Frekanslar arasından yeni bir ses daha yükseliyor. Bu çiceği burnunda radyonun adı POPTÜRK. O, yaldızlı hediye paketi gibi süslü, sürprizli, heyecanlı ve merak uyandırıyor. Adından da anlaşıldığı gibi, radyo Türkçe pop müziğinin seçkin örneklerini sunarak radyolar arasında farklı bir yer edinmeyi hedefliyor. İstanbul’da 92.7 frekansından dinleyicileriyle buluşan POPTÜRK, “Sadece hit müzik” sloganıyla eski ve yeni şarkıların en iyilerine ve en kalitelilerine yer vermeyi amaçlıyor. Uzun yıllar radyoculuk yapmış ve birikimlerini yeni heyecanına katarak dinleyicilere aktarmayı hedefleyen POPTÜRK’ün Genel Yayın Yönetmeni Serhan Erkek’le heyecanlarını ve hedeflerini konuştuk. Serhan Erkek, POPTÜRK’ü, klasikleşmiş, her sözün ardına kahkaha efektleri basılan, boş konuşan radyolardan sıkılanların, kaliteli müzik dinlemek isteyenlerin, tercih edeceği bir alternatif olarak gördüğünü söylüyor. Ciner Grubu’nun radyosu olan POPTÜRK’ü www.popturk.com.tr internet adresinden de dinleyebilirsiniz.
“SADECE HİT MÜZİK” SLOGANIYLA YOLA ÇIKAN POPTÜRK RADYO’NUN GENEL YAYIN YÖNETMENİ SERHAN ERKEK, POPTÜRK RADYONUN İDDİASINI BU CÜMLEYLE ANLATIYOR.
Radyo dünyasındaki birikimlerimle POPTÜRK’E farklı bir soluk getirmeyi hedefliyorum. Yaptıklarımızın kısa süre içinde taklit edileceğini biliyorum. POPTÜRK, evinize götürüp paketinden yeni çıkardığınız, üzerinde yeni arabalarda kokladığımız “yeni kokusu” olan yepyeni hediye gibi.
Yepyeni bir radyo olan POP TÜRK sizin için neyi ifade ediyor?
Bence POPTÜRK, evinize götürüp paketinden yeni çıkardığınız, üzerinde yeni arabalarda ve eşyalarda kokladığımız “yeni kokusu” olan yepyeni hediye gibi bir radyo.
Birçok radyoda çalıştınız. Birikimlerinizi yeni bir radyoda nasıl işliyorsunuz?
Bugünümün dünden farklı olması gerek ki radyo da farklı olsun. Ben hep yenilikçiyimdir. Mesela radyoculukta bir ilki başlatmıştım. Reklama geçmeden önce o zamanın teknolojisiyle bir sonraki şarkının nakaratını dinletip merak uyandırıyordum.
POPTÜRK’te dinleyicileri nasıl şaşırtacaksınız?
Radyoculuğun geldiği noktada çok ciddi soru işaretleri var diye düşünüyorum. Genelde radyolar ikiye ayrılıyor. Biri format, diğeri konuşan radyolar. POPTÜRK’te yapmak istediğim az konuşan özellikteki radyolara yakın. Dinleyiciler aynı şeylerden, kahkaha efektlerinden, düşük IQ’lu esprilerden bıktı. Bir yanda da robot gibi yapılan anonslar var. Radyoda insan yok gibi, DJ’lerin isimleri bile söylenmiyor.
Sizin radyonuzda DJ olabilmek için hangi kriterler gerekli?
Cümle kurarken düşünmeliler. Söyledikleri dinleyiciyi ne kadar ilgilendiriyor. İçinde mizah olan bir şey konuşulacaksa, düşünülüp konuşulmalı.
Konuşma sürelerimiz çok uzun değil. En önemli unsur zekâ olacak. İçeriksiz konuşmalar ve saçma sapan şov programları olmayacak.
Kaliteli, donanımlı insanlar olacak. Temelimiz müzik. Yaptıklarımızın kısa süre içinde taklit edileceğini biliyorum.
“Radyolar artık kendine gelmeli”
Birçok pop müzik radyosu var, POPTÜRK diğer radyolar arasında nasıl bir yeri gözüne kestiriyor?
İddialıyız. Bizden daha kaliteli müzik çalan radyo yok! Katkım olacaksa radyo dünyasına, radyolar kendine gelip silkelenmeli. Yabancı müzik dinleyenlerin dinleyebileceği kalitede, cool bir radyoyuz.
POPTÜRK hangi prensipleri benimseyerek yola çıktı?
Her gün yeni bir fikir dinleyicilere sunacağız. Müziğe çok önem veriyoruz. Bir şarkı yayınlanmadan önce dinleyip çok düşünüyorum. Üzerinde hiç uğraşılmamış, her şarkının çalınabildiği bir müzik akışımız olmayacak radyomuzda.
Ya şarkılar... Hangi elemelerden geçip dinleyicilere ulaşacak?
Müzik direktörlerinin en büyük hatası, şarkıların geçişlerinde müzikten öte duyguların da önemli olduğunu unutmaları.
Bence duygular da şarkıların sözel içeriği de önemlidir. Özellikle mahalle popu dediğimiz şarkıları dinletmiyoruz. Şarkıları kalite eleğinden geçiriyoruz.
“İnternet sitemiz çok farklı”
İnternetteki yayınınızda da farklı ve iddialı olduğunuzu gördük...
İnternete ve teknolojiye çok önem veriyoruz. İnternetten dinleyenlere sürprizler sunacağız. Artık dünya değişiyor. Bu değişimin farkına varamayan eski kafa yapısı sistemin dışında kalacaktır. Teknolojiyi takip etmeyen, her gün yeni bir şeyler yapmak için harekete geçmeyen ve koltuğunda öylece oturan bir yönetim anlayışı, treni kaçırmaya mahkûmdur.
İnternet sayfanızdaki sade tasarım dikkatimizi çekiyor...
Evet, çok sade bir tasarımla müzik yayınımızı sunuyoruz. Aynı zamanda da bu güne kadar hiç denenmemiş POPTÜRK buluşu bir sisteme geçtik.
Bu sistemde bir şarkıyı dinlerken şarkı adı, şarkıcı adının yazması yanında, şarkıyı söyleyen sanatçının fotoğrafı anında ekranda yer alıyor.
Aynı zamanda sanatçıyla ilgili en güncel haberler, konserler ve bu haberlerin ardından sanatçının biyografisi bir bilgi penceresinden akıyor. Yani dinleyicilerimiz o anda hem müzik dinleyip hem sanatçıyı görüp hem de bilgi almış oluyorlar.
Bu bilgi akışı reklamlarda da reklam verenin logosu ve bilgileri eşliğinde metin olarak görülüyor.