaksın” demiyorum. “Dolu konuşacak ve kısa zamanda iyi ifade edeceksin” diyorum.
Ekibe kimleri dahil ettiniz?
Varolan kadroda değişiklik yapmadık, ekibimize Füsun Tuncer’i, Çağlar Demirel’i ve Yonca Baygın’ı ekledik.
Grup olarak yeni bir radyo kurmayı planlıyor musunuz?
Hedefiniz daha da büyümekse böyle bir planınız mutlaka olmalıdır. Grubun radyo alımında açılımları olacak. Fikirlerimiz var, ama henüz frekansla ilgili bir çalışmamız yok. Medya grubu olarak genç dinamik ve yatırıma dönük bir şirket yapımız var.