CaddeTatilde doğru bilinen yanlışlar

Tatilde doğru bilinen yanlışlar

15.09.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:

Tatillerde herkesin canını sıkan bir şeyler olur. Kimi odasının geç teslim edildiğini düşünür, kimi belirlenen saatte odasını boşaltmaz.

Tatilde doğru bilinen yanlışlar

Bazısı da hastalandığında otelin doktorunun ücret karşılığı hizmet vermesine bozulur. Etstur, geçen yıl 200 bini aşkın misafirini telefonla arayarak görüşlerini aldı, sorularını yanıtladı, ortaya çıkan sonuçları da iyileştirmeler yapmak amacıyla tüm ilgililere raporladı. Firmanın Kalite Güvence ve Müşteri İlişkileri Müdürü Ayşıl Arıcı, bu sonuçları analiz ederek Türk misafirlerin en sık karşılaştıkları sorunları şöyle sıraladı:


Odaya giriş saati... Uluslararası kurallara göre tesislerde odaya giriş saati 14.00’tür. Oysa birçok Türk müşteri bunu 12.00 olarak düşünür.Hatta, erken saatte tesise gelip, odanın teslim saatine kadar yemek, havuz, deniz vs imkânlarından yararlanır. Oysa bu, müessenin müşteriye yaptığı bir jesttir.
Odayı tahliye etme saati... Müşteriler, odalarını en geç saat 12.00’de teslim etmelidir. Ancak birçok müşteri odayı geç boşaltır. Bu gibi durumlarda tesisin sözleşme gereği tüketicinin eşyalarını odadan çıkarma ve 1 günlük konaklama ücretini tahsil etme hakkı vardır. 

Sağlık hizmeti bedavadır... Tesiste görevli doktorun ücret karşılığında hizmet verdiği, tüm tesislerde ve sözleşmelerinde belirtilmiştir.

Hem havuzda hem plajda şezlong kapmak şart... Bunu ortadan kaldırmanın tek yolu, kişilerin başkalarının da o tesisten yararlandığını unutmamasıdır.

Balayı çiftine özel ilgi gösterilir. Yeni evli çiftler kaldıkları tesiste kendilerine özel ilgi gösterilmediği fikrine ulaşmadan önce balayı çiftleri için özel hizmet sunan tesislerde konaklayıp konaklamadıklarından emin olmalıdır. Çünkü “Özel balayı çifti hizmeti” satın alındığında, tur operatörü, özel oda hizmetleri, kahvaltı, ikramlar ile ek servislerin detaylarını içeren “Balayı Voucher Belgesi”ni teslim edecektir.

 Her an deniz manzaralı oda bulunabilir. Deniz manzaralı oda istenildiğinde, tur operatörü oda konumuyla ilgili tüm taleplerinizi rica olarak tesise iletir. Deniz manzaralı odanın garantilenmesi için ek ücret ödeyerek manzaralı oda satın alınmalıdır.

Oteldeki yiyeceklerden zehirlenilebilir. Bu yargıya varmadan önce bu tip durumların kitlesel olması gerektiği bilinmelidir. Bu tip rahatsızlıkların önüne geçmek için aşırı sıcakta, alışık olunmayan yemek düzeniyle, farklı yiyecek ve içecekler tüketmemek gerekir. 

Havuz başında cam bardak ısrarı. Havuz başında plastik bardak kullanılmasının nedeni kesik ve yaralanmaların önüne geçmektir. Israrcı olunmadan, cam bardakla servis veren diğer ünitelerden yararlanmak gerekir. 

Yabancı turistler, Türklerden daha düşük ücretle konaklıyor. Türk tüketiciler de erken rezervasyon fırsatını değerlendirerek, tıpkı Avrupalılar gibi, sezon fiyatlarına oranla yüzde 35’lere varan fiyat avantajlarından yararlanıyor.