Bir sektör düşünün... Sürekli konuşma halinde, işlerinde ses çok önemli, insanlarla iletişimi olan, çalışanlarının ses tonu ve diksiyonları düzgün... “Radyocu mu?” dediniz yoksa? Hayır, ama radyocularla benzer özelliklere sahip bir meslek kolu; çağrı merkezi çalışanları. 55 binin üstünde çalışanıyla büyümeye devam eden bir sektör... Derneği var, dergisi var ve artık bir radyosu da... Çağrı merkezi sektörü kendi radyosunu kurdu ve ocak ayı sonunda yayın hayatına başladı; radyocallcenter.com, web tabanlı bir radyo ve sektörün çalışanına yönelik hayata geçirilen bu farklı proje Türkiye’de bir ilk. Radyonun amacı çağrı merkezi sektöründe çalışanların motivasyonunu artırmak, aidiyet duygusunu pekiştirmek, sektör olma bilincini aşılamak. İçinde müzik, eğlence ve yarışma var. Radyonun programcıları sektörün çalışanları ayrıca yöneticiler, müdürler de özel programlarla dinleyicilerin karşısına çıkıyor. Rakip firma çalışanları da radyo aracılığıyla birbirleriyle iletişim sağlıyor, daha çok satışı yapan çalışanlar radyodan birbirlerine atıfta bulunuyor, şarkı gönderiyor. Böylece çalışanlar kendilerine ait bir mecrada seslerini duyurarak çalışma stresini göğüslüyor. “Sektörün, iletişimin sesi” sloganıyla yola çıkan radyoda program hazırlayanlar oldukça hevesli... Akustik canlı müzik yapmak isteyen, DJ’lik yapmak isteyen birçok çalışan var. Biz de radyo dünyasındaki bu yeni heyecanı paylaşmaya projenin sahibi IMI Başkanı ve radyocallcenter.com Yayın Kurulu Başkanı Meltem Karateke’yle görüştük...
radyocallcenter.com Yayın Kurulu Başkanı Meltem Karateke, bu sektör radyosu ile çalışanların sıkıntılarını azaltıklarını söyledi.
Proje fikri nasıl ortaya çıktı?
Biz birçok projeye imza atıyoruz. IMI Conferences çağrı merkezi konferansı fuarı, festivali, çağrı merkezlerininve yurtdışındaki organizasyonları yapıyoruz. Sektöre ait bir dergimiz var ve yöneticilerle çağrı merkezi çalışanlarını da buluşturuyorduk. Çalışanların teknolojik açıdan doğru yetişmelerini sağlamak ve kişisel gelişimleriyle ilgili birçok çalışma yaptık. Çalışanlarımızın çoğu kadın. Onlar bugünün kadınları yarının anneleri...
Dergimizde görsele dayalı güzel çalışmalar yapılıyor ama öyle bir şey yapalım ki çalışanlar daha sıkı bir iletişim halinde olsun istedik. Kendilerini bulabilecekleri, bizim onlara güzel mesajlar yollayabileceğimiz bir araç düşündük ve radyo kurduk.
Ardından RTÜK’le konuştuk karasal bir radyo yoktu, biz de internet radyosu yapmaya karar verdik. Kısaca radyomuz bir sektör radyosu...
Saran Radyo Grubu’yla herhangi bir ilginiz var mı?
Biz Saran Grubu’na ait bir radyo değiliz, onlar sadece bizim teknik alt yapıyı düzenliyor, onların stüdyolarını kiraladık. Bizi çok desteklediler. İlhan Uzundurukan da bu projenin baş mimarıdır, projeye çok inandı ve her aşamada bizimleydi.
Ama radyonun içeriğine biz karar veriyoruz, biz düzenliyoruz. İlk 23 Ocak’ta açılış yaptık. Yeni bir radyo ama çağrı merkezi sektörüne çok hâkim olduğumuz için çok çabuk duyuldu radyomuz.
Radyonun işleyişinden bahseder misiniz?
Standart olarak karasal radyodan bir farkımız yok. Önümüzdeki günlerde çalışanların çeşitli kültürel ve teknolojik gelişimlerini sağlayacak programlara da ağırlık vereceğiz. Sabah Buket var, bütün çağrı merkezi sektörünün güne enerjik başlamasını sağlıyor. Akşam Beta da şovuyla ilgi çekiyor. Yöneticiler yöneticileri ağırlıyor diye bir programımız var. Çağrı merkezi yöneticisi başka bir yöneticiyi ağırlıyor.
Mesela Sevgililer Günü’nde radyomuz çok iyi dinlendi, ilgi gördü, telefonlarımız meşgul oldu. Bundan sonra esas sürecimiz radyonun yaşamasını sağlamak.
Çağrı merkeziyle hiçbir ilgisi olmayan bir dinleyici radyonuzu takip ediyor mu?
Beklenenin üstünde bu şekilde dinleyen var. Bir bağlantısı oluyor ya arkadaşı çalışıyor, ya ilgisi var, ya da meslek edinmek isteyebiliyor, kulaktan kulağa duyuluyor. Sürekli iletişimdeyiz mesajları twitter’dan, facebook’tan cevaplıyoruz. Ortak alanlarda da dinliyorlar radyomuzu.
Siz de program yapmayı düşünüyor musunuz?
Çok söylüyorlar bana, çok keyifli o enerjiyi aldığınız zaman çok güzel iletişim oluyor. Ama benim işim değil. Heveslisi çok, birçok çağrı merkezi çalışanları program yapmak istiyor.
Çağrı merkezindeki çalışanların iş sırasında radyo dinleme şansı var mı?
Çalışmalarına ara verdiklerinde ya da çağrı almıyorken dinleyebiliyorlar. Her yerden dinlenebildiğimiz için cep telefonlarından da iş dışında takip ediyorlar. Onlar çok mutlular.
Radyonuzun müzik içeriğinde neler var?
Radyoya karar verdiğimizde müzik konusunda 15 bin kişiye anket yaptık. Çıkan hep Türkçe popüler müzik yönündeydi. Türkçe pop yayınlıyoruz. Malatya’dan, Sivas’tan dinleyenler türkü de talep ediyorlar. Çağrı merkezi stresli bir iş bizim amacımız da o stresi biraz onların üzerinden almak.
Çağrı merkezi çalışanları seslerini radyodan duyurmaktan oldukça memnun...
‘Yöneticiler, müdürler ve çalışanlar program yapıyor’
Bütün programcılar çağrı merkezi çalışanlarından mı oluşuyor?
Buket ve Beta hariç çağrı merkezindeki arkadaşlar yayın yapıyor. Genel müdürler, yöneticiler de program yapıyor. Rock yapıldı, caz programı yapmak istiyorlar, akustik program yapmak isteyen gençler de var. Kızlar da bakım moda gibi renkli programlar yapmak istiyor.