Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Yeğenimle geçenlerde konuşuyorduk. “Futbol yorumlarını hangi kanaldan takip ediyorsun?” diye sordum. “VOLE’yi takip ediyorum” dedi. Güvenirim tercihlerine. VOLE’yi biliyorum. Benim de sosyal medya uygulamasında hesabım vardı. Sonra pek ilgilenemedim. Epey yol almışlar. İki kurucudan Tolga Kabataş’la konuştum.

‘Futbolu geçiyoruz’

Kabataş, “VOLE, televizyonlardan daha çok izleniyor” dedi. İddialı bir laf. ‘Türkiye’nin en çok izlenen dijital spor kanalı’ 2018’de kuruldu. Bazı rakamlar veriyor Kabataş, “Ayda 2 milyon taraftar sadece YouTube’da, 20 milyon defa izliyor. Bütün sezonda 5 milyon tekil izleyicimiz buluyor, ayrıca izlenme süreleri çok uzun, ortalama bir seyirci programların yüzda 75’ini tamamlıyor, ileri sarmıyor, zaplamıyor, dijiital yayıncılıkta en önemli konulardan birisi.”

Haberin Devamı

‘Şimdi 40 program’

Haftada dört programla başlamışlar. Bugün 10 program var ve 20’ye yakın markayla çalışmışlar. Böyle olunca, “Yorumculara rekabetçi şartlar sunabiliyoruz” diyor Kabataş. Para işi hallolunca, rekabette öne geçme fırsatı da doğar. YouTube reklam veren için artık önemli bir mecra. Televizyon bitmez ama internet giderek ciddi alternatif olur.

Ersin Düzen VOLE’de

TRT’den ayrılan vitrin isimlerden Ersin Düzen’le anlaştılar geçtiğimiz hafta. Önemli bir transfer. Bu ortamda Düzen daha rahat olacaktır. Benim de sevdiğim yorumcular var ekipte, Uğur Karakullukçu, Serdar Ali Çeliker, Ali Ece ve Yağız Sabuncuoğlu. “Futboldan kazandığımızla diğer branşlarda da önemli yorumcuları yavaş yavaş getireceğiz” diyor Tolga Kabataş. Mesela baskette Murat Murathanoğlu. Bu şart, çünkü olimpiyatlarla sporun sadece futbol olmadığını anladık. Peki neden izleniyor?

‘Taraf tutmuyoruz’

VOLE, YouTube kanalı dışında, VOLE sosyal medya uygulaması ‘spora özel Twitter’ mantığında çalışıyor ve orada hedefler daha da büyük. Temmuz ayında İngiltere’de yayına başlamışlar. “Orası da Türkiye gibi büyüyecek, taraftarlar kendi yorumlarını yapıyor ve sosyalleşiyor futbolla.” ‘Başarının reçetesi nedir?’ sorusuna da, “Bizim gizli ajandamız yok, taraf tutmuyoruz, şampiyon belirlemeye, yönetim etkilemeye çalışmıyoruz. Bu samimiyetimiz ve tarafsızlığımızı gördükleri için izliyorlar”diyor Tolga Kabataş.