Yeliz Aras Çelikel

Yeliz Aras Çelikel

yeliz.aras@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Saran Holding radyoları arasında yer alan daha önce yabancı müziklere yer veren Radio Time, önüne ‘haber’ ekini de alıp haber radyosu olarak değişikliğe gitti. Radyolar arasında haber anlamındaki boşluğu doldurma amacıyla formatını değiştiren radyo, gün boyu haberi tarafsız olarak işlemeyi, spor, ekonomi kültür sanat haberleriyle birlikte, iş dünyasında yaşananları da dinleyicilere sunmayı hedefliyor. Radio Time Haber ekibi Saran Holding’in diğer radyolarında da görev alan deneyimli haber spikerlerinden ve ekonomi alanında uzman olan Şebnem Uysal’dan oluşuyor. Saran Holding Radyoları Genel Koordinatörü İlhan Uzundurukan’la Radio Time Haber’in değişimini ve haberciliği konuştuk. Her görüşe yer vermeyi hedefleyen İlhan Uzundurukan, “Çok yeni bir radyoyuz, haberin iddialı adresi ve herkesin referans aldığı bir radyo olacağız” dedi. Radio Time Haber’i İstanbul’da 91.2 frekansından ve www.radiotime.org internet adresinden de dinleyebilirsiniz.

Haberin Devamı

“Herkesin referans alacağı bir radyo hazırladık”

RADİO TİME HABER, RADYOLARDAKİ HABER SIKINTISINA KARŞIN, HERKESİN REFERANS GÖSTERECEĞİ BİR RADYO OLMAYI HEDEFLİYOR

Radio Time’ın haber radyosuna dönüşme sürecinden bahseder misiniz?

“Herkesin referans alacağı bir radyo hazırladık”

Genel olarak yabancı müzik radyolarının dinlenme oranları düşmeye başlayınca, bu piyasa da direnmenin anlamsız olacağını düşündük. Radyoların birçoğu kadrolarını azalttı. Baktığımızda haber televizyonlarının bile habercilikten ayrıldığını görüyoruz. Haber radyolarının da buna bağlı olarak haber yapma pozisyonları ortadan kalktı denilebilir.
Televizyonlardaki durum bu, radyolarda da bu anlamda boşluk olduğunu mu düşündünüz?
Haber yapmak pahalı bir iştir. Televizyonlar da kriz nedeniyle borsadan bile yayınlarını kaldırdı. Yayınlarını radyolarına birebir verdikleri için, radyolarda da ciddi anlamda bir haber sıkıntısı yaşandı.

“Radyoda ekonomi haberi sıkıntısı var”
Sizin durumunuz daha farklı haber televizyonuna bağlı bir radyo değilsiniz...
Diğerleri haber televizyonlarıyla aynı yayını yapıyor. Bu anlamda bütün televizyonlar bizim. Diğerler radyolarda ekonomi haberi sıkıntısı var, çünkü televizyondaki yayında alttan bant şeklinde ekonomi haberi veriyor. Ama radyoda o görülmüyor!
Radio Time Haber’de ekonomiyi daha kapsamlı mı işleyeceksiniz?
Haber kanallarının genelde formatları değişince, ekonomide de ciddi bir boşluk olduğunu gördük. Pahalı olduğu için haber televizyonları bile eskisi gibi reklam alamıyor. Haber televizyonları da bundan dolayı geride kalınca program üretmeye başladılar.
Radyonun ismini değiştirmediniz...
İsmine sadece haberi ekledik. Zamanında radyonun ismini seçerken de haber radyosu yapacağımızı tasarlıyorduk.
Radio Time’ın ilkelerinden birini de tarafsızlık olarak belirlediniz...
Dinleyicilere daha farklı şeyler vermeye çalışıyoruz. Sonuçta bütün gruplar saflarda yerlerini aldılar. Ya hükümet yanlısı, ya değiller! Hükümet yanlıları lehine, hükümetin karşısında olanlar da aleyhine haber yapıyor. Biz her cepheyi veriyoruz. Farklı görüşleri özel hazırlayıp karşılıklı konuşturuyoruz.
Ciddi bir emek var, yolun başındaki bir radyo olarak amacımız 24 saat haber ve ağırlıklı olarak ekonomi haberlerini vermek. Herkesin referans aldığı bir radyo olacağız.

Haberin Devamı

“Piyasa şarkısı çalmıyoruz”
Bu ekibi nasıl topladınız?
İlk etapta deneyimli haber spikerlerimizle yola çıktık. Ekonomi kuşaklarıyla Şebnem Uysal, iç ve dış piyasanın nabzını tutuyor. Haber radyosuyuz, ama ekonomi, spor, kültür sanat programlarına da yer veriyoruz.
Peki müzik olacak mı?
Radyo müzik için icat edilmiş. Ne radyosu olursa olsun, müzik bölümünü ıskalamamak gerekir. Bir müddet konuşmadan sonra şarkı arası verilir.
Ama biz piyasa şarkısı çalmıyoruz, herkesin bildiği, herkesin eşlik edebildiği, sevdiği, gold şarkıları çalıyoruz.

“Herkesin referans alacağı bir radyo hazırladık”