Yönetmen Sinan Öztürk ‘Çukur’un yönetmeni. Senaristlerden Damla Serim yine bu ekipte çalışmış bir isim. Mesela müziklerde de bir benzerlik var. ‘Çukur’da Coşkun karakterinin tuttuğu yüzük ritmi ‘Üç Kuruş’ta İrfan’ın (Diren Polatoğlu) elindeki üç kuruş ritminde vücut buluyor. Yeri gelmişken belirteyim, ev ahalisi en çok bu karakteri beğendi. Dizide “Merakla beklenen, hikayesi olan tek karakter” dediler ilk bölüm itibarıyla... Bölüm bölüm ilgiyle izlediler bölüm bölüm koptular diziden diyeyim. Uraz Kaygılaroğlu (Kartal) ve Ekin Koç (Efe) işlerini yapıyorlar. Sahneleri izlettiriyor. Ev ahalisi yalnız bir konuya taktı, “Bazen ne dedikleri anlaşılmıyor” dediler. Kelimeleri yutuyorlar. Bu konuda çalışmak lazım, başrol olunca yük ağır oluyor tabii ki...
‘Suburra hatırlatması
Ne tesadüf, D Smart’ta denk geldi ‘Suburra’ filmini izlemiştim yakın zamanda. Oradaki çingene mafya abi ve ailesinin yerlisi ‘Üç Kuruş’taydı sanki. Ev ortamı filan. O film bir başkaydı tabii ki. ‘Üç Kuruş’un sorunu ‘gerçekçi yapalım’ ile ‘Total’ izleyiciye de hitap edelim arasındaki gidip gelme...
Gül Ali’ yi oynamak kolay mı?
‘Çingene mahallesi olunca düğün çekimi yapılmadan geçilmez’ diye düşünerek hayli uzun bir sahne yapmışlar. Harbi çingene kardeşlerimiz döktürüyorlardı. Sonra, başrol oyuncumuz şöyle bir geliverdi ortaya, Aslıhan Malbora (Leyla). Ev ahalisi, “Gül Ali’yi bizim oralarda düğünlerde bir oynarlar. Başrol isen böyle de bir mahallede çıkıp oynuyorsan, iyi öğreneceksin. Ama bizim dizilerin sorunu. Bir de Harmandalı Zeybek olayı vardır her önüne gelen oynar ama olmaz” dediler. Selendi’li bizimkiler oralarda düğünlerde hep oynarlarmış. Ercan Kesal’ın (Halit Kuyucu) daha ilk bölümde vurulması en büyük sürpriz oldu. Bakalım bunu devam ettirecekler mi? Bizim evdekilerin içine doğmuş, “Bak bu Kartal ile İrfan kardeş çıkacaklar” dedi.